Ešte k Hálkovej: ja by som videl riešenie v zmene dopravného značenia tak, že by pravý pruh bol vyhradený pre BUS. Dva pruhy pre všetkých sú na tomto krátkom úseku zbytočné, pretože pred rondlom sa zase zbiehajú do jedného. A vodičom auto-/trolejbusov by to umožnilo rýchlejšie sa dostať na zastávku, keď sa v špičke nahromadí viac áut.
Trošku na odľahčenie "bezplatného" parkovania v centre. Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. oznámila, že dá 12. januára budúceho roka do prevádzky okrem diaľničného úseku D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie aj časť úseku D3 Hričovské Podhradie - Žilina-Strážov. Z úseku D3 Hričovské Podhradie - Žilina-Strážov to budú síce len prvé štyri kilometre a z toho vyplýva, že v tom druhom úseku, kde premáva linka MHD č. 29 zo Žilinskej Lehoty, budú ešte aj naďalej niekoľko mesiacov počas výstavby D3 pokračovať ťažkosti so zabezoečovaním MHD.
Aj v Bruseli majú tie isté problémy s tými "rovnejšími"? Ja som myslel, že je to dedičstvo socializmu ? ale máš pravdu, netreba chodiť do Bruselu, aj v BA už sú v centre vcelku vkusné kamenné zábrany.
Dnes som išiel domov cca o pol štvrtej okolo žel. stanice a videl som, že už aj my tu máme občas dopravnú zápchu ? trolejbusy a autobusy určite naberali meškanie. Vedel by si pre zaujímavosť zistiť, aké asi veľké?
Možno by sa dalo uvažovať nad zľavou pre vozidlá, ktorých držitelia majú v danej lokalite trvalé bydlisko, ale nejaký poplatok za parkovanie na mestskom pozemku by asi mal byť. Ja parkujem vo vlastnom dvore, za ktorý platím daň z nehnuteľnosti ?
Ty, právnik, si pletieš ľavú a pravú stranu inak súhlas.
Toto je vizitka štátnej polície, pretože je tam zákaz státia a to je ich parketa. Tak ma napadá, každú prvú stredu v mesiaci je možné prísť ku krajskému riaditeľovi polície a na čokoľvek sa pýtať. Čo keby sme sa niekedy dohodli a išli za ním?
S týmto návrhom by som súhlasil a možno v budúcnosti k nemu príde. V predchádzajúcom diskusnom príspevku som písal, že synovec trvale bývajúci v Paríži, skôr ako si mohol kúpiť auto, musel zaplatiť poplatok za auto v mestskej časti, bez ohľadu na to či má nejaké voľné miesto. Uvedený poplatok sa vzťahoval len na to, že v uvedenej časti býva a pravdepodobne tam bude aj parkovať. V centre a ostatných častiach mesta musí na vyhradených parkovacích miestach platiť.
Skutočne je neporiadok v parkovaní v celom meste. Či na uliciach alebo na sídliskách. Neviem, ako si spomínal, načo je vlastne postavená štvorpruhová komunikácia na Hálkovej ulici, keď v jednom pruhu parkujú autá. Samozrejme, že to prekáža aj vodičom MHD a nielen na Hálkovej. A to už nechcem písať ako vychádzajú autá spoza zastávky MHD cez plné dve čiary.
Táto obsiahla diskusia o parkovaní začala na diskusnom fóre len z jedného hlúpeho predvolebného prísľubu, že sa umožní parkovanie v centre bezplatne a aby ľudia neplatili pred "vlastným" domom za parkovanie (na verejnej komunikácii !). Som zvedavý, a myslím že aj ostatní, ako sa nové vedenie magistrátu vysporiada s týmto prísľubom, pri extrémnom náraste individuálnej automobilovej dopravy v centre.
Mna teda velmi rozculuju auta, co kazdy den parkuju na Halkovej ul. pri tej Vecierke v smere z mesta. Je tam pritom zakaz, napriek tomu si kazdy den veselo parkuju v jednom jazdnom pruhu.
Predsa nie je normalne, aby na stvorprudovej hlavnej ceste parkovali vozdila! Je to aj dost nebezpecne, kedze auta, iduce v lavom pruhu, sa musia rychlo zaradit do praveho, nakolko v lavom cely den stoja auta.
To sa s tym neda nic robit? Ani vodicom MHD to nevadi?
tieto systémy (označované aj P+R - Park and Ride) veľkých záchytných parkovísk na okrajoch miest s priamym napojením na MHD sa začínajú zavádzať v zahraničí. Nevie aktuálne napísať nejaké konkrétne riešenia, musel by som si otvoriť túto kapitolu v knižke realizovaných ITS systémov, ale určite sa na nich pracuje...
Vedel by som spravodlivé riešenie. Nech je KAŽDÝ povinný paltiť za parkovaciu kartu. Za osobné auto n peňazí, za >3,5 t trebárs 20 x n, za >6 t 100 x n. Dodávka je bohužiaľ rovnaká kategória ako osobák. To už by majiteľa luxusného autodopravcu s 3 Vrakosami priviedlo k prehodnoteniu jeho rozhodnutia o parkovaní smradobusov na sídlisku:-).
V niektorych mestach je riesenim osadit zabrany na vsetky chodniky, staci sa ist pozriet do centra Bruselu. Asi vedeli, preco to robia, asi ani im policia moc poriadku nezabezpecila.
Lebo pokial budu take rozne pristupy k roznym vodicom /vekslaka bez vynimky zastavia iba zabrany, najviac sa na chodniku parkuje priamo pod oknami Policie/, symbolicke pokuty /hlavne pre bohatych par stovak nie je nic, malo by to byt ako v Norsku percenta zo prijmu/, pomoze iba kombinacia zabran a ceskeho a nemeckeho systemu trestnych bodov.
"Nemyslím, že by riešením bolo osadenie zábran na všetky chodníky, stačilo by, keby mestská polícia mala právomoc takéto parkovanie postihovať a bola pri tom taká aktívna, ako pri nasadzovaní papúč tým, ktorí parkujú na platenom mieste bez platenia "
ak vodic byva mimo mesta,tak na rannych spojoch zrejme nesluzi,kedze predpokladam,ze do takych rajeckych teplic napriklad ponho zvoz nepride.asi je blbost pytat sa,ale priblizne ake percento vodicov je ne-zilincanov?
ZVOZom, specialnym pracovnym /sluzobnym/ spojom, zvlast pre autobusakov a zvlast pre trolejbusakov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Na autobuse Karosa B 732 #89 je nová CVR (polep celého vozidla okrem predného čela) na poisťovňu Generali. Pre lepšiu predstavivosť vyzerá takto:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=19755&idt=u&idg=2283&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=