No pripojím sa v krátkosti aj ja so svojim názorom.
Rajeckú železnicu by som vyřažil poriadne v Rajeckej doline. Nie všetky vlaky by som ťahal až z Rajca, ale LL je predsa len trošku málo. Taktiež by som sa snažil čo najviac obmedziť súbežnú autobusovú dopravu, ktorá by viac-menej plnila úlohu napájača železnice.
V Žiline by som nechal zastavovať prímestské autobusy na všetkých zastávkach MHD. To by čiastočne odbremenilo mestské linky. A až potom by som rozhodoval, či trolejbusy do Bytčice, Pov. Chlmca a pod. budú vôbec využité. I keď musím uznať, že na novej estakáde v Budatíne by sa trolejbusy dobre vynímali.
Čo sa týka obratiska na Športovej. Také menšie by sa pred ZK Sloveny zmestilo. Ale podľa mňa ťahať trolejbus na miesto odkiaľ 2-3 krát za týždeň pôjdu 2 spoje je úplná blbosť. Najmä ak by jazdili TB do Chlmca. Však zastávka pri Slovene (Kysucká?) nie je až tak ďaleko. Skôr by som skúsil zaviesť niečo ako nitrianske hokejové spoje, aspoň by sme videli, či budú mať úspech.
K rozširovaniu TB všeobecne: Nemyslím si, že v Žiline je ešte veľmi kam rozširovať trolejbusovú dopravu. Aj tak budú vždy nejaké autobusy treba k dispozícii ako záloha. Si zoberte príklad ako nám zbytočne stojí 7 kĺbákov na dvore a nevieme čo s nimi. Si predstavte, že by sme tých busov v zálohe za TB mali 15 alebo 20.
Rajeckú železnicu by som vyřažil poriadne v Rajeckej doline. Nie všetky vlaky by som ťahal až z Rajca, ale LL je predsa len trošku málo. Taktiež by som sa snažil čo najviac obmedziť súbežnú autobusovú dopravu, ktorá by viac-menej plnila úlohu napájača železnice.
V Žiline by som nechal zastavovať prímestské autobusy na všetkých zastávkach MHD. To by čiastočne odbremenilo mestské linky. A až potom by som rozhodoval, či trolejbusy do Bytčice, Pov. Chlmca a pod. budú vôbec využité. I keď musím uznať, že na novej estakáde v Budatíne by sa trolejbusy dobre vynímali.
Čo sa týka obratiska na Športovej. Také menšie by sa pred ZK Sloveny zmestilo. Ale podľa mňa ťahať trolejbus na miesto odkiaľ 2-3 krát za týždeň pôjdu 2 spoje je úplná blbosť. Najmä ak by jazdili TB do Chlmca. Však zastávka pri Slovene (Kysucká?) nie je až tak ďaleko. Skôr by som skúsil zaviesť niečo ako nitrianske hokejové spoje, aspoň by sme videli, či budú mať úspech.
K rozširovaniu TB všeobecne: Nemyslím si, že v Žiline je ešte veľmi kam rozširovať trolejbusovú dopravu. Aj tak budú vždy nejaké autobusy treba k dispozícii ako záloha. Si zoberte príklad ako nám zbytočne stojí 7 kĺbákov na dvore a nevieme čo s nimi. Si predstavte, že by sme tých busov v zálohe za TB mali 15 alebo 20.
Jozef
Ja súhlasím aj s vybudovaním trolejbusového vedenia do Bytčice. Od toho námestíčka prípadne z horného konca v Bytčici by bolo trošku ďaleko k železnici. Samozrejme, že Rajeckú železnicu treba vyťažiť naplno z Rajeckej doliny, ale aj vo vnútri mesta.
Z malého mestského okruhu sa trolejbusové linky vejárovite rozvetvujú do všetkých smerov. Len na sever nevedie nijaká odbočka. Ako hlavnú prekážku som pokladal podjazd popod železnicu. Pri nedávnych diskusiách som zistil, že tento problém by sa mohol prekonať. Bolo by potrebné, aby sa aj táto severná časť pripojila na trolejbusový systém. Predpokladám, že ukončenie vedenia v Budatíne by situáciu veľmi nevyriešilo. Z prímestkých častí kam by mohla trolejbusová linka pokračovať mi vychádza Považský Chlmec (priemysel, škola). Na tejto trase bude potrebné vybudovať aj odbočku na Športovú ulicu. O potrebe odbočky sme už písali.