Niekde som tu zaregistroval , že je nedostatok dlhých trolejbusov a že krátke trolejbusy stoja v depe.... A to je ale fakt... Po veľkom tresku sa začiatku tohoto roka sa úplne zmenila koncepcia a charakter nasadzovania TB na linky v Žiline. Vyvstala požiadavka viac dlhých TB... Krátke sa tak veľmi málo využívajú, alebo využívajú ale nie v kapacite , ktorú podnik má.... A tu je možno otázka , možno nutný pohľad do budúcna.... Všetci vieme, že každé vozidlo musí na seba zarábať... Každé... aj tie malé.... Preto si myslím, že to státie v depe je vysoko nerentabilné a neefektívne.... Tu by sa malo zvážiť, či také množstvo krátkych TB DPMŽ vôbec potrebuje. Možno by bolo vhodné ich jednoducho odpredať a kúpiť také vozidlá, ktoré podnik potrebuje.... Alebo druhá možnosť - vymyslieť nejakú efektívnu linku pre krátke vozidlá, ktoré by odťažili prípadne ušetrili nejaký ten dlhý TB a boli by vlastne " posilovými " spojmi v špičke. Určite by sa dalo pohrať aspoň s jednou z týchto myšlienok.... Nakoľko nové vedenie mesta je také, aké je a to najbližšie dojde až o 4 roky, čakať na výstavbu TB trate do Bytčice prípadne Bánovej by bolo niečo ako čakať na zázrak.... Teraz je čas, kedy Juraj a jeho team musia veľmi dobre zvážiť , ako ďalej v nastávajúcom čase.... Osobne si myslím, že budúci rok bude pre autobusové linky v DPMŽ výrazne prelomový - určite dojde ku zmenám a korekciám... A navyše si myslím, že sa možno dočkáme obsluhovania sídlisk aj TB a aj Busmi....
Jozef