Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majo #20647:
s Jurajom nemožno inak, než súhlasiť. A tie odborné názory ktoré niektoré papouškujú niektoré médiá mi už lezú na nervy. Autobusy sú asi nezničiteľné alebo ako. Nie žeby ZA bola rada za to, čo napr. TN žiaľ nemá (a asi mať nebude) a vyťaila z toho maximum - ekologická nosná trolejbusová doprava.
Reakcia na: Majo #20647:
Pri týchto článkoch sa treba pozrieť aj na osobu, ktorá sa k uvedenej problematike vyjadruje. Poslanec Maňák zaujímal vždy k všetkému "odborné" stanovisko, a to v každom volebnom období . V minulosti bol totiž napojený na skupinu, ktorá chcela likvidáciu trolejbusovej dopravy. Z jeho vyjadrenia ma zaujala myšlienka, že "súčasná životnosť stĺpov je na hrane". Teda treba vymeniť po celom meste všetky stĺpy trolejbusového vedenia, vrátane osvetľovacích stožiarov. Životnosť stĺpov je podľa neho 20 rokov.
Reakcia na: petter #20646:
Článok vo Večerníku zatiaľ nie je dostupný na Internete, dám sem však aspoň najzaujímavejšiu časť z neho:

"Juraj Popluhár, niekdajší riaditeľ DPMZ, ktorý stál pri zrode trolejbusovej dopravy v Žiline, je zásadne proti akémukoľvek utlmovaniu trolejbusovej dopravy. "Záleží na tom, čo považujeme za jej rozvoj. Ak vedľa sídliska Hájik postavia Hájik II, určite je rozumnejšie potiahnuť tam troleje, ktoré sú už na Hájiku, než dať autobusy. Opačne je to s prímestskými časťami."
Podľa neho je jedným z riešení aj nákup duálnych vozidiel s motorom i trolejami. "Tak by sa nemusel postaviť v budúcnosti ani meter novej trasy. Nie je však pravda, že súčasné trolejbusy musia ísť vždy určenou trasou. Žilina je tak poprepájaná, že vždy existuje minimálne jedna až dve náhradné trasy," vysvetlil.
Popluhár skonštatoval, že v Žiline nemá zmysel utlmovať ekologickú trolejbusovú dopravu. "Prepravuje väčšinu, 70 % ľudí. Taká doprava sa neutlmuje. A čím viac trolejbusy jazdia, tým sú náklady na ne nižšie," dodal. S tým, že aj mnohé veľké európske mestá trolejbusovú dopravu rozvíjajú. A ak ju pred rokmi zrušili, obnovujú ju." (Žilinský večerník, 10. 7. 2012, roč. 22, č. 28)

Keď človek sleduje dianie v oblasti mestskej dopravy globálnejšie, môže si všimnúť istú paralelu medzi Žilinou a maďarským Segedínom. Na jeho čele stál naslovovzatý odborník a zanietenec pre verejnú dopravu Gábor Dózsa, za ktorého MHD prekvitala. Vďaka nemu sa zrekonštruovalo mnoho električkových tratí, postavila sa jedna nová električková a dve trolejbusové trate, zrekonštruovalo sa technické zázemie, obnovoval sa vozidlový park (Segedínska dopravná spoločnosť si dokonca stavala trolejbusy z autobusových karosérií a električky vo vlastných dielňach). Veľa z toho financovala Európska únia. Odborník však bol politikmi odvolaný a na jeho miesto dosadený človek, ktorý o verejnej doprave vie asi toľko ako ja o mikrochirurgii oka (veľmi málo). Posledná postavená trolejbusová trať doteraz nebola v celej dĺžke otvorená, lebo dopravná spoločnosť nemá na ňu trolejbusy, zastavila sa produkcia a modernizácia vozidiel vo vlastných dielňach, v podniku zavládol chaos... V menších mestách je často doprava naozaj o jednom človeku, ktorý pre ňu žije a je veľká škoda, že politici takýchto ľudí nepodporujú, ale naopak odrovnávajú.
Vo Večerníku sa však zase píše o utlmovaní trolejbusov. Je veľmi zaujímavé, že tie veci, ktoré našim „odborníkom na trolejbusovú dopravu“ vadia, v iných mestách nepredstavujú žiadny problém. Tam nové trolejbusy kupujú a trate nerušia!!!
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=7517
Nevie sa už niečo nové z prostredia DPMŽ kto všetko sa prihlásil do verejného obstarávania a s akými vozidlami? Nemá tam niekto kontakty, žeby nám to tu niekto prezradil... ?
☺ ☺ ☺ ☺ že ja nemožem tieš ☺
Reakcia na: Denis262 #20641:
a má 4 fanúšikov... 😃
Niekto založil na fb stranku že MHD Žilina ☺ ☺ ☺ (konečne)
Navyše ráno okolo pol ôsmej sa na Solinkách (a v okolí) stálo asi 10 minút, zrejme bola Bajzova bez prúdu. Okrem toho, v pondelok krátko poobede sa tiež nejazdilo cez Solinky, dobrých pár desiatok minút.
Reakcia na: Denis262 #20638:
A zasekol sa tam voz #227, väčšina trolejbusov stála a spoje meškali.
Dnes medzi 10:45 rano až do 11:30 bolo na ul Matice Slovenskej roztrhnuté vedenie (zapričinene to bolo kvoli tomu lebolinka čislo 4 išla na druhu trolej ktora zkracuje cestu ale 1 paliva sa upevnila na 1 troleju a to sposobilo roztrhnutie) autobusy mali problem hlavne MirageBus
Pred chvíľou (po 8mej hodine) som videl L6 ako odbočuje z ul 1. mája smer Predmestská - Košická? Bol nejaký problém na trase okolo Nemocnice a Carrefouru? Elektronická tabula mu nič nezvyčajné nevypisovala (tomu sa ani nedivím heh) a ľudia čo boli vo vnútri sa netvárili zdesene... ? L14 išla tesne za ňou, takže problém prečíslovania to nebol...-) Máte o tom nejaké info?
v poriadku ale doteraz sa pisalo na tento rok o 7 klbakoch a 3 kratkych...myslim ze tie kratke su v lepsom stave ako klbaky...v klbakoch ideme rychlostou 35 km/h a newiem co ho sa mam skor chytit aby to neodpadlo,a to nespominam ze nepocujem vlastneho slova v takom drneni...zato v tych kratkych si myslim je lepsi komfort(myslim hlavne ten rachot)
Reakcia na: lubik2100 #20634:
Sám si si odpovedal - "kupit tento rok". Potom je možnosť ďalších desiatich podľa finančných možností.
Som zvedavý, ako to nakoniec dopadne s presunom Eurofondov na nákupy električiek a trolejbusov. V ideálnom prípade budeme mať do r. 2015 obnovený skoro celý vozidlový park (a-bus aj t-bus).
dnes som vo vecerniku cital ze dpmz ide nakoniec kupit tento rok 7 KRATKYCH A 3 klbaky....zda sa ze ide asi len o preklep...alebo sa nakoniec rozhodli inak?
Škoda že DPMŽ neurobí v nedelu na linke č.31 viac spojov na Pietnu, lebo cez pracovne dni tam je ten spoj skoro stratový a keby urobili v sobotu a nedelu spoj z hurbanovej hned by to využilo viac cestujucich aspon od 10:00 do 16:00 ?
Reakcia na: milan001 #20627:
asi tak ?
Reakcia na: OBUS #20630:
10,5 metrový testovací elektrický SOR je údajne na testoch v Nemecku, na Czech Raildays predstavili jeho 8,5-metrového brata... ?
Reakcia na: Mongolec #20629:
SOR prekavapi vždy- ved skoro každy je iný. Stym elektrobusom by mohli preraziť aj do zahraničia, isto je jeho cena zaujimava. Soru sa v súčasnosti dari už sa mu poddala aj Žilina. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.