Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tux #12737:
Počuj, nechcel by si mi o všetkých tých tajnostiach aspoň mail poslať? ? ? ?
Reakcia na: Pišta #12736:
zmeny A-busových liniek sa neplánujú.... diskusia je viac-menej pre "dobre meno"... vsak podnik spolupracuje s obcanmi... prakticky vyznam nevidim... uz len v sposobe presadzovania zmien priamo v podniku.. bol by si prekvapeny
Reakcia na: tux #12735:
Nemáte nejaké nové info ohľadom GVTD? Bola alebo je tá diskusia čo k čomu? .... ...... . Ako to vypadá s autobusovými linkami? Budú sa robiť aj tam nejaké zmeny? Ďakujem za odpoveď
Reakcia na: Mongolec #12734:
nie.. autobusy boli len na L3/13 z dovodu prekladky trolej.vedenia na nove stoziare na Obvodovej ulici /buduci OC Max
Reakcia na: Michal2 #12733:
Jeden kus B741 bol aj na L3/13 a ďalšie pravdepodobne na Vlkoch.
Reakcia na: MatusZA #12732:
A Karosy B 741 dnes v premávke neboli vôbec?
Dnes na L13 autobusy Karosa B961 a Citelis 18.
Reakcia na: Själavrak #12729:
vsetky co sa nachadzaju severne, za Vahom ?
Reakcia na: Valec #12728:
cez víkendy možno... ale ďalší problém je, že prímestská doprava sa centra mesta dotýka iba čiastočne, môžeš cestovať iba na okraj mesta alebo priamo na stanicu, čo tiež nie je bohviečo... a ostatne si neviem predstaviť, ako bytčičania pobehujú po nástupišti, aby si našli najbližší spoj, ktorý ide do rajeckej doliny...
Reakcia na: skarpo #12725:
Čo sa deje? Ktoré mestské časti sa chcú odtrhnúť?
Reakcia na: VLK #12726:
V špičkách isto, ale v sedle a cez víkendy by sa to dalo, nie?
Reakcia na: VLK #12726:
Aha, tak potom sorry, nemám toľko skúseností s cestovaním do Bytčice. Chodím tam len občas a asi mimo špičky, pretože vždy som sa pohodlne odviezol s SAD.
Reakcia na: Miro #12723:
lenže otázka je, aká by bola kultúra cestovania pre tieto mestské časti - keď sa tak pozerám na plné autobusy vyrážajúce do Rajeckej doliny, som rád, že ku nám do Bytčice chodí MHD... Myslím, že zažiť situáciu, kedy by som ostal na zastávke, pretože som sa nezmestil do autobusu by som určite nechcel...
Je jedna teoretická možnosť na odčlenenie spomínaných mestských častí. Ak by mestské zastupiteľstvo schválilo zlúčenie mestských častí Považský Chlmec, Budatín, Brodno, Vranie, Zádubnie a Zástranie do jednej mestskej časti pod názvom napr. "Severná Žilina". Táto by mala cca 7000 obyvateľov a tvorila by súvislý územný celok. Následne by muselo mestské zastupiteľstvo odsúhlasiť odčlenenie tejto mestskej časti, ktorá by sa mohla premenovať napr. na "Samostatná severná prižilina" ? .

Jozef, čo asi robilo predchádzajúce vedenie 16 rokov pre tieto mestské časti ? Teraz sa chcú oddeliť, nadávajú, ako keby to všetko zlo vzniklo za posledný pol rok pri novom vedení mesta. Za Slotu sa ho asi báli a teraz sa tvária ako majstri sveta. Ale ja by som ich nedržal, nech si idú. Aj tak sú to vojou mntalitou a správaním dedinčania, nie mešťania (česť výnimkám). Pre Žilinu bola oveľa horšia strata Tepličky, LL, Rosiny a Višňového, pretože tam stratila rozhodujúce územia pre svoj rozvoj a značný počet obyvateľov.
Reakcia na: Valec #12722:
Považský Chlmec by mal asi problém s tým, že do neho boli vložené mestské investície, a síce do mestského smetiska
Reakcia na: Vladimír #12721:
Múdro hovoríš - taký Pov. Chlmec či Bytčica sú tak dobre obslúžené prímestskými linkami, že MHD by tam naozaj nemusela jazdiť. Má to však jeden háčik - chcelo by to integrovanú tarifu, aby obyvatelia takejto prímestskej časti neobsluhovanej MHD neboli z(ne)výhodňovaní.

A stav, keď MHD dotuje mesto, ale prímestské linky dotuje kraj, tiež považujem za nenormálny - ak by malo tvrdo platiť Jurajovo "každý za svoje", mali by prímestské linky dotovať obce, ktoré tá-ktorá linka obsluhuje. Možno by si niektoré obce potom vybrali aj iného dopravcu, než ktorého im naordinuje kraj
Reakcia na: Jozef #12719:
A keby sa tie nespokojné obce spojili do jednej, tak by tých 3000 obyvateľov naškrabali, či nie?
Reakcia na: Juraj #12716:
Dovolím si nesúhlasiť. Na túto vec mám odlišný názor. Striktné delenie dopráv na mestskú a prímestskú považujem za prežitok dôb minulých. Pohľad do dopravných systémov, ktoré všeobecne hodnotíme ako vyspelejšie a ktoré geograficky ležia obyčajne na západ od nás, nám ukazuje, že trendom je práve upúšťanie od takéhoto členenia. Veď to je predsa samotná podstata integrovanej dopravy. Vezmime si také Brno, ktoré má dnes v ex-CS nesporne jeden z najlepších systémov. Ktoré linky sú tam mestské a ktoré prímestské? Mnoho z nich nespĺňa definíciu ani jednej kategórie. Lebo bývalé mestské linky podľa potreby obsluhujú aj najbližšie obce a niekdajšie linky prímestské dnes riešia aj vzťahy vnútromestské.

To, že na Slovensku ešte stále taká silná potreba (či skôr snaha) deliť linky na mestské a prímestské by som skôr videl ako dôsledok nenormálneho legislatívneho stavu, kedy iný samosprávny orgán dotuje linky deklarované ako mestské a iný linky prímestské (a to považujem ja za príčinu všetkého zmätku). Snahu mať linky zaškatuľkované preto prisudzujem skôr ekonómom ako dopravárom. Nevidím totiž dôvod, prečo by takto linky deliť mali chcieť pracovníci v doprave.

Skôr opak je pravdou. To, že na Slovensku sú prevádzky MHD, kde, napriek občasným politickým škrípancom, existujú "miešané" linky, určite nie je prejav sociálnej výpomoci miest okolitým obciam ale práve naopak, prejav dopravnej logiky a ekonomiky prevádzky. Väšina takýchto liniek povznikala práve preto, lebo niektoré okrajové mestské časti by skrátka vlastnú mestskú linku neuživili, preto bola natianutá mestská linka do blízkej obce.

Alebo je lepšie držať sa striktného rozdelenia liniek a popri paralelnej silne stratovej prímestskej linke viesť do mestskej časti silne stratový mestský autobus raz za tri hodiny ako papierovo vykázateľnú obsluhu MHD? Alebo mať rovno mestské časti, kde MHD, z dôvodu možnosti využívania prímestských liniek, nebude jazdiť vôbec?

Ja si myslím, že "tí druhí" sa s tým nevysporiadali zle.
Reakcia na: Miro #12717:
Presovsky model asi nie je uplne super, ked sa tam uz 3/4 roka s Vel.Sarisom, dalsimi 3 obcami a VUC-kou natahuju. Super by bol, keby vsetko bezalo ako po masle.
Reakcia na: PeterC #12713:
Túto otázku odčleňovania obcí rieši Zákon SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení, kde § 2a Zlučovanie a rozdelenie obce v časti 5 sa uvádza: "Obec sa môže rozdeliť, ak nové obce budú mať katastrálne územie alebo súbor katastrálnych území tvoriaci súvislý územný celok, najmenej 3 000 obyvateľov, ak urbanisticky nesplynuli s ostatnými časťami obce. Obec nemožno rozdeliť, ak do rozvoja odčleňovanej časti obce boli vložené investície, od ktorých je závislá celá obec".
V tomto čase ani jedna z mestských častí nespĺňa podmienku počtu obyvateľstva 3.000, teda diskusia o tomto probléme je zbytočná. Takéto vyhrážanie sa objavuje sem-tam aj v iných mestách. Je to však záležitosť MÚ, aby komunikoval s občanmi z mestských častí. Pred voľbami ich terajší rozoštvávali proti predchádzajúcemu vedeniu mesta, hovorili im že sú občania druhej kategórie, mesto sa o nich nestará, sľubovali im napr. v MHD 30 minútové intervaly v špičke a podobne. Obyvatelia mestských častí sú citlivejší na rôzne vyjadrenia a sľuby, a preto treba k nim pristupovať zodpovednejšie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.