na mests.urade som sa docital,ze v tomto roku nas cakaju /zatial/tri vyluky trolejbusov.Pri vystavbe oc MAX,kde sa prelozi trol.vedenie v dlzke 260m a osadi sa 10ks novych stoziarov,pri budovani dialnicneho privadzaca pod Vahostavom a najnovsie na Obvodovej,kde ma vyrast Kaufland.
Hlavne to ekologicke hladisko, co ma byt vraj u a-busov a t-busov rovnake. No, hovorim, zavriet do utesnenej miestnosti a nastartovat mu tam dieslovy motor autobusu. Kludne hoci aj EURO XVII.
226 už transparent má. Neviem síce, prečo sa upevňujú prilepením konzoly o zadné sklo (obzvlášť ak z vonku vidno poriadne vzduchové bubliny), to aby sa človek bál, že mu to pri troche šťastia padne na hlavu. Aj celá kabeláž (ťahaná z pod podlahy) je len prilepená.
Firma SSiM si zachvíľu svojim reklamami oblepí celý vozidlový park. Minimálne 201 a 203 dostali reklamu vo forme logo na prednom čele, web adresa kombinovaná s logom na zadnom a cez takmer celé zadné okno oranžová nálepka s textom: Europalace už v predaji.
Na zastávke Poštová smerom do centra je vyvesený cestovný poriadok pre linku 50, ktorý je neplatný, lebo sú tam časy, ktoré platia pre zastávku obchocná, je tam zavesený cestovný poriadok, presne ten istý, ktorý platí pre zastávku obchodná, dokonca je tam vyznačené že sa nachádzame na zastávke obchodná.
Ježišmária, to je tĺk.ˇKeĎ už je ten krízový managor, tak by si mal aspoň zistiť základné fakty, než niečo vybľuje na verejnosť. Však to je skoro čo veta, to nezmysel.
roseracke klbaky postupne dostavaju zadny transparent.Po vozidlach 234,235,nasledovali vozy 230,233,v sucastnosti je mozne vidiet kabelaz na dalsich vozidlach 226,231
1. Pod fotografiou v článku bolo uvedené, že sa plánuje vybudovať trolejbusová trať po Rajeckej ceste až do Lietavskej Lúčky.
2. Skôr sa dočkáme ďalších generálok. ?
1. nevie niekto povedať, o akej novej trase to hovoril?
2. "s ďalšími investíciami do trolejbusového parku sa dnes neráta" - takže 25Tr len tak skoro neuvidíme? ?
Z ulíc mesta v najbližšej budúcnosti trolejbusy nezmiznú. Pripravuje sa dokonca o rozšírenie o novú linku. Žilina tak nebude nebude nasledovať Banskú Bystricu, kde trolejbusy zatiaľ doslúžili. Igor Gubala, riaditeľ DPMŽ považuje prípadné zrušenie alebo obmedzenie trolejbusov za výrazný krok späť. V našom meste sa používajú od roku 1993 „Trolejbusová doprava má v Žiline dôležité postavenie. Jej prípadné zrušenie by bolo výrazne neekonomické a Dopravný podnik si ho nemôže dovoliť.“ povedal Gubala.
V minulosti boli trolejbusy alternatívou k neekologickým naftovým motorom. Dnes sa situácia v tomto smere vyrovnala. Prípadná výmena trolejbusov za autobusy by z ekologického hľadiska nemala výraznejší vplyv. Zavedenie autobusov v celom meste by nezmenilo ani cenu cestovného. Hlavný ekonomický rozdiel sú náklady na vybudovanie trolejbusového vedenia. „Jeho výstavba stála približne 320 mil. korún a patrí mestu.“ Vysvetľuje Igor Gubala. Prevádzkové náklady oboch typov dopravných prostriedkov sú podľa neho približne rovnaké. V prípade trolejbusov sa započítava aj údržba trolejového vedenia, nie však ich výstavba. Sú však nenáročné na údržbu. Trolejbus však nepotrebuje olej a ošetrovanie motora, potrebuje však častejšie servisné prehliadky.“ hovorí Gubala. Rovnako cena nákupu oboch typov vozidiel je porovnateľná. „Jedna z najväčších položiek je mzda vodiča a tá je u oboch druhov dopravy rovnaká.“ dodáva riaditeľ. V Žiline dnes premáva na 10 linkách 43 trolejbusov. DP plánuje Ďalšiu trasu trolejbusového vedenia, celý projekt sa však iba rozbieha. Klasických trolejbusov premáva v meste 15 novších, kĺbového typu, je 28. Ich priemerný vek je 11 rokov. „Trolejbus má dlhšiu životnosť ako autobus.“ Hovorí Gubala. Všetky trolejbusy v Žiline prechádzajú generálnou opravou a s ďalšími investíciami do trolejbusového parku sa dnes neráta.
Zdroj: Žilinské Echo, ročník 2, č. 11, str. 2. autor Michal Trško.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zoZa