no tak informovanosť bude nižšia... Zato ak si neťukáte googemaps a presunete sa na Žilinu, máte v meste zaznačené zastávky a aj rozdelenie na trolejbusové linky a autobusové linky + link na dpmz.sk túto vymoženosť nemá ani Prešov ,ani mesto známe trolejbusmi Salzburg. Žeby Benefit sa opäť prejavil?
Zmluva je urobená, ale dodávateľ nevie zabezpečiť prenos dát. Preto pristúpili k prelepovaniu LED panelov linkovým vedením. Veľkým otáznikom zostáva či bude pokračovať ďalej výmenou všetkých označníkov, keď nedodržal zmluvné podmienky. Na reklamu im to síce vyhovuje, ale pre druhú zmluvnú stranu je to neprijateľné. Uvidíme ako to skončí.
Áno s tými veľkými označníkmi to je tak, sú len na Svinove, ale neviem čo je na nich zlé keď ukazujú odchody podľa CP ... veď MHD by mala plusminus jazdiť podľa CP... aspoň v Ostrave to platí aj na linke čo má pred spomínanou zastávkou 15 zastávok cez celé mesto (meškanie max 2min) takže by som túto informáciu privítal viac, ako tie žilinské veci, čo ukazujú nejaké odhadované info, prípadne tam 5min svieti že už len 2min, potom sa to odrazu celé o 2 riadky posunie bez toho aby niečo prišlo a autobusy to neukazuje vôbec..
Takže osádzanie nových označníkov: Je to nedotiahnuté do konca pokiaľ sa to neurobí aj s LED panelmi aj zbytočné.
A moj názor je že informovanosť cestujúcej verejnosti MHD je dosť vysoká aj bez týchto označníkov.
Podľa mojich (už ale 2 roky starých) informácií sa križovatky nemajú nijako prestaovať, maximálne rekonštrukcia súčasného stavu. Akurát CSS sa mala komplet vymeniť vzhľadom na svoj vek.
Re #19467 Jozef: Prenos dát? Nemá nemá DP vlastnú rádiosieť cez ktorú by sa prenos dal zabezpečiť? Ak aj nie, prečo by prenos zabezpečoval vlastník reklamného označníka, ten by tak maximálne tú infotabuľu mal zabezpečiť. Ostatné nech je na DP (aspoň vie ako mu tu funguje). Ale ak začali tú plochu prelepovať mapou tak to vyzerá, že už niekto niekoho podmastil a žiadne LED displeje nebudú.
Re #19468 Myscho: Akurát, že v Ostrave sú tie veľké panely akurát tak v prestupnom uzle Svinov a pokiaľ mi je známe, tak nezobrazujú aktuálny odchod, ale len odchod podľa CP (k info o vlakoch sa pridáva meškanie). Celú správu zabezpečuje koordinátor IDS ktorý všetky CP dostáva od dopravcov. Tu ide len o informačné panely na jednotlivých zastávkach, ktoré si bude zabezpečovať priamo DP.
Mimochodom, ľudia zo Soliniek nebudú bežne využívať aj miestny (to je aký?) vlak, pokiaľ naň bude potreba iných lístkov, či už papierových alebo elektronických.
Dakujem za link na materíál o označníkoch.
Včera som išiel domov vlakom z Bytčice. Kúsok odo mňa sedeli štyria asi 20 roční. Keď sme prišli na ŽZ Žilina-Solinky, jeden zrazu zhíkol: Oni to rozbili, to sú dementi.Mal na mysli prístrešok na zastávke. Ja som sa len usmieval .........
Nový označník je na Solinkách na Smrekovej ulici. Ano dá sa tam prestúpiť na vlak, na prímestskú dopravu. Lenže tie zastávky sú vzdialené od seba niekoľko metrov. Aby ukazoval nový označník aj odchody vlakov a prímestských busov musel by mať orevádzkovateľ presné údaje. A ako zobrazí infoprmáciu, že cestujúci musí ísť pár metrov ďalej? "Napíše tam zastávka 500 metrov naznačeným smerom?"
Z niektorých semafórov mám pocit, ako keby mali za úlohu zámerne spomaľovať chodcov aj cestnú premávku. A tá ich "preferencia" hromadnej dopravy, keď bežne pár desiatok metrov pred spojom prejde zelená na oranžovú. Nechcel náhodou Aupark riešiť aj problematiku semafórov? Často vznikajú zápchy za Štefánikovým námestím pred križovatkou s Veľkou okružnou a Predmestskou, kým v opačnom smere nezriedka svieti zelená aj keď už dávno nič nejde. Dnes popoludní nefungoval semafór na križovatke Spanyolovej s Veľkou okružnou a čuduj sa svete, pekne sa dalo prejsť aj z vedľajších ciest (dokonca ani od Auparku nestáli kolóny). Niekedy je menej viac. ?
Čo sa týka LED panelov, myslím si, že aj tie štvorriadkové môžu po požadovanom naprogramovaní zobrazovať viac ako tri-štyri najbližšie odchody, keď sa budú každých niekoľko sekúnd striedať (napr. s označením 1/2 a 2/2 alebo "najbližšie odchody" a "neskoršie odchody", prípadne rozdelenie na autobusové a trolejbusové linky).
Ja som povedal, len toľko, že v ostrave sú 10riadkové (myslím že aj viac.. tuším okolo 25 že by mohli niektoré mať) a tie zobrazujú aj prímestskú dopravu aj mestskú aj električky aj autobusy... a vlak na zastávke by nebol odveci napr. ak by ľudia zo soliniek mali začať využívať bežne aj miestny vlak... a prepojenie SAD by sa dalo spraviť jednoducho, že by sa zobrazovali časy podľa ich CP a nie podľa skutočnej polohy ako to ne/funguje teraz pri MHD.
Re #19463: ak následky vandalizmu znáša za výhody reklamy majiteľ, tak by som mu to s radosťou každý večer rozflákal, nech neni tak nenažraný....
Myslím si, že otázka koľkoriadkový bude Led displej je pravdepodobne nepodstatná. Ide teraz o to či vôbec táto spoločnosť zabezpečí prenos dát. Dnes som si všimol na Štefánikovom nám., že spoločnosť prelepuje plochy displejov mapkami linkového vedenia MHD.
Prínos elektronickej tabule na zastávke oproti klasickému papierovému CP je snáď úplne zrejmý, nie? V papierovom CP sa odchod najbližších spojov hľadá dlhšie + vôbec nie sú zohľadnené odchýlky v jazde spoja.
A ešte jedna pripomienka k danej téme. Vie niekto, koľkoriadkový má byť ten Led displey? Jedná sa mi o zastávku pri železnicnej stanici. Ako je známe tam na súčasných infopaneloch sa zobrazujú len trolejbusy. Autobusy nie. Raz keď som čakal na trolejbus, zobrazili sa všetky ( L3, L4, L 6).
Medzitým odišla L 16, ktorá sa tam nezobrazila.
A kto je vlastníkom infopanela? Podľa môjho názoru súčasné zastávky bez nových označníkov poskytujú rovnaké informácie cestujúcemu ako ten infopanel. (Čas odchodu, trasu).
Re #19457 pavuk: "Okrajové" sídlisko Solinky malo k 31. marcu 14 050 obyvateľov, niekoľko nákupných centier, blízku priemyselnú zónu a neďaleké zastávky železnice a prímestských spojov s prestupujúcimi. ? Mimochodom, LED panel bol plánovaný aj na Námestie hrdinov.
Re #19459 Myscho: Sú to v podstate "reklamníky", ale podmienky pre mesto neboli najhoršie (ak si dobre spomínam, následky vandalizmu bude znášať dodávateľ, ktorý zas môže disponovať s reklamnou plochou,...).
to si asi videl študentov Žilinskej univerzity, ktorí robili len prieskum do školy, takže výsledky prieskumu asi nebudú použité na "prestavbu" križovatiek (čo je škoda) ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mongolec
Dokument o označníkoch tak, ako sa dostal na MZ ešte v roku 2008:
http://www.zilina.sk/dokumenty/DokumentyProgramyMZ_20080806105713.pdf