Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ktoré typy vozidiel môžu splniť VŠETKY kritériá "takzvaného verejného obstarávania" tejto úplatnej doby? Kto sa chystá si namastiť vačky na žilinskej "transparentnosti" aby bíla bíla byla....
Reakcia na: Majo #20607:
Viem, preto som o tom písal ako o jedinom mne známom obhájiteľnom logickom dôvode. Samozrejme, že za tým je ešte niečo (niekto) iné.
Myslím si to preto, lebo vývoj sa nezastaví a predpokladám, že trolejbusy skôr či neskôr nebudú potrebovať medzi konečnými pevné vedenie a postačia si so zásobami získanými v obratiskách alebo na vybraných zastávkach (teda vyhovie sa aj "estétom" a zostanú zachované jazdné vlastnosti a ďalšie výhody). Týmto nechcem vyvolávať vášnivé debaty, spomenul som to iba na okraj. Sám si v Žiline momentálne neviem predstaviť nič, čo by mohlo trolejbusy plnohodnotne nahradiť.
Posledný odstavec vyjadril naivnú nádej a predstavu budúceho stavu, ktorej sám nedávam viac ako 10 %. ?
Trolejbusy boli a budú, vďaka novému vedeniu DPMŽ a mesta. Som rád, že je tu aj široké spektrum názorov na trolejbusy. Neviem, čo by sme tu písali, keby tam zostal ten pán, ktorý mal rozbehnuté celkom iné plány.

Nedávno som tu nechal odkaz na kamery na sledovanie rýchlosti a dodržiavanie pravidiel premávky na Ul. Na Veľký Diel. Teraz si ich môžete pozrieť na križovatke ulíc 1. mája, Predmestská a Veľká okružná:

http://zilina-gallery.sk/picture.php?/26280/category/2051
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/26282/category/2051




Reakcia na: Mongolec #20604:
Sám snáď vieš, že tu nejde o nižšiu spotrebu elektrickej energie. Homologizácia nového vozidla sa spravidla zvykne robiť až po ukončení výberového konania a teda nie je nutné nastavovať tender niekomu na mieru, aby nevyhodil náklady na homologizáciu zbytočne.
Prečo by malo v 21. storočí nevyhnutne prísť k zrušeniu trolejbusovej dopravy? Za to, že ich predošlé vedenie mesta považovalo za prekonané? V kopcovitom teréne má také výhody, ktoré tromfne asi ťažko nejako iný druh dopravy.
Ten posledný odstavec bol dobrý. ? Dúfam, že si ho nemyslel vážne.
Reakcia na: Mike #20600:
Na mňa pokiaľ sa dobre pamätám nepadol v BA žiadny kryt ani v Ikaruse, ani v Tedome, ani v SORe. Nemusíš z nás robiť tak balkánsku prevádzku, keď sme iba mierne. ? Fakt je ale ten, že v SORe po pár týždňoch prevádzky začne veľa komponentov dosť výrazne hrkať, čo sa v takých Ikarusoch 435 začalo prejavovať až po rokoch prevádzky a v Tedomoch sa zatiaľ výrazne neprejavuje.
Reakcia na: OBUS #20601:
Áno. DP Aréna = zakomplexovaný vyhodený odborár Ďuran.
Reakcia na: OBUS #20603:
Jediný logický dôvod, pre ktorý môžu chcieť kúpiť práve trolejbusy so skriňou SOR je ich hmotnosť a o čosi nižšia spotreba energie. Lenže skutočne ide o tak výraznú úsporu, že sa neoplatí kúpiť Škody v prevedení Citelis alebo Solaris? Zvlášť, pokiaľ by sa niektorý z nich ukázal ako lacnejší či kvalitnejší (na základe referencií)? Keď sme čakali päť rokov na obnovu vozidlového parku, nepočkáme ešte pár mesiacov na homologizáciu ďalšieho typu? Samozrejme, za predpokladu, že by bol záujem o preniknutie s ním na slovenský trh. Potom by sa podľa toho určili požiadavky vo verejnom obstarávaní tak, ako sa to zvykne robiť, aby mal výrobca istotu, že celý proces nebude zbytočný.
Trolejbusy sa nekupujú z rozmaru, treba myslieť dopredu. Budú tu 15, možno 20 rokov a nerád by som bol, keby práve nevýhodná kúpa bola hlavným dôvodom k zrušeniu trolejbusovej dopravy (ktorému sa zrejme v priebehu 21. storočia skôr či neskôr nevyhneme). Čaká nás aj nákup autobusov a ak tie budú úrovňovo niekde inde, odporcovia trolejbusovej dopravy budú môcť používať podobné argumenty ako dnes.
Ostáva len dúfať či veriť, že kúpa je premyslená, v DPMŽ si dali záležať na parametroch budúcich vozidiel (nepoznáme podrobnosti obsiahnuté v súťažných podkladoch) a SOR dokáže už v najbližšej dobe vyrobiť vozidlá v lepšom, modernejšom a praktickejšom vyhotovení, ktoré nás budú po dlhé roky spoľahlivo voziť.
Pri výbere trolejbusu by mali zohladnit hlavne kvalitu rámu, lebo vyzbroj vymenia, ale skriňa klbového Soru je asi slaba aj po spevneniach. Ten trolejbus bude musieť vydržať aspom 15 rokov! V BA im ramy spevnili, ale nikto nevie čo to spravi za 5- 7 rokov ked sa k tomu ešte prida korozia, čo potom? To by u nás už jednoznačne viedlo k zrušeniu t busovej dopravy. Ale hlavne ze sa pri kupe akože ušetrilo. ❗
Reakcia na: OBUS #20601:
Ále ... to bola asi iba počiatočná chyba, to sa stáva.
Reakcia na: OBUS #20598:
V Ba padajú kryty nad dverami aj v ikarusoch či tedomoch "relatívne bežne". V NB 18 sorke akurát spadol bočný transparent....
Reakcia na: OBUS #20598:
Tak hľadaj. Žiadny voz s v Prahe nezlomil, to je len hystéria pána Ďurana.
SOR sa v ZA nezlomi tu sa jazdi bezpečne a pomaly, ale skor by som sa bal ze ma na hlavu spadne kryt mechanizmu dveri, ktorí vzdy drži len na dobre slovo. Na youtube boli fotky ako sa zlomil voz v Prahe, len to už neviem najst...
Reakcia na: irizar #20596:
Som si tú dieru vygůglil. Objavuje sa len keď je autobus zlomený na droaz a má tak 2 x 2 cm ? .
Reakcia na: S499.1023 #20595:
Rad by som, ale ona je viditelna len v svetelnom spektre vnimanom anti-SORovymi sotousmi.
Reakcia na: irizar #20594:
Osobne mi tú medzeru v tom kĺbe ukážeš.
Reakcia na: OBUS #20591:
Na NB18 ti medzera v klbe amputuje nohu a vykrvacas skor nez sa doplazis k dopytovemu tlacitku. Takze ziaden stres.
Ďakujem vodičovi na L22 s odchodom z Hálkovej o 6:50, že ma počkal. Hoci nemusel a už sa chystal odísť.
Reakcia na: OBUS #20591:
To sa spýtaj toho, kto je zodpovedný za schválenie (homologizáciu... alebo ako sa tomu nadáva) typu NB 18. ?
Reakcia na: Valec #20589:
A čo keď to stačim na NB 18 tke a nahodou vypadnem. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.