ahojte,čítal som vaše návrhy na nové linkové vedenie ...
možno by sa dali niektoré problémy v návrhoch vyriešiť,keby sa linka č.16 zrušila a ostala by z Hájika ako hlavná linka č.6 po trase Hájik - centrum - Vlčince s dostatočným počtom spojov (min. 6/hod.-špička; 3/hod.-sedlo), k nej linka č.7 (2/hod.-špička; 1/hod.-sedlo v prac.dňoch) a keby sa obnovila linka č.30 z Hájika (2/hod.-špička; 1/hod. sedlo) s tým,že by premávala len po Nám. hrdinov a len zopár potrebných spojov by premávalo až po Vranie. Tým by sa znížil počet potrebných trolejbusov (8/5ks linka 6+ 2/1ks linka 7) a Hájik by mal linkou č.30 zabezpečené spojenie priamo so Štúrovým námestím a ešte aj s Kysuckou ul. a Budatínom. Podobne to pred pár rokmi už premávalo a linka 30 sa využívala z Hájika aj na Hájik dostatočne...
Čo vy na to? ☺
chcel by som vas prilezitostne poprosit, aby ste vyfotografovali zadne celo vasho Citelisu Line. Chcem vidiet rozdiely oproti trojdverovej verzii, ak nejake su.
zdrawiiim zilincania ? buduci tyzden sa chystam nawstivit vase mesto a potrebujem poradit ako sa dostanem do trnoveho k cintorinu... ? aky tam ide bus a aka je to presne zastavka ? budem vam vdacny... ? diki moc... ?
Tak som išiel okolo zastávky Hurbanova pri Tescu, kde je bezbariérový obrubník a všimol som si dva autobusy, z toho jeden nízkopodlažný, a ani jeden nezastavil nadoraz, ako by som si to ja predstavoval, medzera bola cca 30 - 50 cm. Aké sú vaše skúsenosti?
S Jozefom som volal a pochopil som to tak, že DP si nechal naťahať kabeláž a namontovať označovače priamo od výrobcu, preto tam odišiel. Ako jediný totiž dorazil do Žiliny bez toho.
2 konečné? Tak to si optimista, Linka 1 má konečné a začiatočné na úplne všetkých obratiskách- Fatranská, Matice Slovenskej, Jaseňová, Stodolova, Kvačalova s výnimkou Carrefouru, tam ešte L.1 nenatiahli, len aby sme sa toho nedočkali. ? ? ? ☺ Ale ja si myslím že tá linka nie je zlá, skôr si myslím že je veľmi výhodná, ale mohli pod L.1 spadať len tie spoje, ktoré začínajú alebo končia v DEPE. Tie linky, ktoré spájajú sídliska by mali byť označené ináč. Linka 1 by bola veľmi prínostná, keby nejazdilo 5 riadných spojov za deň ale bol by tam nejaký interval a bola by nezameniteľná, takto sa to dá nazvať zvyšok zvyškov.
Veď píšem, že som obyčajný cestujúci, a zatiaľ verím, že rozumný. Preto rozumné argumenty samozrejme beriem. Ak by malo ísť za sebou v krátkom časovom úseku viac takýchto zjazdov, tak samozrejme, že by nebolo rozumné, aby brali všetky. Ale aspoň prvý (alebo hoci posledný) by mohol. Dôležité pri tom je, čo budeme považovať za krátky časový úsek. 5 minút? 1/2 hodiny? 1 hodinu? Snáď by sa týmto štýlom linky-nelinky dalo zabezpečiť aspoň pár spojmi cestovanie z Kvačalovej do nemocnice (hlavne starší ľudia by o takej turistike s horúčkou vedeli rozprávať). A o tom "našponovaní" FPČ - argument musím zobrať, lebo o tom asi vieš viac.
Ale L1 spred NKTD (prípadne s jej vylepšenou trasou okolo nemocnice a raz za hodinu na Kvačalovu) si z hlavy vytĺcť zatiaľ nedám, otázka je, či mi to pomôže.
ja zasa nie som za to, aby úplne všetky vozidlá brali cestujúcich - ak idú tri vozidlá za sebou, majú všetky tri brať cestujúcich? V tomto prípade je to určite lepšie takto...
AD L1: ako linka je to vedené preto, aby mohli byť urobené vývesky na zastávkach a aby sa dala preložiť s ostatnými linkami - ako napísal aj Kvačalova23, L1 je preložená medzi odchodmi ostatných liniek (spomínaná bola L14). Aj pre toto tiež nie som za, aby úplne všetky vozidlá do vozovne brali cestujúcich - ak je v tej časovej polohe spoj štandardnej linky idúcej po väčšej časti trasy L1, tak je určite lepšie nechať tam ten spoj. A zdržovať vodiča na konečnej, aby si jeho odchod do vozovne dal medzi dva spoje iných liniek sa často ani nedá (nakoľko je FPČ našponovaný maximálne možnou mierou)...
Re #10988 VLK: Beriem, a som rád, že sa ľudia môžu voziť aj pri výjazde a zjazde aspoň v tých pár vybraných spojoch. Ale aj tak si myslím, že ak je niečo označované ako "linka", tak by vlastnú "tvár" mala mať. Nie som odborník, ale aj laickým rozumom mi je jasné, že L1 nemá vlastnosti, ktoré by ju pozdvihli na označenie pojmom "linka". Je to vlastne ZJAZD a VÝJAZD s cestujúcimi na palube, ako aj sám píšeš, a považujem to za veľký prínos. Aby som nebol nekonštruktívny, tak aj prezentujem svoj názor každodenného cestujúceho: Často vídam po Hurbanovej "prefrčať" vozidlo s nápisom tuším "ZVO - Zvoz do depa", bez toho, aby zastavilo a zobralo cestujúcich. Prečo napríklad aj takéto vozidlá nezastavujú? Veď majú všetky atribúty ako L1, teda že ide o ZJAZD, akurát nemajú na transparente jednotku. Podobne je to s výjazdom. Prečo by nemohli VŠETKY výjazdové brať cestujúcich už od Kvačalovej, a potom celou cestou až na zastávku, z ktorej vychádzajú ako normálna linka, a VŠETKY zjazdové vozidlá po celej trase až na Kvačalovu? Možno, že by sa dalo vymyslieť nejaké označenie každého takéhoto vozidla, aby cestujúci vedeli, kam sa ním môžu odviezť (hoci napr.: výjazd: "V-Fatranská", alebo "V-Jaseňová", "V-Hájik", zjazd: Z-Kvačalova"). Len by sa nesmeli všetky volať L1 bez prívlastku, lebo to by bol chaos ešte väčší, ako už je. A tú L1 stále preferujem ako normálnu linku spred NKTD - zatiaľ ma nikto nepresvedčil o tom, že bola zlá.
lenže L1 v tomto prípade nebola robená na to, aby mala vlastnú "tvár", ale aby mali možnosť cestujúci využiť prázdne kilometre, ktoré robia vozidlá na výjazde či zjazde. Čiže na nejakých roztržitých cestujúcich, ktorí si nepozrú, kam to ide, by som sa neviazal... L1 byť môže (a vítam to) alebo nemusí...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
URBINO
Ved kabelaz,montaz oznacovacov,transparentov zvladnu aj pracovnici dp doma.