Urcite,suhlasim...len prednostne by som NP-ckami vybavil mestske linky. A s tymto mas plnu pravdu...radsej sa malo nakupit menej NP-ciek ako viac VP... ?
Súhlasím, že na MHD sú vhodnejšie NP vozidlá, ale v Žiline väčšina autobusových liniek nie sú čisto mestské, ale skôr prímestské. Veď ako sa líši linka povedzme do Žilinskej Lehoty od linky do Višňového? Len tým, že prvú prevádzkuje DPMŽ a druhú SAD. Z hľadiska prepravných potrieb je to to isté. Ak by teda do Žilinskej Lehoty mali jazdiť NP vozidlá, prečo nie aj do Višňového? A takisto linka do Kie a Mobisu je skôr prímestského charakteru. Ak by ju prevádzkovala SAD, nikoho by ani nenapadlo nasadzovať tam NP busy.
Ešte jednu poznámku si dovolím: škoda, že sa Jánovi Slotovi nepodarilo vybaviť výstavbu trlejbusovej linky do Kie. Teraz by sme nemuseli debatovať o tom, či kupovať nové autobusy alebo trolejbusy ?
Netvrdim ze netrebalo kupovat nove busy, iba sa pozastavujem nad praktickym opodstatnenim kupovat NP-busy na linky do KIE, ked klasicke VP su o dost lacnejsie.
Ak by bol DP sukromny podnik, a nebol by dotovany mestom, tak ma to netrapi, ale v tomto pripade som za efektivne narabanie s nasimi peniazmi.
Re #10231 jay: To, ze sa uz nevyrabaju VP Karosy neznamena, ze sa este nemozu nakupovat. Ved nove NP Citelisy asi tiez nebudu mat EURO 4 motory...
Re #10233 kubik: V MHD uz nemaju co vysokopodlazne busy robit. Radsej vozit robotnikov na Citelise, akoby mala polovica z nich jazdit do prace vlastnym autom.
Ako a čím chcete voziť zamestnancov do automobilky. Navrhnite riešenie. Dnes ich tam pracuje asi 1.500, o pár mesiacov 2.000 a pri plnej výrobe ich bude 3.000. Čoskoro začne stavať KIA ďalší závod na výrobu 600.000 motorov aj pre českú automobilku Hyundai. Opäť pribudnú zamestnanci. Myslíte si, že tri nové autobusy Karosa B 961E a pár krátkych toto všetko odvezú? A stále sa spoliehať že sú ešte autobusy Karosa B 741 z roku 1992, keď nedávno napr. na #111 praskol rám a musela byť vyradená?
Ale aj tak si myslim,ze je blbost davat NP do KIE...stale lepsie na 21,22...ved si vezmime...naco robotnikom take busy?? A este k tomu na takuto sluzbu?? Ja by som...ak teda Citelis skutocne do KIE pojde...radsej stiahol niektoru 732 alebo 932...napr.104,a novy Citelis by som zaradil namiesti 16-ky(smena) a 16-ka by mohla ist teoreticky tyzdnovkarovi na 104 pripadne uplne inde.
V prvom prípade bolo za daný finančný objem potrebné kúpiť čo najviac vozidiel, preto nebola požiadavka na NP. V druhom ide už trochu aj o kvalitu cestovania. Však tie busy tu nebudú len na 2 roky, navyše zmluva s Kiou je na 5 rokov (kto vie čo bude potom) a busy budú aj dlhšie.
Miro, ty ako keby si prišiel z dlhotrvajúceho pobytu v zahraničí. Už mesiac tu píšeme aký vzťah majú „novozvolení“ k trolejbusovej doprave v meste a ty by si chcel budovať trolejbusovú dopravu na L2 do Bytčice po dokončení južného privádzača. „Trolejbusová doprava v Žiline nie je dnes to najvhodnejšie riešenie verejnej dopravy (primátor Harman, Pravda 15.12.2006)“. Budeme radi ak sa nejaké „trolejbusy, ktoré sú v Žiline výbehové“ (primátor Harman, Pravda 15.12.2006) nahradia novými.
suhlasim s tym, ze v ZA maju zmysel len np t-busy, ale vychadzal som z toho, ze mame 3 NP (+dalsie 3 na ceste) a podla mna by ich bolo efektivnejsie vyuzivat na linku do nemocnice, NP na 21 a 22 su zbytocne vyhodene peniaze...
a ano L2 je planovana trolejbusova linka, ale podla vyjadreni buduceho vedenia mesta, sa trolejbusova siet nebude rozrastat, kedze ich postoj k tbsuom je dost negativny. Co je skoda.
Keďže je v súčasnosti potrebné zabezpečiť dopravu zamestnancov do KIE (ak za nemýlim, tak aj tie peniaze na ne boli odtiaľ vyčlenené), je logické že sa kúpili autobusy a nie trolejbusy. Mimochodom aké kĺbové vysokopodlažné autobusy by si chcel kúpiť, keď Karosa ich už vyše 2 mesiacov nevyrába.
Ale súhlasím s tým, aby bol nízkopodlažák vypravovaný na linku 2 (aspoň jeden celodenný garantovaný spoj). Keby sa upravil CP, tak by mohol jazdiť od rána do 17tej na linke 2 a potom prejsť na linku 22 (prípadne inú) a dojazdil by potrebné kilometre.
Asi preto, aby najazdili čo najviac kilometrov, i keď v záruke už tuším nie sú, však?
V Žiline majú zmysel len NP trolejbusy, nie autobusy, a už vôbec nie kĺbové. Aj L2 je vlastne trolejbusová linka a po dokončení južného privádzača by mala byť zatrolejovaná.
Ozaj, nebolo by lepšie namiesto tých troch NP busov kúpiť povedzme štyri normálnepodlažné? alebo dva NP trolejbusy? (tie čísla si vymýšľam, ide ale o princíp)
imo jedina linka kde maju NP-busy v ZA zmysel je 2, kedze spaja dve najstarsie sidliska s nemocnicou, takze dost nechapem preco su nasadzovane na 21,22...
______________________
btw Stastne a Vesele Vianoce & PF 2007 ?
Ja si myslim,ze kratasa by bolo skoda do KIE...radsej stiahnut Karosu na KIU a MP-cko dat trebars na 22...aby sa vyrovnali pocty...21-08,09 a 22-10 a tento novy darcek od Juraja-potesil ma,musim povedat:) Potom by sa trebars mohli zaviest aj garantovane NP spoje...
Nuz,KRASNE VIANOCE PRAJEM A NECH V BUDUCOM ROKU SA DOCKAME AJ NEJAKEHO TOHO NP trolika ?
Žilinské sídliská Vlčince, Solinky, Hliny a Hájik sú samostatné farnosti s vlastnými kostolmi. Sídlisko Hájik má priestrannú kaplnku. Výnimku tvoria evanjelický veriaci, ktorí majú len jeden kostol na Rázusovej ulici a Gréckokatolíci, ktorí majú svoj chrám zas na sídlisku Vlčince. Tak preto nerozumiem, aké masy veriacich treba zvážať zo sídlisk do centra na polnočné omše.
Škoda, že neprišli skôr, mohli byť nasadené už na dnešnú L50 a L51. Akurát 2 vozy by na to stačili.
Re #10220 Miro: No neviem si dosť dobre predstaviť ako nastupuje do nočáku 100 ľudí z omše (ak tam toľko chodieva) prednými dverami a kupuje si u vodiča lístok za 25 Sk.
Aaa, teraz som to našiel na www.dpmz.sk vo vianočnom CP!
Len mi tam trochu chýbajú spoje na odvoz z polnočnej omše - zvládnu to nočné spoje? Tam už zrejme bude treba platiť - to už bude 25. december.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jay
suhlasim s tym, ze v ZA maju zmysel len np t-busy, ale vychadzal som z toho, ze mame 3 NP (+dalsie 3 na ceste) a podla mna by ich bolo efektivnejsie vyuzivat na linku do nemocnice, NP na 21 a 22 su zbytocne vyhodene peniaze...
a ano L2 je planovana trolejbusova linka, ale podla vyjadreni buduceho vedenia mesta, sa trolejbusova siet nebude rozrastat, kedze ich postoj k tbsuom je dost negativny. Co je skoda.