Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nevie niekto, ako bola schválená verzia TB od 1.10.2007? či tá varianta, čo bola zverejnená, alebo sú tam nejaké zmeny? ak áno, aké? ďakujem
Reakcia na: Jozef #13027:
Áno vysvetlil. Ale nehovorilo sa náhodou, že zlínske vozy majú byť len na doplnenie stavu, pokiaľ pôjdu súčasné na generálku? Čiže nie obnova parku.

Čo sa týka nepracujúcich volených zástupcov, však sa ich spýtaj(te) ako ďalej. Ja nemôžem, bo to nie sú moji zástupcovia.


Re #13028 Michal2: Takže z tých 62 v našom zozname 13 dole. Koľko je potrebných na výpravu?

Re #13033 Mongolec: Z eurofondov žiadne nové trolejbusy nebudú, ani keby bol záujem mesta a úspešný projekt.
Reakcia na: Juraj #13022:
Myslím, že UL je posledná 600 V prevádzka, nie?
Reakcia na: Juraj #13021:
Juraj, nerob zo mňa hlupáka. Mám na mysli stúpanie 11 PERCENT, čiže 110 PROMILE.
Reakcia na: Juraj #13019:
10 nových pneumatík 11,00 R 22,5 za 100 litrov? Dosť lacné, keď trocha lepšie obutie na Fóbiu vyjde tiež na 10 litrov kus.
Reakcia na: Juraj #13018:
Lenže tie zlíňáky sa negenerálkujú, lebo sú v lepšom stave ako žilinské trolejbusy mieriace do genrálky (navyše v shitovom podniku Rošero, ktorý to nevie). Takže žiadne nekorektné pichnutie. Za tú cenu sa tie zlíňáky oplatili, keby mali byť hneď len na náhradné diely.
Niečo k stúpaniu (pozdĺžnemu sklonu) :
Električky
Praha : trať Nádraží Holešovice-Ke Stírce 80,15 promile (dnes najväčšie v ČR), trať Hlubočepy-Barrandov 70 promile
historicky najväčšie stúpanie bolo v Jablonci nad Nisou : Lidická ulice - 108,5 promile, tamojšia električka s rozchodom 1000mm bola zrušená v roku 1965 a odvtedy je do Jablonce vedená len medzimestská električka z Liberce (1000mm).

Trolejbusy
Praha (zrušený systém) : u Vršovického hřbitova 12,3 % (maximum), ďaľšie trate 9,04 % , 8,47 %
Simferopoľ (Krym) : 12 %
Ústí nad Labem : 10 %
Ostrov nad Ohří - Jáchymov : 12 % (už zrušená skúšobná trať)

Podľa STN 736110 Projektovanie miestnych komunikácií je možný na obslužnej komunikáci kategórie C pozdĺžny sklon až 15 %
Reakcia na: Jozef #13030:
Záujem mesta a DPMŽ + úspešný projekt na čerpanie z eurofondov = nové trolejbusy; dúfajme, že to tak aj bude.
Reakcia na: Miro #13031:
Ano, ale riaditel po nastupeni do funkcie ma na to iny nazor. Teraz som mimo Slovenska, tak nemam moznost ti to pretlmocit.
Reakcia na: Jozef #13030:
Myslel som si, že hovoríš o terajšom primátorovi.
Reakcia na: Miro #13029:
To je tvoj nazor, ale riaditel DPMZ medializoval nieco ine. Myslim si, ze sa pristupi aj k obnove trolejbusoveho parku.
Reakcia na: Jozef #13027:
A okrem toho rozprával, že trolejbusy nie sú pre Žilinu tým správnym riešením. Takže radšej kupuje autobusy a trolejbusy nechá dožiť ❓
Reakcia na: Valec #13025:
Najstaršie prevádzkované vozidlá sú z roku 1990. Ide o vozidlá 58 a 68, obidva v dobrom TS. Tento rok už boli vyradené busy 44, 76 a 90. Vozidlá 34, 86, 80, 63, 60, 62 a 105 sú už odstrojené a čakajú na vyradenie. Vyradené majú byť aj busy 94, 95 a 109. Taktiež sú už stiahnuté z premávky. V budúcom roku je naplánované ďaľšie vyraďovanie, najmä vozidiel z roku 1992, ale je možné že pôjdu aj niektoré novšie.
Reakcia na: Valec #13025:
Uz ti to kedysi vysvetlil Juraj, ze preco a kedy sa ma zacat s obnovou trolejbusov. Tento rok mali byt kupene styri trolejbusy, a tak tu teraz nemiesaj hrusky s jablkami. Navyse tu niekto pred volbami rozpraval, ze po Ziline premavaju vybehove typy trolejbusov. Namiesto prazdnych slov a nadelovania si odmien, nech radsej zacne pracovat.
Reakcia na: Valec #13025:
No vidíš, to som si neuvedomil. Na druhej strane najnovší žilinský trolejbus je z roku 2002 a najnovší autobus z roku 2006
Reakcia na: Jozef #13012:
V čom je zasa problém? Ja som len napísal, že za tých 300-tisíc by nové nekúpili. Však to by nestačilo ani na akontáciu jedného. Radšej sa pýtaj, kde sú zvyšné peniaze.


Inak je veľmi zaujímavé, že každý v tomto fóre vypisuje, ako je potrebné obnovovať trolejbusový park (ja netvrdím, že nie) ale namiesto toho sa kúpili autobusy. Hlavne že najstarší trolejbus (nepočítam teraz Zlínske) je z roku 1993 (v premávke od novembra 1994), zatiaľ čo v evidenčnom stave sa nachádza aj 20 ročný autobus. Ak teda máme obnovovať vozidlový park, nemali by sme ísť postupne podľa veku vozidla a nie podľa trakcie?
Bohuzial, rozne kroky terajsieho vedenia podla mna naznacuju postupnu vymenu trolejbusov za autobusy.
Reakcia na: Miro #13017:
Chran nas Pán aby to tak nebolo. No zacinam si naivne namyslat ze ticho sa budu nakupovat autobusy a potom jedneho dna sa ohlasi pri uz dostatku autobusov zrusenie trolejbusov. A to si ani nechcem predstavit.
Reakcia na: Miro #13020:
600 Voltov je stary system pouzivany cca do r 1985. Potom sa preslo na 750 V /nizsie straty na odporoch, tensie kable a trol.droty atd./ a vsetky nove TB prevadzky vybudovane po tomto obdobi uz isli na 750 V, teda BB, KE, ZA, UL, CB a CH.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.