Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #23218:
S podobným problémom sa potýkame aj u nás v Prešove. Prelepovanie displejov a piktogramov je už out, s tým nás už nikto neprekvapí. Novinkou sú ale reklamy na "nových" Crosswayoch, ktoré sú navrhnuté tak šikovne, že číselné znaky v reklame sa zamieňajú s evidenčnými číslami a problém máme aj s piktogramami - snáď všetkými. Čerešničkou na torte je nálepka o maximálnej rýchlosti, ktorá je umiestnená vzadu - my sme si nalepili originálnu (80 km/h), autori reklamy nám tam dorobili aj svoju (100 km/h). Dizajn reklamy bol pred osadením pripomienkovaný a autori mali k dispozícii aj nákresy vozidla, aj napriek tomu boli v prvej verzii prelepené smerovky fóliou s textom a podobné kiksy. Ale v tomto prípade veľmi oceňujem záujem objednávateľa, že si nechali poradiť a dovysvetliť veci. V podstate aj na základe nášho zásahu nedošlo k zbytočnému prelepeniu okien. Na druhej strane, taká reklama na Primabanku, ktorá sa vyskytuje naprieč celým Slovenskom je ukážkovým príkladom toho diletantstva, ktoré spomína Vlado.
Reakcia na: Vladimír #23218:
V nesúhlase s takouto formou reklamy by som s Tebou súhlasil 🙂 . Ja som zasa čakal, kedy sa ohlásiš, aby som sa Ťa spýtal, ktoré európske prevádzky MHD považuješ za príkladné, aby som Tie doložil, že aj tam reklamy sú. Ale našiel si si to sám 🙂 .
Reakcia na: S499.1023 #23217:
Venoval som nejakú chvíľu preklikaním fotogalérií nemeckých miest, ktoré som osobne navštívil, aby som Ti pomocou nich dokázal, že reklám je tam minimum. Čestne musím priznať, že ma zaskočilo, že tam vidím na "každej druhej" fotke voz s reklamou. Uznávam teda, že máš naozaj pravdu, tej reklamy tam vôbec nie je málo (aj keď asi stále menej ako u nás).
Stále však rozmýšľam, prečo som si to doteraz neuvedomoval. A dospel som k názoru, že to bude práve tým, že v tých nemeckých mestách je reklama menej agresívna ako u nás - čo som pozeral fotky, dominuje reklama mimo okien, farby sú menej kričiace a reklamný obsah sa často snaží splynúť s farebnou schémou vozidla (napr. bez zásadnej zmeny farby vozidla sa doplní len reklamný text).
Ako som už spomínal, mne osobne reklama tak ako je riešená na Slovensku, vadí. Oblepené je totálne všetko, v hýriacich farbách často zanikajú vozidlové piktogramy a v mnohých mestách nemajú reklamné agentúry žiadne morálne zábrany ich prelepovať alebo dokonca lepiť fóliu cez linkový transparent. Viem, že to takto nevnímam len ja, sťažnosti na oblepené vozy evidujem aj od cestujúcich, bol som svedkom toho, že prevedenie reklamy vyslovene plietlo cestujúcich (číselný znak v reklame v ľuďoch evokoval číslo linky, kvôli grafike nedokázali nájsť dvere vozidla a pod.). Asi za vrchol považujem prípad z Nitry, kedy reklama prelepila otvárateľné časti okien (zalepila ich bez výrezu) a reklamná agentúra do interiéru vozidla umiestnila oznam pre cestujúcich, aby neotvárali vetračky, lebo by to narúšalo reklamnú grafiku.
Vo svojej pôsobnosti som mal možnosť niekoľkomálokrát viesť s ľuďmi z reklamnej branže diskusiu o tom, či musia fungovať takto "naplno", či nemôžu byť reklamy trochu menej nápadné, nezasahovať do okien, lepšie kopírovať rysy vozidla, skrátka tak nejak decentnejšie dotvárať vzhľad vozidla. V zásade bol záver diskusie vždy taký, že som zlatý, ale moje požiadavky sú nereálne, že toto je tvrdý biznis a treba využiť všetko čo sa dá a že cestujúcim treba odkázať, že sa nemajú sťažovať, lebo aj vďaka reklame môžu cestovať lacno.
Radikálny totálny zákaz reklamy by som možno sám nemal odvahu presadzovať, ale keď to teraz vidím ako nový trend samospráv, tak mi v kontexte s vyššie uvedeným napadá len jedno. Karma je zdarma.
Reakcia na: Vladimír #23216:
No nie sú. V západnej Európe (pre zjednodušenie hovorím o tzv. území DACH, v románskych krajinách západného Balkánu nemám dostatočné poznanie) nebývajú zvykom celovozidlové reklamy ale podokenné plochy bývajú naopak štandardne reklamné. A to od samého vzniku verejnej hromadnej dopravy až dodnes. Ale ak objednávateľ príjem z reklamy nechce a rozdiel sanuje, rešpektujem to
Reakcia na: S499.1023 #23213:
No ale nemôžeš poprieť, že ak je to tak, tak sú v západnej Európe skôr výnimkou. Nemať žiadnu CVR je pomerne krajné riešenie, no vo väčšine miest je tých reklám skutočne minimum - a ešte aj z toho mála častokrát propagujú samotnú službu verejnej dopravy.
Vedel by som zniesť nejaké podokenné nálepky, ktoré neovplyvňujú celkový vizuál vozidla. Inak sa ale prikláňam k názoru, že CVR imidžu dopravcu škodia.
Je zaujímavé, že CVR sa takmer vôbec nevyskytujú na vozidlách súkromných dopravcov. Človek by čakal, že taký Turan (česť jeho pamiatke) vytlčie každé euro z možnosti zvýšiť si zisk prostým oblepením autobusu. Ale on zjavne radšej nechal autobus v žltom korporáte, aby každý, koho na diaľnici minul, videl, že ide Turancar.
Reakcia na: URBINO #23209:
Od roku 2022 k MHD-čkám bez reklamy pribudne Nitra. Zmluvné podmienky pre nový kontrakt absolútne nepripúšťajú reklamný polep vozidla. Všetky reklamy skončia do konca roku 2021.
Dôvod je rovnaký ako v Žiline - budovanie imidžu MHD, jasná identifikácia vozidiel MHD.
V Nitre sa o tom už hovorilo dlhšie, preto sa tento krok dal čakať. Nevedel som, že o tom uvažovala aj Žilina. Ja osobne to schvaľujem.
Reakcia na: N/A #23211:
A dokonca jazdia vo vozidlách oblepených CVR? Ako vysvetliť tento rozpor? Kukni na to nervy moje toto čo je toto čo je?
Reakcia na: TomoSK #23203:
No ešte že v takom Mníchove nevedia, že sú sockou a pojazdnými billboardami, keď prakticky celý vozopark nosí reklamu na Adelholzener a Segmüller a to už desiatky rokov.
Niekto vníma negatívne prelepené okná, to akceptujem, hoci mne osobne to nevadí ale ako môže komu vadiť reklama na bočnici vozidla? To je zasa žilinský odstenykstenizmus.
Reakcia na: N/A #23211:
Atraktívna verejná doprava určite priláka množstvo "kravaťákov", ale nenádejal by som sa, že to bude v rovnakej miere, ako v CH či NL. Úplne jednoduchý dôvod - mentalita národa, veľa ľudí tu nedotiahneš do verejnej dopravy ani konským záprahom, a to aj v regiónoch, kde je pomerne na úrovni.
Reakcia na: URBINO #23209:
V tom prípade ako to robia vo Švajci, Dánsku, Holandsku a množstve ďalších krajín, kde kravaťáci tú verejnú dopravu reálne využívajú?
Reakcia na: TomoSK #23202:
Sumy som dával ako ma napadlo, netvrdím že je to ekonomicky rozumné. Hlavne som tam chcel upozorniť na to ze dlhsie trvajúci PL by mal byť aj cenovo zvýhodnený a to automaticky láka investovať ľudí do dlhšie trvajúcich lístkov a následne ich aj využívať = vytvorenie zvyku cestovať MHD. Ak by som teda upravil cenu ročného na 199,99e ... 4x49,99e = 199,96e = takže na kupovaním 3 mesačných lístkov voči ročnému "ušetrím".
2e zľava 3 mesačného voči 3x mesačný pri navrhovanom cenníku mi príde smiešne. To tam zľava ani nemusí byť.
Reakcia na: N/A #23208:
Aj keď sa bude vo vozidlách podávať šampanské,,kravatakov ,,tam nedostaneme.Ale ,ok,uvidíme,či to bude časom,inspiracia ,aj pre iné podniky.
Reakcia na: URBINO #23207:
Môžeš sa pozerať z okna bez toho, aby ti vo výhľade prekážala dierkovaná fólia. Tu ide ale tiež o celkový imidž MHD - ak chceme, aby ju nevyužívali len dôchodcovia a študenti, ale tiež biznismeni v kravatách, musí byť dostatočne atraktívna. Oblepené vozidlo po vizuálnej stránke nijak príťažlivé nie je, práve naopak, (potenciálny) cestujúci z toho nadobudne dojem, že pre dopravný podnik je iba podradným tvorom, ktorý si nezaslúži cestovať v kultivovanom prostredí.

Poslednú verziu zmluvy s Recarom (čo sú btw prvotriedni zlodeji) nájdeš tu: http://www.dpmz.sk/zmluvy/1561034690_176.pdf
Či už to je 50 alebo 130 tisíc, stále ide o absurdne nízku sumu na to, aby sme sa tu mohli baviť o reálnom kompenzovaní strát (pričom verejná doprava ako taká je stratová vždy).
Ak chceme zvýšiť počet cestujúcich v MHD (a teda aj zvýšiť zisky z nej), je potrebné zlepšovať ponuku spojov a jej komfort. Takýto postup nám dáva perspektívu budúceho rozvoja, zatiaľ čo aktivity ako prenájom vozidiel na reklamu iba konzervujú súčasný stav, čím napomáhajú ďalšej stagnácii.
Cestoval som sorkou 258,kde bol busboard propagujuci drogériu DM. Cestoval som tým istým vozidlo ,už bez busboardu.A otázka znie,ako sa mi zvýšila úroveň a kultúra cestovania?
Reakcia na: TomoSK #23205:
Samozrejme že peniaze má.Staci si preštudovať zmluvu s Recarom.Za minulý rok bol zisk z reklamy cca.134 000€.(výročná správa).Teraz bude 0€.
Reakcia na: URBINO #23204:
V prvom rade, ak sa umiestni na vozidlo reklama na Prima banku či Stabilitu, dopravný podnik z toho nemá nič. Dopravný podnik prenajíma plochy na autobusoch reklamnej agentúre, a dané spoločnosti si tú reklamu objednávajú práve od tej reklamnej agentúry. Otázne je, akú marketingovú stratégiu chce zvoliť dopravný podnik - nemyslím si, že je cestou oblepiť všetky vozy z prázdnou zelenou fóliou s malým logom Prima banky, úroveň cestovania a celej tej MHD to neskutočne degraduje, to je vlastne jeden z viacerých dôvodov, prečo v AT, DE vidíš reklamu na vozoch málokedy, a aj keď, tak väčšinou nie cez okná. Tých 45k €, čo na tej reklame utŕžia ročne, by som radšej pretavil do snahy získať 150 nových pravidelných cestujúcich, ktorí mi tú pomerne zanedbateľnú sumu vykryjú na cestovnom.
Reakcia na: TomoSK #23203:
Veď práve preto,keď počty cestujúcich klesajú,má podnik straty vykrývať aj tržbami z reklám.Nuz ,asi máme bohatý dop.podnik,keď nechce peniaze od spoločnosti napr.(Prima banka,Stabilita......) za CVR ky.
Reakcia na: URBINO #23200:
Neviem, ako ostatní, ale ja osobne toto rozhodnutie veľmi kvitujem - počty cestujúcich v žilinskej MHD klesajú každoročne takým tempom, že si už nemôžu viac dovoliť byť "sockou" alebo pojazdnými billboardami, a uprednostnilo sa budovanie nejakej tej korporátnej identity.
Reakcia na: Sawuel #23201:
Cenu ročného lístka by som skôr postavil do úrovne 10-násobku mesačného cestovného, teda rovných 200 €. Odpustiť štyri mesiace je moc, zľaviť 9 € je však zase príliš málo.
Reakcia na: S499.1023 #23199:
Ja si taktiež myslím že mohli ceny predplatných lístkov urobiť trocha marketingovo. Prečo to zaokrúhľovať na celé hodnoty. x,99e stále pôsobí lacnejšie ako celá suma a nech si hovorí kto che čo chce.
Ja by som ceny nastavil takto:
- Mesačný = 19,99e
- 3 mesačný = 49,99e
- Ročný = 159,99e
Nezmyselné hodnoty typu 58e a 231e skôr odradia. To už radšej mali dať 59,99e a 229,99e.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.