Ešte je teoreticky možnosť presunúť na časť popoludňajšej špičky pre 4 a 14 jednu trojkársku týždňovku (teraz majú všetky trojky v špičke pauzy 13 minút plus pomalá jazda alebo "vetrania" 1-2 min na úseku Jaseňová - Centrálna a mínus meškania z centra v istých časoch).
Alebo reorganizácia (hoci bez 10 min prestávok) časov medzi zastávkami na 4 a 14 - ubrať 1-2 min zo začiatkov trás (napr. medzi Fatranskou a Cyrila/Metoda alebo Predmestskou pre L4 a pre L14 medzi Matice slovenskej a Smrekovou) a pridať ich na iné úseky, kde dochádza k zdržaniam, napr. Poľná - Smreková (tam je pravidelne okolo 16. hodiny kolóna vozidiel od Juniora až po Váhostav). Aspoň čiastočne by to pomohlo a keby sa popri tom podarilo zmeniť signálny plán križovatky na Komenského pri VÚC, hneď je o 1-2 minúty meškania na začiatku špičky až do 15.10 h menej.
Vazeni a mili, po dlhom čase, čo sa nič podobne nekonalo, myslim dozrel čas na stretavku priaznivcov iMHD, konkretne ZA sakcie. Po rozprave s Valcom sme za vhodne obdobie vybrali januar 2012, konkretne niektoru sobotu. Prosim aby ste sa k tomu vyjadrili. Miesto ako vzdy
Tot otazka.. skratenie jazdnej doby neprichadza v uvahu (nakolko teraz sa v spicke robia spoje bezne s -1 az -6minut)... Ako najlogickejsie riesenie vychadza pridanie 4/10 ako tyzdnovky.. ktorej by vsak vychadzal velmi maly vykon
Kedze ma vsak dojst ku kompletnej prerabke sablon, treba len dufat ze to opat nebude podobna zlatanina ako je v sucasnosti napriklad 5ka( na ktorej sa okrem 5kovych vozov vystrieda aj 3/4, 4/6, 4/5a a cez vikend 3/3)
Ako chcú dosiahnuť predĺženie prestávok na 4 a 14 v špičke - zhoršením intervalu, skrátením jednej prestávky na úkor druhej (napr. na Fatranskej a skrátením na Matici) predĺžením/skrátením jazdných dôb alebo doplnením ďalšieho vozidla inej linky do obehu?
Aktuálny stav posiloviek:
6:30 L4 Štefánikovo nám. - krátky t-bus
7:17 L4 Fatranská - krátky t-bus
7:19 L7 Stodolova - kĺbový autobus (väčšinou Citelis)
7:20 L22 Kysucká - kĺbový autobus (smer Bytčica)
7:22 L4 Železničná stanica - krátky autobus (z nočáku)
O štvorkových posilovkách sú oznamy na vybraných zastávkach. Dozvedieť sa o nich dá aj z cestovných poriadkov pre mobilné telefóny (hoci ostatná verzia v sebe nezahŕňa zmeny na L4).
Ked to robievala zaloha bol problem v tom, ze rano je velka sanca (takmer denne) ze vypadne t-bus a tym padom by ho nemal kto ist hradit.. preto to na velku radost vodicov 5ky "prilepili" na 5/5b
Ja som napríklad dnes šiel krátkou L4, ráno 6.32 zo železničnej stanice, číslo si už nepamätám, ale hneď za ňou išla aj kĺbová 240. A pravidelne posledné týždne vídam 14Tr č. 222 na rannej posile 7.32 zo železničnej stanice. 18M Citelis tam bol podľa môjho názoru lepší, aj keď je pravda, že na Poľnej sa z natrieskaného trolíku stáva takmer prázdne vozidlo.
Napadla ma ešte jedna vec z posledných týždňov, ktorú občas zhliadnem... Po ôsmej hodine rannej niekedy stretávam na Spanyolovej ul. krátku 14Tr, ktorá ide pravdepodobne smer trolejbusové depo (odbočuje zo Spanyolovej na Aupark). Má tabulky, že L4. To je nejaký ranný posilový Tbus, alebo kde sa berie bez cestujúcich na Spanyolovej 14Tr linky c. 4?
Dnes som videl t-bus 217 oziarovkovany zvonku po celej dlzke a vyske vozidla ako vianocny stromcek...-) Velmi pekne, neunikne to pozornosti... ?
Foto z mobilu je chaba, takze nebude... Myslim, ze mal tabulku sluzobna jazda....
Neviem o tom, že by malo dochádzať ku znižovaniu km vykonov.. podla mojich info sa maju napriklad zmeniť prestávky na 4 / 14 v špičke z 5-6min na 10 a ma sa prebudovať 5ka.. Nakoľko súčasé šablony na 5ke sú len zlátaninou z davnejsich.. uznaj sam
5/1 a,b
1/1 a,b
5/2 - tyzdnovka (s prestojom 12:45 - 14:15)
5/3a - len doobedna (od 5tej do 15tej - robi 6ku z Matice sl. o 14:05)
5/4b - len poobedna
5/5ps - od 6tej do 8 posila na 4/14 (zacina myslim na stanici), potom prestavka do 10:46 , od 11:15 do 14 robi 7cku (11:15 a 13:00 z Hajika) a do 20tej na 5ke.
5/2 vznikla spojenim byvalej 5/2a a casti 5/2b.
k 5/5ps pridali rannu posilu na 4/14 (povodne ju robila zaloha)
K PS2: To budú už tie šablony, ktoré mali vzniknúť na základe spolupráce so Skeletonom, resp. ŽU? Ak to bude spojené so zmenou CP a znižovaním výkonov, mám obavy či nejaká 6/5 (a aj ďalšie) vôbec ešte bude aktuálna...
PS. nazor zamestnancov ich samozrejme zaujima.. len nie vsetkyc.. napriklad manzelky vyznamnych ludi (z mesta, z VUC ...) a pod. budu mat urcite vzdy "zvucnejsi" hlas nez nejaky "obycajny vodic", ktory okrem toho ze je zodpovedny za XY ludi a musi byt za kazdych okolnosti 100% vo fyzickej aj psychickej pohode, tak vlastne pre podnik nic neznamena...
Ale velmi tomu napomaha aj zakonnik prace.. ked medzi poobednou a doobednou sichtou musi byt prestavka 6hodin... a teraz od tych 6 hodin odratajme.. cestu do/z domu, cas na osobnu hygienu a na jedlo... a ak dokaze vodic zaspat mavnutim carovej palicky, ostavaju mu mozno 4 hodiny na spanok... a nech mi nik nevravi ze po 4 hodinach je clovek dostatocne odpocinuty aby mohol dalsich 9 hodin zodpovedne vozit ludi..
Velmi by som prial niektorym "kancelarskym" jedincom si to skusit... napriklad takych 5 dni na 5/2 alebo na zalohe...
PS2. od marca sa chystaju nove sablony.. tak mozno.. opakujem mozno dojde aj k pozitivnej zmene.. napriklad pridaju par minut na 6/5 tak aby mala vykon 11 hodin, za ktory by DP musel vodicovi zaplatit 2 listky na obed... doteraz ma myslim 10:56.. no to je nahoda vsak?
Ale zapaja... pohladaj prispevok od "bohumila".. stacilo raz spomenut jeho osobu a takmer podaval trestne oznamenie.. a tym ze som teraz nikoho nemenoval.. tak jedina reakcia bola na poli DPMZ v zmysle "nemuseli ste to hned davat na net"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.