Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: RT6 #20910:
Dopyt použivať v rannej špičke- to bude od kedy od 7.00 do 8.15? Je to hluposť časovo odmedzovať- aj v čase rannej spičky sú zastavky na ktorych nie je potreba 5/4 dveri. DP by mal spraviť članok do regionalnych periodik o novinke, nahrat hlasku do palubneho PC s textom vazeni cestujuci nove vozidla su vybavene .... vodič by to pustal na hlavnych zastavkach, taktiež pripravit nalepky tu stlaciť/ dvere. Je pravda, že dopyt pri NB je velmi dobre vyriešeny-podsvietene tlačitko, po stlaceni zosilnie, resp. zablikaju ledky. Inak škoda, že sa nezaobstarala 3 dverova verzia, by museli dlhšie rozmyšlať ako napisať vyberko.
Reakcia na: LUK #20923:
Nie je to tak, napr. na Tedomoch to reaguje až po zastavení v zastávke.
Reakcia na: Vladimír #20922:
Áno, konkrétne sa jedná o 11 Karôs B 952E, 3 Karosy B 961E a 2 Citelisy 18M.
Reakcia na: Vladimír #20920:
Skúsenosť z BB je nasledovná:
- ani po jeden a pol roku si niektorí cestujúci nevšimli, že "nový" trolejbus má dopyt, stoja, tupo hľadia striedavo do dverí a na vodiča, že prečo sa tie dvere neotvárajú... pritom na dverách je oznam s vysvetlením, ako si dvere otvoriť, na tlačítkach konské nápisy "DVERE"
- iná skupina zase postláča v zúfalstve všetko, len aby mali istotu, že sa im dvere otvoria

Samozrejme obidve tieto skupiny sú vo výraznej menšine voči "majorite", ktorá si dopyt osvojila napriek tomu, že dopyt je "iba" na nových trolejbusoch.

Čiže dopyt jednoznačne zaviesť, ale spolu s informačnou kampaňou.
http://www.dpmbb.eu/documents/dopyt.pdf
Reakcia na: Myscho #20919:
všetky dopytové systémy fungujú tak, že je ho možné stlačiť dĺĺĺho pred zastávkou a dvere sa otvoria až po zastavení v zastávke
Reakcia na: Dispecer #20921:
A tie sú tiež vybavené dopytom?
Reakcia na: Vladimír #20920:
...a tých 16 autobusov nič? ?
Reakcia na: Dispecer #20918:
Myslím, že v Žiline je situácia odlišná ako v Košiciach, nakoľko:
- žiaden trolejbus nemá záchrannú brzdu 🙂
- nehrozí ani zložité rozlišovanie typov s dopytom a bez neho, keďže národ bude rozlišovať len medzi "starým" a "novým" trolejbusom.
V Ostrave stačí tlačítko na dvere stlačiť po zatvorení dverí a otvoria sa na ďalšej zastávke keď ich vodič odblokuje... takže je to celkom pohodlné.. (funguje to tak na 100% v električkách kde tlačítko po stlačení ostáva svietiť a na 80% v busoch)
Reakcia na: Vladimír #20914:
U nás to bolo tak, že časť vozidiel mala dopytové tlačidlá a časť nie a potom sa niektorí hnevali, že kde je dopytové tlačidlo v autobuse/trolejbuse/električke, ktoré ho nemá... ?

(A teraz, keď sa občas na miesto dopytového tlačidla inštaluje tlačidlo s výzorom tlačidla STOP, niektorí všímavejší cestujúci rozmýšľajú, či stlačiť, alebo nie... )

Trošku odbočím - keď sa u nás na električkových linkách zavádzali zastávky na znamenie, cestujúci si často mýlili tlačidlo STOP s tlačidlom záchrannej brzdy - často sa potom stávalo, že sa stálo pred zastávkou na znamenie... ?
Ja som si istý, že ak dopytové tlačidlo bude blikať alebo iným spôsobom upozorňovať na to, že sa má stlačiť, aby sa otvorili dvere, tak s tým nebude žiaden problém.
Skúsenosti z Bratislavy. Pokiaľ je typ vozidla vybavený dopytom dlhodobo vypravovaný na jednu linku (táto je pokrytá vozidlami tohto typu na 90%), ľudia si na to po čase zvyknú natoľko, že pri používaní dopytu v ľubovolné obdobie dňa sa tie dvere na zastávke otvoria ešte rýchlejšie, ako keby to robil centrálne vodič ? (cestujúci sa naučia vystihnúť desatinu sekundy kedy treba stlačiť tlačidlo aby sa dvere otvorili ihneď).

Reakcia na: OBUS #20908:
Veď hej, ale či máš info o tom či už budú zavedené tie garantované nízkopodlažné spoje keď dodajú tých prvých 10.. Či až keď bude všetkých 20?? Lebo som aj počul kdesi vraj sa ide prerábať CP a zmena liniek.. Choma to tuším kdesi pre nejaký článok spomínal, že či to je pravda alebo nejaká mediálna fáma, že či ak to idú robiť spoja to už naraz ?
Reakcia na: Dispecer #20913:
Skúsenosti z Nitry sú odlišné:
- dopyt sa zavádzal postupne, začínalo sa jedným vozidlom, potom ich bolo päť, atď....
- väčšina ľudí si na to prekvapivo rýchlo zvykla
- čo ma udivuje, je rozdielnosti prístupu generácií - dôchodcovia väčšinou s dopytom nemajú žiaden problém. Tí, čo tupo hľadia do zatvorených dverí a začnú sa domáhať ich otvorenia, sú skôr študenti.
Reakcia na: Mongolec #20911:
Zo skúseností z Košíc odporúčam:
- Zavádzať dopyt až potom, čo budú dopytovými tlačidlami vybavené všetky vozidlá, pričom nech vo všetkých vozidlách majú aspoň tie, ktoré sú umiestnené vo vnútri rovnaký vzhľad. (Potom sa môže stať, že vo vozidlách, ktoré ho nebudú mať, budú cestujúci stláčať STOP alebo iné tlačidlá. ? Keď budú všetky dopytové tlačidlá jednotného vzhľadu o to rýchlejšie sa ich cestujúci naučia používať.)
- Väčšina cestujúcich si na používanie dopytu zvykne za cca. 1 - 3 mesiace, mladší obvykle skôr.
- To je zanedbateľné - veď obvykle sa cestujúci (v najfrekventovanejších zastávkach) k vozidlu lepia ešte skôr, než úplne zastaví. A vzhľadom na to, ako sú nastavené jazdné doby v Žiline sa vôbec neobávam vzniku meškaní z dôvodu používania dopytu (už keď sa ho väčšina cestujúcich naučí používať). ?
Reakcia na: Mongolec #20911:
Naše CP sú robené tak, že aj keď sa ludia budú učiť DOPYT tak sa akurát stratí náskok kt. vodič získa tým, že nejde 30km/h ?
Reakcia na: RT6 #20910:
Keby bolo na mne, ten siedmy klbák dám tiež na L3. A cez víkendy vyjdú dlhé na všetky kĺbové poradia. Len či vôbec bude mať toľko vodičov na ne oprávnenie.
Rozmýšľam, či má zmysel dávať krátke na L16. Takisto cez víkend budú 30Tr tiež na roztrhanie (2x L6? 1x L5? alebo L3?).
...
Aké sú skúsenosti s dopytovým otváraním dverí z iných miest? Akú dobu zvykne trvať, kým si na to cestujúci zvyknú? Nepredlžuje, aj keď možno zanedbateľne, používanie dopytu pobyt vozidla na zastávke (kým príde cestujúci ku dverám, stlačí tlačítko a dvere sa otvoria - oproti tomu keď prichádza k už otvoreným alebo práve sa otvárajúcim dverám)?
Reakcia na: Vladimír #20909:
Dopyt sa bude pouzivat urcite, info mam priamo z DPMZ, vynimkou bude ranna spicka. A co sa tyka vypravenia, tak z klbovych 2 kusy budu na 4/14, 2 kusy na linke 6 a po jednej na linkach 3 a 7, posledna nema zatial urcenu konkretnu linku. 30Tr budu lietat vsade, kde su solo vozy, aj na linke 1
Reakcia na: OBUS #20908:
Podľa mojich informácií sa dopyt využívať bude. A ver tomu, že aj na L3, 4, 14, najmä skoro ráno, večer a cez víkendy sa nájde veľa situácií, kedy sa ušetrí teplo vo voze tým, že sa niektoré dvere nebudú musieť otvoriť. Kĺbovými Sorkami sa vozievam každý deň a keď sa otvorí všetkých päť dverí, je dosť veľký prievan. Najmä v zime je to nepríjemné, preto by bola škoda, keby sa otvárali zbytočne.
Reakcia na: 3juli3 #20907:
Dopytove tlacidla maju, ale zrejme sa v ZA použivať nebude, lebo v Žiline je velmi velka frekvencia cestujucich na linkach 4 14 a 3, takže na každej zastavke je potrebne otvoriť všetkych 5 dverí. Urychli to vystupenie a nastupenie cestujucih o to viac a dlhšie sa môže vozidlo vetrať a vykurovať zastavku do pravidelneho odchodu. Garantovane nizkopodlazne zrejme budu, vyznacia ich do CP.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.