Reakcia na: marcopolo #20112:
PS. nazor zamestnancov ich samozrejme zaujima.. len nie vsetkyc.. napriklad manzelky vyznamnych ludi (z mesta, z VUC ...) a pod. budu mat urcite vzdy "zvucnejsi" hlas nez nejaky "obycajny vodic", ktory okrem toho ze je zodpovedny za XY ludi a musi byt za kazdych okolnosti 100% vo fyzickej aj psychickej pohode, tak vlastne pre podnik nic neznamena...Ale velmi tomu napomaha aj zakonnik prace.. ked medzi poobednou a doobednou sichtou musi byt prestavka 6hodin... a teraz od tych 6 hodin odratajme.. cestu do/z domu, cas na osobnu hygienu a na jedlo... a ak dokaze vodic zaspat mavnutim carovej palicky, ostavaju mu mozno 4 hodiny na spanok... a nech mi nik nevravi ze po 4 hodinach je clovek dostatocne odpocinuty aby mohol dalsich 9 hodin zodpovedne vozit ludi..
Velmi by som prial niektorym "kancelarskym" jedincom si to skusit... napriklad takych 5 dni na 5/2 alebo na zalohe...
PS2. od marca sa chystaju nove sablony.. tak mozno.. opakujem mozno dojde aj k pozitivnej zmene.. napriklad pridaju par minut na 6/5 tak aby mala vykon 11 hodin, za ktory by DP musel vodicovi zaplatit 2 listky na obed... doteraz ma myslim 10:56.. no to je nahoda vsak?
Vladimír
Myslím, že raz z Teba bude výborný predseda odborov. Všetci vodiči sú dobrí a ostatní naničhodní zamestnanci im len ubližujú. Aspoň ja mám taký pocit z Tvojho príspevku.
Za pár rokov praxe (a je jedno, že to nie je práve v DPMŽ) viem, že nič nie je čiernobiele. A vedel by som veľa rozprávať aj o praktikách a zlozvykoch tých, čo "si odkrútili desiatky rokov". Nemám právo a ani nebudem hodnotiť pomery v DPMŽ. Ale takto jednostranne ladenému popisu sa mi jednoducho nechce veriť. Prepáč.
Niekoľko konkrétnych reakcií:
k 1. a) a b): Práve z týchto dôvodov som vždy bol a vždy budem zástancom hromadného zadelenia "všetci robia všetko".
k 1. d): V prípade maximálneho skrátenia odpočinku je žiaľ litera zákona dodržaná. Môžeme si o tom myslieť svoje, ale nikto nič neporušil.
k 3.: Agenta provokatéra (bez úvodzoviek) potrebuje každá firma, ktorej aspoň trochu záleží na kvalite svojich služieb. Je to bežná prax v mnohých firmách. A užitočná.