Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #12659:
Čakal som úder týmto smerom 🙂 Až donedávna čelila nitrianska MHD doslova likvidačným pokusom zo strany niektorých politických kruhov. A preto to tam aj tak vyzerá (vyzeralo).
Akonáhle to bolo možné, veci sa začali meniť. A na programe budú aj jednorazové lístky, ktorých cena rozhodne nebude závisieť od počtu prestupov. Dôkazom toho, že sa veci už menia, je obnovenie ešte donedávna nepriechodných predplatných lístkov na neobmedzený počet ciest od 1.5.2007.
Takže vyčkať 😉
Reakcia na: Kvacalova23 #12654:
Nerob si iluzie... Vytvorit nove linkovanie, cestovne poriadky, vozovy aj ludsky /vodicov/ grafikon a aku-taku koordinaciu medzi linkami je robota na niekolko mesiacov.
Ak ma diskusia skoncit do 1.9., potom vysledky zosumarizovat, rozhodnut medzi vacsinovymi a skupinkovymi nazormi /podla spravneho Vladimirovho postrehu v prispevku 12655/, to je 1-2 tyzdne. Potom prerobit upravy podla vysledkov diskusie - ak sa to nema odflaknut, tak fyzicky sa to neda stihnut skor ako za 2-3 tyzdne - a uz tu mame polovicu oktobra.

Spustit to chcu od 1.10., predtym je potrebne podat ziadost na schvalenie noveho linkovania a cestovneho poriadku na odbor dopravy VUC ako drahovy spravny organ, co treba dopredu minimalne 1 a 1/2 mesiaca ( lebo 30 dni maju zo zakona na vybavenie a taktiez podla zakona musia byt definitivne zmeny oznamene obvyklym sposobom verejnosti 14 dni vopred).

Strucne zaver.
Ak chce DPMZ dodrzat zakon, uz okolo 15. augusta by mal podat na VUC podat HOTOVE riesenie. A cela verejna diskusia je teda obycajny humbug! Na zalepenie oci takym a podobne dovercivym ako si ty.
Reakcia na: Vladimír #12650:
Nechapem, ako nedokazes pochopit, ze za prestupny listok sa priplaca. V minulosti som bol niekolko krat napriklad v Nitre, kde pracujes, a tam som zaregistroval tiez prestupnu jazdu o 50% drahsiu ako neprestupnu... Takze ak ti to nie je jasne, spytaj sa na SAD-ke v Nitre, tam ti to vysvetlia.
Reakcia na: kubik #12649:
Neviem, co mas stale s tymi starymi ludmi. Tito, ako mam desatrocia celozivotnu skusenost, maju najintenzivnejsiu cast zavcasu rano, vozia sa najviac vtedy, ked su plne vozy ludmi do prace alebo do skol. A cestuju najcastejsie na nakupy, trhovisko alebo do nemocnice. A rano im do nemocnice z Hlin chodi predsa L2, MAJU SA CIM ODVIEZT! Doktori pracuju /aspon podla celuliek na dverach/ priblizne do pol tretej - a L2 jazdi este o dve hodiny dlhsie.
Takze: kazdy dochodca sa z Hlin moze pocas celeho "normalneho" fungovania doktorov dostat do nemcnice. Takze v com bol a v com je problem?
Pokial ide o "nenormalne" situacie po 16.30 h., nevolnosti apod, v takychto pripadoch k dochodcom ide rychla sanitka a ziaden necestuje do spitala autobusom, lebo povacsine by k nemu ani nedosiel, alebo priamo v nom skolaboval.
Reakcia na: Kvacalova23 #12647:
Z tych 60 ludi urcite nebudu vsetci hned dakovat, a toboz nie tu na fore. Zvlast ked maju svojich lobbistov, co im to vybavili, im podakuju.
Takisto ako si nebude ta zvysna drviva vacsina do jedneho cloveka stazovat, ze sa im kvoli tym 60-tim ubralo z Hajika 20% spojov.
Reakcia na: VLK #12652:
Ved hej...z blata do kaluze ? . Ja som len kritizoval to stare a co by sa mohlo zmenit...
Reakcia na: Kvacalova23 #12654:
Ja som mal na mysli samozrejme na mysli časovú PRESTUPNÚ tarifu, kde počet prestupov na trase nehrá žiadnu rolu v stanovovaní ceny.

V otázke verejných diskusií mám iný názor ako Ty. Verejne môžeme diskutovať o tom, či si na Fatranskej 10 vymaľujeme vchodové dvere na modro alebo žlto. Riadiť sa verejnou diskusiou pri organizácii celomestskej verejnej dopravy považujem za scestné, pretože takmer žiaden z cestujúcich (akokoľvek ctení zákazníci systému to sú) nemá ochotu (o to menej možnosť) vidieť veci komplexne a objektívne. Preto žiaľ väčšinu príspevkov vo verejnej diskusii (a fórum dpmz.sk je toho príkladom) možno voľne preložiť ako "ja, ja, ja, ja, ja a iba ja...".

Poviem Ti to inak. Daj na verejnú diskusiu, ktoré žilinské sídlisko má najhoršie riešenú MHD. Dovolím si automaticky predpokladať, že národ z Vlčiniec zvolí Vlčince, ľudia z Hájika zase Hájik a Solinkári sa budú biť do pŕs že Solinky. A samozrejme, všetci dodajú, že to "ich" sídlisko je diskriminované v porovnaní s luxusnou dopravou na "tie druhé" sídliská.
Reakcia na: Vladimír #12650:
TO je síce pravda to čo hovoríš, ale spravodlivosť tu aj tak nikdy pre všetkých nebude, či by bola tarifa zastávkova, alebo časová. Pri oboch variantoch Tajovského-Košická či Stodolova-Carrefour by bola trasa Stodolova-Carrefour lacnejšia, vzhľadom že je to bezprestupová linka. A pokiaľ si ľudia zvykli a nesťažujú sa tak načo ich prevykať na niečo načo sú neni zvyknutí. To by mohol byť ďalší odliv cestujúcich. Keď prehrmí téma linkovanie, tiež môže nové vedenie predložiť návrh ako by mohla vyzerať časová tarifa a nech sa ľudia vyjadria.

Verím že to prinesie ovocie, ked sa bude zavádzať GVTD na základe verejných diskusií. Takto aspoň vedia, čo treba doladiť kým sa to spustí. Takýto systém verejných diskusií nemôže žiadnym spôsobom MHD pokaziť, akurát sa tu môže niečo vylepšiť. Dúfam že to nebola prvá a posledná verejná diskusia. ?
Reakcia na: kubik #12651:
no, neviem, neviem, ale čo som kukal GVTD tak ten súlad s vlakmi... no, ehmmmm...
Reakcia na: Vladimír #12650:
Interval mi nevadi...vadia mi zle casy odchodov v sulade s vlakmi...a stvorka potesi...pojde na zastavky ako Predmestska alebo Kosicka...to sa zide. Potesi ma vsak nemocnica...
Reakcia na: Kvacalova23 #12648:
Ja osobne nedokážem, akokoľvek by som sa snažil, pochopiť, prečo by cesta s prestupom mala byť drahšia ako cesta bez prestupu. Nikomu svoj názor nevnucujem, s nikým sa tu hádať nebudem, každému vlastný názor doprajem, ale nemôžem prísť na chuť a zmysel tomu, že trasa Stodolova - Carrefour je za 12 Sk a trasa Tajovského - Košická (čiže výrazne kratšia) je za 15 Sk.
Resp. prečo trasa Nám. hrdinov - Štúrovo nám. je priamou linkou 22 za 10 Sk a kombináciou liniek 30+16 (čiže presne tá istá trasa, len s prestupom na stanici) je za 15 Sk.

Re #12649 kubik: Lenže mne sa zdá, že podľa toho, čo píšeš v poslednom odstavci, Ti ani nechýbajú nové linky, Tebe vadí to čakanie 15 minút. Čiže keby (teraz strelím) jazdila L13 v špičke s 6min. a mimo špičky 10min. intervalom, Tvoja prepravná potreba by bola uspokojená aj v NKTD.

P.S.: V GVTD sa Ti bude cestovať zo stanice na Hliny lepšie? Ja by som povedal, že úplne rovnako, len trolejbus bude mať na tabuľke číslo 4 a nie 13. Nepôjde ani inou trasou a nepôjde ani častejšie.

-

Ešte raz pre všetkých, aby sme sa rozumeli. Neurážame sa, nehádame sa... len diskutujeme.
Reakcia na: Vladimír #12638:
heh...ja som reagoval celkom podobne na tu diskusiu...nevedel som, ci sa smiat alebo plakat...ale nastastie...take slova hadam mat vahu nebudu... ?

Re #12642 Kapsch: Co sa tyka casovych listkov prestupnych, tak som urcite za...podla mna by to bol dobry napad...nieco ako v BA--10, 30, 60 minut s tym , ze doplnkovy predaj u vodica by bol len 60 minutovy listok-najdrahsi. Plus fungujuce a vydavajuce automaty trebars aj v Chlmci...noo ?

Re #12643 Vladimír: Ja byvam na Hlinach a po NKTD mam dost "pytome" spojenie a nereptam. Hajik mal vzdy dobre a vzdy aj bude mat dobre spojenie...nepamatam si casy, kedy by Hajik mal niekedy zle spojenie...musim ti dat za pravdu.

Re #12645 Pišta: Mne napriklad nove linky pomozu...Hliny mali neuveritelne slabe spojenie vecer a nehovorim o nemocnici (byva tu dost starych ludi). Ked som vecer prichadzal vlakom z Bratislavy, mal som do 13-ky okolo 15 minut...co s takym casom, siel som trojkou alebo 14-kou a sypal sa od nemocnice alebo z Tajovskeho...tak neviem o akej mensine tu hovoris, ked nove linky podla mna pomozu prave vacsine.
Reakcia na: Vladimír #12638:
No nemyslím si, že by bola tarifa odstrašujúca. Ľudia neprotestujú proti "zástavkovej tarife". Cestujúci si zvykli, tarifa je stavaná na AVTD alebo GVTD. Ked prežila za vlády NKTD tak by bolo dosť hlúpe to meniť. Možno by sa to dalo prehodnotiť na 3 časti
napr. do 3 zastávok (aby sa ludia odviezli aj par metrov)
do 8 zastavok- Sídlisko-centrum
nad 8 zastávok Sídlisko1-Sídlisko2
Reakcia na: Juraj #12644:
60 ľudí? To je asi počet ľudí, ktorí sa na stránke dpmz podakujú za pár dní, že sa im obnoví spojenie Hájik-Vlčince.
Reakcia na: Juraj #12644:
Veď o tom presne píšem.

Re #12645 Pišta: ...k poslednej vete -> žeby opozícia v podobe Hnutia za škaredšiu Žilinu? 🙂
Reakcia na: Juraj #12644:
Juraj, treba sa pozrieť z iného pohľadu.... Aké poddimenzovanie? Aké potreby väčšiny? Načo? Ak má byť Žilina krajšia, treba v meste úplne dopravu vylúčiť alebo okresať.... úplne jednoduchý návod.... Znížime frekvenciu spojov, ľudia budú chodiť pešo, bude prázdnejšie mesto od TB a autobusov a hneď je v Žiline krajšie.... Tak za krajšiu Žilinu!!! ... dúfam, že z chodenia po tých akože chodníkoch, sa z nás nestanú invalidní dôchodcovia..... ☺

.... a tak treba počkať, kedy sa z mlčiacej väčšiny stane drvivá väčšina nespokojných a ufrflaných ľudí. Lebo teraz je to zmena liniek, pokračovanie to bude mať zvyšovaním cestovného,.... Nuž som zvedavý, ako sa nazve nové hnutie v Žiline.... ?
Reakcia na: Vladimír #12643:
Ak vynecham z 8-tisicoveho sidliska denne tych cca 60 ludi, co sa pohodlne zmesti do kratkeho voza, aby sa bez prestupu odviezli az na Vlcince, tak Hajik VOBEC nie je v sucasnosti poddimenzovany. Bude az po zavedeni GVTD, ked sa mu uberie 20% spojov ako dan malej hlucnej lobbistickej skupinke, ktoru "zaplati" ticha vacsina... A sidlisko sa stale rozrasta, deficit bude stale vacsi a vacsi.
Reakcia na: Juraj #12640:
Múdro vravíš. Vekom toho znášam akosi menej. Keď čítam dookola nezmysly o tom, ako je Hájik sústavne MHD-čkou poškodzovaný a že L6 bola linka vraj spájajúca dve najväčšie sídliská (áno? a ktoréže?), tak ma hneď začne prinajmenšom hlava bolieť.

Ojoj, ohľadne tarify sme sa určite nepochopili. Ja som vyjadril údiv, rozhodne nie nejaký nátlak na spoludiskutujúceho. Právo na názor rozhodne ctím. Ak sa mu žilinský tarifný systém páči, je len o dôvod na radosť viac, že je tam o jedného spokojného cestujúceho viac. Ako som povedal, mňa to LEN prekvapilo.
Reakcia na: VLK #12641:
Je dobrý v tom, že človek, ktorý nechce ísť desať minút, ale len cca štyri zastávky, tak ten lístok využije. Naopak, spojenia sú nastavené tak, že odvšadiaľ všade sa dá dostať na maximálne jeden prestup (hovorím o TD). Ak nechcem prestupovať, tak si označím lacnejší lístok, ak chcem, tak drahší...

Samozrejme je to zaujímavé riešenie, ale aj 10, 30, či 60-minútové lístky by mali v tomto meste opodstatnenie.

Mimochodom, kto dnes fotil cca o 9.45 "pri tom novom akože kruhovom objazde" v modrej šiltovke, okuliaroch s dobrým strieborným foťákom (pravdepodobne Canon-om)??
Reakcia na: Kapsch #12639:
aj mňa zaujal tvoj prístup ku tarife - môžeš mi napísať, v čom sa ti páčil? Nemyslím to ironicky, ako človeka, zaujímajúceho sa o verejnú hromadnú dopravu poteší každý názor na akúkoľvek vec ohľadom tarify, nakoľko v tomto smere je každý názor zaujímavý...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.