Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: marcopolo #20112:
PS. nazor zamestnancov ich samozrejme zaujima.. len nie vsetkyc.. napriklad manzelky vyznamnych ludi (z mesta, z VUC ...) a pod. budu mat urcite vzdy "zvucnejsi" hlas nez nejaky "obycajny vodic", ktory okrem toho ze je zodpovedny za XY ludi a musi byt za kazdych okolnosti 100% vo fyzickej aj psychickej pohode, tak vlastne pre podnik nic neznamena...

Ale velmi tomu napomaha aj zakonnik prace.. ked medzi poobednou a doobednou sichtou musi byt prestavka 6hodin... a teraz od tych 6 hodin odratajme.. cestu do/z domu, cas na osobnu hygienu a na jedlo... a ak dokaze vodic zaspat mavnutim carovej palicky, ostavaju mu mozno 4 hodiny na spanok... a nech mi nik nevravi ze po 4 hodinach je clovek dostatocne odpocinuty aby mohol dalsich 9 hodin zodpovedne vozit ludi..

Velmi by som prial niektorym "kancelarskym" jedincom si to skusit... napriklad takych 5 dni na 5/2 alebo na zalohe...

PS2. od marca sa chystaju nove sablony.. tak mozno.. opakujem mozno dojde aj k pozitivnej zmene.. napriklad pridaju par minut na 6/5 tak aby mala vykon 11 hodin, za ktory by DP musel vodicovi zaplatit 2 listky na obed... doteraz ma myslim 10:56.. no to je nahoda vsak?
Reakcia na: marcopolo #20112:
Ale zapaja... pohladaj prispevok od "bohumila".. stacilo raz spomenut jeho osobu a takmer podaval trestne oznamenie.. a tym ze som teraz nikoho nemenoval.. tak jedina reakcia bola na poli DPMZ v zmysle "nemuseli ste to hned davat na net"
reakcia na tux 20110:
Máš pravdu.Je škoda že vedenie DP sa do diskusie nezapája,ale doba je taká,že psí hlas do neba nepočuť,a preto ich názor zamestnancov nezaújma.A to už veľmi dlho
Včera (2. 12. 2011) bola promócia v Kníhkupectve ARTFORUM novej publikácie od autora Mgr. Petra Šimka "Železnice na starých pohľadniciach". Na takmer 100 stranách je viac ako 140 historických pohľadníc, ktoré sú zamerané na históriu železničnej dopravy. Sú usporiadané podľa hlavných železničných tratí od západu na východ Slovenska. Kniha je veľmi dobre spracovaná, okrem fotografií aj textovou časťou. Recenzovali ju významné kapacity v oblasti dopravy Ing. Jiří Kubáček a Ing. Dušan Lichner, CSc. Textová časť je aj v anglickom a nemeckom jazyku. Kniha nebola "pokrstená", ale železničiarsky "odpískaná a vypravená" pre čitateľskú verejnosť. Fotografiu z prezentácie autora Petra Šimka, ktorý tu na stránke vystupuje pod nickom "Šimkoslav", ako aj celú promóciu si môžete pozrieť na nasledovných odkazoch:

http://zilina-gallery.sk/picture.php?/22825/category/1987
http://zilina-gallery.sk/index.php?/category/1987

Je veľká škoda, že nik z DP sem neprispieva. Za čias nie až tak minulých sem prispieval sám riaditeľ a čo do konštruktívnosti diskusie nebolo možno nič namietať nakoľko sme vždy poznali situáciu aj z druhej strany. Potom prišlo obdobie sprísneného režimu a aj dočasná sloboda slova na diskusnom fóre DP, ktoré vtedy vzniklo, bola potlačená zo známych dôvodov. Smutné na tom je to, že každé nové vedenie sa nedíva na niektorých ľudí z hladiska ich profesného zamerania či schopností vykonávať ich prácu, ale z hladiska napríklad straníckej príslušnosti či akejsi "zaviazanosti". Inak povedané.. "Si v správnej strane, tak ti nájdeme miesto"..

PS. Možno by nebolo zlé diskusné fórum na DP obnoviť, aby sme sa aj z druhej strany dozvedeli, čo má pre nás súčasné vedenie pripravené.
PS2. Súčasný riaditeľ DP predtým pôsobil ako prednosta KÚD, takže existuje reálny predpoklad, že sa v danej problematike orientuje. Nie je to však len o nom, bohužial.
Reakcia na: petter #20106:
Nemusi to byt nutne "vsetci robia vsetko", stacilo by, keby sa len pozamienali linky v turnosoch tak aby sa vyrovnali velke rozdiely. Napriklad aby zalozaci co robia Z/2 s velkym vykonom dostavali este na vikend 6/5 (cize dalsich 9hodin) nie je uplne koser voci tym, ktorym cez vikend odpadavuje tyzdnovky s velkym vykonom napriklad.

Cize moja predstava je asi taka, ze by bol daný akýsi základný turnus(rozumej tým rozpis dní, kedy robím a kedy som doma), v ktorom by sa definovali pevne dni (napr. 4kari by mali pevne 4/1 a 4/2, 5kari 5/1 a 1/1 a tak dalej) a zvysne dni by boli premenlive podla potreby - poctu hodin.

Reakcia na: Vladimír #20107:
V Žiline by nebol problem zadeliť linky s velkymi vykonmi (5/2, 5/3a, 4/6, Z/2a, Z/2b, vikendova 6/5) do turnusom ostatnym tak, aby sa im mesacne odrobene hodiny zrovnali.

Napriklad na 5ke su teraz 2ja vodici, ktori si po tyzdni striedaju len 5/2 a 5/3a. Obaja maju vykony cez 200hodin.

Pri tom 5/2 je tyzdnovka s vykonom cez 9hodin (od 5tej cca do 18tej s prestojom od 12:45 do 14:15 myslim)
Reakcia na: petter #20106:
Keď to dokázali v iných mestách, nemyslím si, že by Žilina bola taká výnimočná. V ojedinelých prípadoch samozrejme "stále linky" majú svoje opodstatnenie. Napr. v Nitre sú stálymi linkami tie, ktoré zabezpečujú ranný zvoz vodičov (tam výnimočne rotácia vodičov nie je žiadúca).
Reakcia na: Vladimír #20104:
s riešenie "všetci robia všetko" by možno bolo najspravodlivejšie ale neverím že by platilo skutočne pre všetkých ! ?
Reakcia na: Vladimír #20104:
k 1. a) a b) : V tom s tebou naprosto súhlasím, dokonca sú za aj niektorí vodiči. Napríklad zálohy (Z/2) by mohla byť rovnomerne rozdelená turnusákom rôznych liniek

k 1. d) taktiež sa zhodneme, že zákon porušený nie je, avšak...

Bol by som velmi rád, keby sa vyjadrili aj páni Kostolný prípadne Šimko, keďže viem, že to čitali.
Vdaka
Reakcia na: tux #20101:
A teraz do Teba... 🙂

Myslím, že raz z Teba bude výborný predseda odborov. Všetci vodiči sú dobrí a ostatní naničhodní zamestnanci im len ubližujú. Aspoň ja mám taký pocit z Tvojho príspevku.

Za pár rokov praxe (a je jedno, že to nie je práve v DPMŽ) viem, že nič nie je čiernobiele. A vedel by som veľa rozprávať aj o praktikách a zlozvykoch tých, čo "si odkrútili desiatky rokov". Nemám právo a ani nebudem hodnotiť pomery v DPMŽ. Ale takto jednostranne ladenému popisu sa mi jednoducho nechce veriť. Prepáč.

Niekoľko konkrétnych reakcií:
k 1. a) a b): Práve z týchto dôvodov som vždy bol a vždy budem zástancom hromadného zadelenia "všetci robia všetko".
k 1. d): V prípade maximálneho skrátenia odpočinku je žiaľ litera zákona dodržaná. Môžeme si o tom myslieť svoje, ale nikto nič neporušil.
k 3.: Agenta provokatéra (bez úvodzoviek) potrebuje každá firma, ktorej aspoň trochu záleží na kvalite svojich služieb. Je to bežná prax v mnohých firmách. A užitočná.
Reakcia na: Denis262 #20102:
Pokiaľ si dobre pamätám, trolejbusová linka 17 NEPREMÁVALA cez Štúrovo nám. Premávala okolo stanice a cez Hurbanovu.
Dobrý deň ? Mestská hromadná doprava (MHD) v Žiline je naozaj super! Je tu mnoho mestských liniek,či sa to týka autobusov alebo trolejbusov. ? K autobusom nemám žiadne výhrady. Iba je škode e u trolejbusov nejazdí linka číslo 17! Bola to fakt vynikajúca linka ktora spájala Vlčince-Nemocnica-Šturovo námestie-Hálkova-Žitná a Stodolova (Hájik) Ja by som tuto linku znova vratil na jej trať podla mňaby to ludia využívali čo sa týka nemocnice,AUPARKU,Hálkovej,Žitnej a Stodolovej táto linka bola super v tom žebolo urýchlene spoje na Hájik (nemusel som obchádza ťmesto). Kludne by stačilo keby chodila v PO-PIA každú pol hodinu alebo hodinu a v SO-NE-SVIATKY-každú hodina určite by to teraz ludia využívali čo sa hlavne týka AUPARKU a Nemocnice aj iných častí Tato linka hlavne ušetrila ČAS!!!! ? Naozaj by bolo super keby ste ju vrátili na bývale kolaje a začala by znovu ludom ŽILINI robiť radosť ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #20100:
Keď konkrétne, tak konkrétne

1. Pridelovanie turnosov tak, že za
a) vznikaju obrovske rozdiely medzi jednotlivymi vodicmi (vytvara to priestor pre rozne dohady,
spekulacie a pod)
b) Staznosti na uz pridelene sa riesa stylom " ak sa ti nepaci, dam ta na taky kde budes najmenej
hodin"
c) ak nebodaj potrebujes volno (na vyrocie alebo na podobnu udalost) tak maximalna ochota spociva v
spisani mien "dostupnych" vodicov s tym ze "ak chces volno tak si ich obvolaj"
d) Cim dalej tym vacsia priblizovanie k hraniciam zakonnika prace (napriklad po poobednej mas
doobednu -sice tam mas 6hodin ale odrataj si cas na prichod/odchod domov, sprchu, jedlo,
prezlecenie sa a podobne... a zvaz ci po napriklad 4 hodinach spanku mozes zodpovedne vozit
dalsich 8hodin ludi)

2. Je zaujimave, ze veci v bode 1) niekedy dokazali fungovat bez problemov, od istej doby to vsak zazracne nejde

3. Nie su peniaze pomaly ani na nahradne ziarovky, ale na "agenta provokatera" sa nasli.

4. Ludia, ktory pre podnik odkrutili desiatky rokov si rozhodne nezasluzia jednanie podla bodu 1
obzvlast nie od (nebudem menovat), ktory sam bol niekedy soferom (aj ked nie 10ky rokov)

5. Je zaujimave, ako rychlo po zmene "politickeho velenia" je vzdy potrebne upratovat.. tj. zbavit sa ludi, ktori aj keby ze su odbornici ale nie su v spravnom za*ku (strane) a nahradit ich tymi , ktori su "spravni" len ich nemali kde upratat.

A teraz do mna...:)

PS. Viem, ze ludia v DP toto citaju, a to je dobre
PS2 . Nikoho som nemenoval, ani menovat nebudem, kto cita medzi riadkami zisti (pripadne sa tam najde).
PS3. Nie som zamestnanec DP, ani s DP nemam nic spolocne (opat zainteresovani vedia) a pisem len o tom co vidim a poznam (nech si to kazdy vylozi ako chce)
Reakcia na: tux #20099:
Ešte raz: Napíš KONKRÉTNE, čo máš za problém. Aké jednanie si zaslúžia a akého sa im dostáva. Konkrétne.
Reakcia na: S499.1023 #20098:
Ide o pristup k tym, ktori tomu podniku z lasky ku svojej praci venovali 10ky rokov a zasluzia si trochu ine jednanie nez akeho sa im dostava. Napriklad ...

a takto by sa dalo pokracovat
Reakcia na: tux #20097:
Nebaví ma takéto inotajčenie. Však v DPMŽ nerobíš, tak napíš na rovinu, o čo ide.
Reakcia na: S499.1023 #20096:
Samozrejme ze mali, len som chcel povedat ze ak si kazdy bude robit svoju robotu (to sa zatial deje) a nebude prekracovat svoje pravomoci(to sa zatial moc nedari) budu obe strany spokojnejsie. Ked ta vsak "vedenie" nabada k prekracovaniu pravomoci len za ucelom akehosi zastrasovania tak to urcite dobre nie je. Taktiez si myslim, ze na urcitych postoch by mali sediet ludia, ktori su odborne zdatni v danej oblasti. Lebo urobit capa zahradnikom vacsinou moc prospesne nie je.
Reakcia na: tux #20095:
Ako prepáč, ale tvoj názor je, že vodiči nemajú byť kontrolovaní nijako?
Zaujímavé praktiky sa dejú v DPMŽ. Ako povedal jeden ex-policajt na tomoto fore, za cias StB sa len upozornovalo.. Najnovsie sa vsak udava. Naco inak by bol dobry clovek, ktoreho denny chlebik je donasat na ludi, ktori tvoria vykonne jadro kazdej dopravy. Ocividne uz nestacia staznosti od revizorov, ktore v mnohom prekracuju pravomoci kontrolora !tarifneho vybavenia cestujucich! ci dokonca samotneho "capa ,ktory sa stal zahradnikom", ktory spokojne z pozicie vo vyhriatej kancelarii "tresta" tych, ktori nemaju to stastie byt v spravnom case v na spravnom mieste len preto ze niekto musi byt aj "vykonne jadro".

Ak sa co i len jeden clovek v tomto prispevku nasiel, tak splnil svoj ucel.
Je to vsetko o ludcoh. O ludoch a ich prislusnosti (nie odbornej samozrejme).. a poslusnoti, voci tym co tahaju nitky, len preto , ze mozu

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.