Sam som vlcinciar a viem ze si tym pilim konar pod nohami. Na zaklade vlastnych skuseností sa mi zda byt 5-min. interval v spicke z vl k zst prilis velky luxus. Uznavam ze na 5ke by stacilo aj 5 spojov s int. 12min, cim by sa dalo pridat l.1 a 6.
Ale ja som reagoval s tými Vlčincami na linky 1,6. Zastávky Obchodná, Cyrila a Metoda, Poštová majú interval do centra (Stefánikovo námestie, Žel. stanica, Hurbanova, Polícia) cez špičku podľa tvojho návrhu 8 spojov za hodinu a mimo špičky 4 spoje za hodinu, a hlavne že linka 5 má 6 spojov cez špičku a 3 mimo špičky, to bude ráno obrovský problém, už teraz je pri tomto intervale obrovský problém a čo potom. Linka 5 to odľahčí len minimálnea navyše keby bola L.2 zrušená. Ja by som radšej znížil počet spojov z L.5 a pridal na linky 1,6. Podľa môjho názoru pri tomto návrhu by bol obrovský problém pre obyvateľov tohto sídliska, tým pádom by mal Hájik a Vlčince z centrom rovnaký interval, čo je obrovský nepomer. A linka 4 čo by spájala centrum by bola v súčasnosti využivaná pre Vlčince ako súčastná L.13 a cestovať cez solinky, hliny do centra nie je moc vyhovujúce. Znižovať počet spojov Vlčince-Centrum nie je moc dobrý nápad.
Tento rok isto nie, ale do budúceho by sa už zo 2 zmestili. ? A nevyzerá to s tými číslami až tak zle. Len neviem, prečo plánujú znižovať dotáciu na bežné výdavky, najmä keď nejaká tá inflácia tu vždy bude. Ale však je to len predbežný návrh. Na druhej strane, ak by tie čísla v roku 2009 boli v €. ?
cisiel je tam vela napr:rok 2007 prevadzka 82 mil.,investicie 12mil.,rok 2008 prev.78 mil.,inv.24mil.,rok 2009 pr
ev.74mil.,inv.36 mil.
Zeby az rok 2009 bol rokom prvych tr25?
Len jedna vec sa mi nepáči, a to že zo ŽST k ŽU sa nedá ísť cez Vlčince, je to časovo kratšie asi o 5 minút.
Re #10928 simkoslav: Na linke 4 sa interval 7,5/15 ani nedá vytvoriť lebo čas obehu je 37 minút a vznikali by niekde dlhé prestoje (na to som prišiel až dodatočne, keďže som pôvodne plánoval 10/20). Takže by sa musela vytvoriť ešte jedna linka v trase pôvodnej L4 a vozidlá by prechádzali na Fatranskej a Jaseňovej z jednej linky na druhú. Čo sa týka km, tie som ešte neprepočítával, keďže tie podklady čo som ti hovoril som doma nenašiel. V prípade L2 by som zaviedol špičkový interval 30 minút s kĺbovým vozidlom, prípadne že by to kvôli školákom nestačilo, vložil by som ešte jeden "školský spoj". V sedle by L2 nepremávala.
Re #10929 simkoslav: L6 by viedla po Košickej či okolo nemocnice? Lebo ak po Košickej, stratil si priame spojenie Hájik - nemocnica (za čo sa ti Hájičania poďakujú, keďže tam nemajú zdravotné stredisko) a ak okolo nemocnice, tak po Košickej máš málo spojov a cez Vysokoškolákov zasa až priveľa.
Re #10939 VLK: Avšak po zatrolejovaní by tam mohla premávať práve tá L5 s tým, že spojenie do centra (k ŽST) by zabezpečovali autoubsy SAD v rámci ŽRIDS (verím, že kým príde k zatrolejovaniu tak už IDS bude realitou ?).
súhlasím, ale aj upraviť interval nakoľko teraz je to "skoro-by-som-povedal" previazané, iba zrušením L2 by vznikla diera, ktorú by bolo nutné látať....
na druhej strane L2 je zachovávaná z historického hľadiska, nakoľko je ešte stále plánovaná na zatrolejovanie (odbočka zo Soliniek do Bytčice).
L22 ako kĺb v tomto prípade áno, ale nie do Brodna.... problém s otáčaním i vyťažením.... A aby končila na žst. mi príde ako nie celkom rozumné.... zvlášť vo chvíli, keď stanicu bude potrebné odbremeniť ešte pred tým, ako začne výstavba nového komplexu.....
Ďakujem Kvačalovej23 a Vlkovi za reakcie na moje trasovanie liniek a pod´ňavam vysvetlenie:
Ad.1/ Samozrejme, na linke 5 majú byť sólo vozy, ten kĺb je preklep.
Ad.2/ neviem, čo rozumieš pod pojmom "prehnane pravidelný interval". Ak je interval pravidelný, sú dve linky zosúladené tak, že premávajú pravidelne každých 5min., 7/8 min., alebo povedzme 10min. Cestujúci sa do nich rovnomerne rozmiestnia. Ak z dvoch liniek idúcich po podobných trasách do centra (ako niektorými navrhované linky 4 a 6 z Vlčiniec) má jedna interval pravidelných 10 min. a druhá pravidelných 15 min, nedá sa tu hovoriť o nejakej previazanosti týchto dvoch liniek a dochádza k situácii, keď vznikne 10-min. pauza a potom idú dva trolejbusy 2 min. po sebe (napr. linka 4 a 6 spolu: 00,02,10,17,20,30,32,40,47,50). Tým by sme sa opäť vrátili k neporiadku. Niektoré spoje by chodili preplnené, iné 2 min. po nich prázdne a zase by niekto na základe výstupov z palubných počítačov rozhodol, že tieto sú nevyťažené a teda zbytočné. Podobne by to bolo aj s previazaním liniek 2 a 5, kde takáto situácia už bola - v najväčšej špičke okolo 14:30 vznikla až 20-min. diera!
Ad.3/ Linku 1 som naplánoval po Hálkovu, pričom len malá časť spojov by zachádzala ku Kvačalovej (stav podobný tomu z r. 1994 - 1998).
Ad.4/ Posilniť Solinky a Hliny sa už nedá zhusťovaním intervalu liniek 3, 4. Preto som navrhol, aby túto situáciu pomáhala riešiť práve linka 5, ktorá by sčasti odbremenila linky 3 a 4, a to o cestujúcich idúcich na Štúrovo nám. a do MPR a zároveň plnila účel prepojenia Vlčiniec - nemocnice - Hlín - Soliniek. Tým obyvateľom Hlín a Soliniek pribudne 6 spojov v špičke a 3 v sedle, ktoré im aspoň sčasti pomôžu.
Ad.5/ Keď som všetkých týchto "99 súčiastok" spojil, ostala mi v ruke "stá súčiastka, ktorá do týchto hodín nepasovala", a tou je Bytčica. Čiže rušenie l.2 nie je z mojej strany zámerom, ale dôsledkom. Preto som musel siahnuť k "náhradnej súčiastke" - čo najmenej komplikovanému prestupu (na Štúrovom nám. previazaním linky 5 a 22). Zároveň sa mi na l. 2 uvoľnili 3 kĺbové vozy, ktoré som schopný nasadiť na 22-ku.
ano,aj 216 dostal M-kove predne celo,tusim Valec par tyzdnov dozadu to tiez napisal,pokial ja mam info.tak aj tento voz je pred dokoncenim
V poslednej dobe digitalne tabule na Hurbanovej mavaju vypadky.Zaciatkom feb.nefungovali 4dni,teraz som sa vratil z mesta a zas nefunguju,zaujimavostou je,ze na zel.stan. idu.
v tychto dnoch prebieha v depe na Kvacalovej dostrojenie trolejbusu 220,je to prvy solo voz,ktory obdrzal modernizovane predne celo a vobec prve kratke vozidlo s displejom.
neviem, prečo chceš rušiť L2, ale ak ju zrušíš, kapacitne to nezvládne L22, nakoľko doobeda L2 využívajú ľudia z mesta a Vlčiniec na presun do zóny ľahkého priemyslu a študenti do škôl v Bytčici, poobede je to naopak. Teraz je to ako tak, L22 chodí stredne až plne vyťažená (v špičke) a L2 chodí plne vyťažená....
1, myslím si že linka 5 má prehnane pravidelný interval a kľb? To sa mi vôbec nezdá, nie je to chyba?
2,myslím si že Vlčince 1,4 a polovica Vlčiniec 2 majú slabé prepojenie do centra, obávam sa rannej špičky.
3, Zdá sa mi L.1 až moc pravidelný interval, hlavne od Hálkovej po DEPO je zbytočné plytvanie vozokilometrov
4, Pokiaľ mne hovoríš že mám málo spojov zo Soliniek do centra a z centra na solinky, tak ty ich máš toľko isto. Obaja sme navrhli v špičke 12 a v sedle 6 spojov za hodinu, ale mne sa to nezdá málo.
No to sa mi moc nepáči s tým Carrefourom, ale takto keĎ nevieš o intervaloch tak ťažko to posúdiť, ale ja by som si predstavoval linku 6 ako účelové spojenie:
-Hájik - centrum
-Hájik - Nemocnica
-Vlčince - Nemocnica
-Vlčicne - Centrum
-A pár ľudí by využilo spojenie Vlčince - Hájik
Ja by som si túto linku predstavoval ako rýchle spojenie centra a vlčiniec a neviem či by to ľudia tolerovali obchádzkou okolo Carrefouru, však od vysokoškolákov ku carrefouru je cca.100 m a kvôli pár ľudom strata času pre ľudí z Vlčiniec, keĎ už tak možno každy tretí spoj keby čiel ku Carrefour, tak by som to ešte zobral.
To si myslím že si jediný komu sa páči NKTD, lebo to nemá ani hlavu ani pätu, netvrdím že starý systém bol mnohonásobne lepší, aj keď mal obrovské nedostatky, o tom tvrdí aj posledný medziročný pokles cestujúcich o vyše 11 % ak sa nemýlim, a povedať že odtiaľ to nie je ďaleko ísť pešo je to najhoršie čo je možné povedať, potom tak dôjde k poklesu cestujúcich. Ja si myslím že spojenie sídlisko1-centrum-sídlisko1 je príšerne riešenie. Určite je lepšie keĎ je spojenie sídlisko1-centrum-sídlisko2 a navyše linkovanie priamych spojoch sa dá spraviť aj s pravidelnými intrevalmi, vid. navrhované koncepcie. Linky typu 7,17 nie je dobrý spôsob, ale ako nosné linky by mohli byť navrhované 6,4,14,3.
A pre istotu ešte raz napíšem jeden variant, ktorý som navrhol ja. Hoci sú v ňom linky trochu "zdeformované", je tu úplná kordinácia spojov zo všetkých sídlisk a je aj úsporný na vzkm.
Kedže som celý víkend nemal čo robiť, prepočítaval som všetky doposiaľ navrhnuté návrhy na vzkm a na počty obyvateľov jednotlivých meststkých častí. Preto sa k nim vyjadrím nasledovne:
a) Valcov navrh (z asi 6.2.): Pri tebou stanovených intervaloch je to na vozokilometre sci-fi. Pri linke 4/14 by musel vzniknúť interval 10/20 min., nie 7/15, ako navrhuješ. To by bolo málo najmä zo Soliniek a Hlín. V tom prípade by nebolo možné vytvoriť nejakú koordinaciu medzi spojmi linky 4/14 a 6 pre Vlčinčiarov. Takisto nie je možné vytvoriť nejaký poriadok z Vlčiniec na Štúrovo nám. (l.5 30 min., l.2 15-30 min. v špičke) - jednak je to pre Vlčinčiarov málo spojov - Štúrovo nám. je pre nich tradičnou "bránou" do celej MPR. Takže kvôli škrtom a vzkm by sme sa asi (dúfam, že sa mýlim) začali pomaly vracať k chaosu.
b) Jozefov návrh. Pre zachovanie vzkm by linky 1 a 7 museli jazdiť len v špičke. Takisto by sa nedali skoordinovať spoje liniek 6 a 4/14 z / na Vlčince a liniek 2 a 5. - detto ako valec.
c) Návrh Kvačalovej23: Málo spojov zo Soliniek do centra, z Vlčiniec na Štúrovo nám., neviem či by Hájiku stačili len linky 6 a 7.
Pri prvých dvoch návrhoch ostáva Hájiku asi 15-20%ný nadštandard ponuky miest, aj keď by som na l. 16 nasadil sólo vozy.
Prosím neberte tento príspevok kriticky, ale ako hľadanie toho, čo treba doladiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro
http://www.zilina.sk/dokumenty/Ostatne_20070209151208.xls
Len tam nejako nevidím tie investície na r. 2008 a 2009 ?