Ináč, nevie mi niekto povedať, ako je to s tými rannými posilami (aka zdvojené spoje) na trolejbusových linkách 4/14 a 7? Všimol som si, že nejazdia celú trasu, ale neprišiel som doteraz na to, odkiaľ jazdia... ?
- už sa tá kúpená jazdenka B932 zaradila, resp. dostala číslo? Aký je s ňou plán.
- čo znamená NKTD?
- nejestvoval na linke 1 náhodou svojho času (cca 1996) spoj aj okolo polnoci? Niečo také sa mi marí...
Ono je to v poslednej dobe tak a nielen v Žiline. Do nových vozidiel sa už objednávajú aj plastové sedadlá BEZ textílie. A dôvody - ľahšie čistenie, odolnosť voči vandalizmu?
No mňa by zaujímalo, že kto hlasuje na tej ankete o sedadlách v Doroch. Pretože vyše 30% je za to že sú pohodlné. Ako môže byť plast potiahnutý látkou bez akejkoľvek výplne (aby sa ušetrilo) pohodlný ? Možno tak pre človeka ktorý má zadok ako kufor a ani necíti, že sedí na dvoch sedačkách.
Treba ich vymeniť lebo je to hrôza.
Alebo je to ťah ako zrýchliť cestovanie? Že ludia budú utekať z trolejbusu čo najrýchlejšie?
To mohli dať rovno drevené lavice namiesto tých boleriťov.
Dnes opäť zbytočné meškania spojov rôznych liniek, miestami aj cez 3 min, z nasledujúcich dôvodov:
1. Križovatka na Hviezdoslavovej pri viadukte - svetelná signalizácia spustená ako cez pracovný deň.
2. Svetelné križovatky na Veľkej okružnej - hoci sú obvykle v koordinácii, polovica z nich (+ chodcovské) dnes pracuje vo víkendovom a druhá polovica v pracovnom režime. ?
3. Svetelná signalizácia na Komenského pri energoučilišti - síce bola uplynulé pracovné dni vypnutá, dnes (na meniny Sviatku práce, ako som sa dozvedel z vnútorného displeja v autobuse) bola nepochopiteľne spustená. "Fungovali" aj nové indukčné slučky z vedľajších ciest (od Fándlyho a Suvorovovej), a to asi tým spôsobom, že keď z jednej strany prišiel motorkár a z druhej cyklisti alebo sa niekto postavil mimo detekčnú zónu, radič križovatky si desať minút "pinkal" zelenú iba medzi jedným a druhým smerom Komenského ulice a ostatní mali smolu, až kým neprešli na červenú. Som zvedavý, čo sa bude diať v špičkách, kedy na hlavnej ceste obvykle dochádza k zdržaniam spojov z dôvodu spustenia svetelnej signalizácie (pracovné dni 7:40 - 9:40 a 12:40 - 15:40, ak nedošlo k zmene). Slučky sú totiž blízko stop čiary (smer od Hlín ňou žiaľ alebo našťastie vybavený nie je), a tak sa po prejazde posledného vozidla čaká na koniec zelenej ešte aspoň 3 sekundy, čím len ťažko očakávať výrazné časové úspory skracujúce cyklus. Pravdepodobnosť, že bude dôvod vynechať v špičke niektorú fázu je pritom malá.
Nedávno som v istom materiáli čítal, že Žilina sa chce stať výkladnou skriňou dopravy, no zatiaľ sa jej v istých ohľadoch skôr darí byť výkladným cirkusom.
Môže byť, veď do leta 1996 existovala iba jedna trolejbusová linka, takže dovtedy toho ani nemali kde veľa najazdiť. Okrem toho, nikdy neexistovali nočné trolejbusové linky a pri klbákoch je posledné roky (s výnimkou NKTD) väčšia rezerva. Ktorý nie je záložný, tak jazdí zväčša 3 - 5 dní týždenne. Pre porovnanie, posledná plzenská Škoda 15 TrM s r.v. 1996 bola na konci minulého roka odstavená pri cca 659 tis. km (podľa plzensketrolejbusy.cz).
Rozšírenie? Aktuálne sa nad ničím neuvažuje, po vybudovaní 4-prúdovky na Rajeckej bol plán spraviť trať do Bytčice, no nevybudovala sa cesta pri Metre, takže nebolo z toho nič.
Ja by som iba zrušil MirageBus v súčasnej forme, ako "cirkulátor" okolo centra (Hurbanova - Veľká okružná /- Polícia/ - Veľká okružná, Aupark - Štefánikovo nám. - Žel. stanica - Hurbanova /jedným alebo druhým smerom, ale nie tam i späť/) si ho predstaviť viem...
"Ak by dopravný pdnik zaviedol bezplatnú MHD, tak by Miragebusu vznikla konkurencia a Trabelsemu by vytrel zrak."
To určite, najskôr by ten Miragebus zrušil lebo by bol zbytočný. Čiže miesto vytretého zraku by mal ešte aj v kešeni.
Hovorilo sa o nedostatku trolejbusov- kupilo sa 10 shitov a 9 sa ide predať. To je aka logika? Ci už SOC vyrába opciu? Ta predajna cena 15 Tr. je smiešna- viacej by dostali keby to dielensky rezali a dali do zbernych surovin....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mongolec
1. Križovatka na Hviezdoslavovej pri viadukte - svetelná signalizácia spustená ako cez pracovný deň.
2. Svetelné križovatky na Veľkej okružnej - hoci sú obvykle v koordinácii, polovica z nich (+ chodcovské) dnes pracuje vo víkendovom a druhá polovica v pracovnom režime. ?
3. Svetelná signalizácia na Komenského pri energoučilišti - síce bola uplynulé pracovné dni vypnutá, dnes (na meniny Sviatku práce, ako som sa dozvedel z vnútorného displeja v autobuse) bola nepochopiteľne spustená. "Fungovali" aj nové indukčné slučky z vedľajších ciest (od Fándlyho a Suvorovovej), a to asi tým spôsobom, že keď z jednej strany prišiel motorkár a z druhej cyklisti alebo sa niekto postavil mimo detekčnú zónu, radič križovatky si desať minút "pinkal" zelenú iba medzi jedným a druhým smerom Komenského ulice a ostatní mali smolu, až kým neprešli na červenú. Som zvedavý, čo sa bude diať v špičkách, kedy na hlavnej ceste obvykle dochádza k zdržaniam spojov z dôvodu spustenia svetelnej signalizácie (pracovné dni 7:40 - 9:40 a 12:40 - 15:40, ak nedošlo k zmene). Slučky sú totiž blízko stop čiary (smer od Hlín ňou žiaľ alebo našťastie vybavený nie je), a tak sa po prejazde posledného vozidla čaká na koniec zelenej ešte aspoň 3 sekundy, čím len ťažko očakávať výrazné časové úspory skracujúce cyklus. Pravdepodobnosť, že bude dôvod vynechať v špičke niektorú fázu je pritom malá.
Nedávno som v istom materiáli čítal, že Žilina sa chce stať výkladnou skriňou dopravy, no zatiaľ sa jej v istých ohľadoch skôr darí byť výkladným cirkusom.