Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: URBINO #10036:
V najblizsej dobe sa este dockas zvlastnosti. Zacina druha zmena, skor by sa hodilo "este jedna zmena", lebo nebude nadvazovat tam, kde prva konci. Bude zacinat pred 11.h a koncit pred 20.h, takze sa budu prekryvat. Bude to este zaujimave. V kazdom pripade sa zas zmeni po kratkom case grafikon minimalne L25.
Reakcia na: Kami #10034:
Presne tak! Lenze v realnom zivote ovplyvnovanym politikmi to byva, zial, presne naopak. Vid lacno predane a draho prenajate tie iste vagony Carga.
len pre zaujimavost,dnes rano z aut.nast.do kie:klby 106,107,109,112,114,116,sola 52
Reakcia na: Juraj #10033:
verejny organ ma pravo, nie povinnost nekonat verejnu sutaz. Takze ak chce, tak moze. LENZE, preco ma poskodzovat vlastny podnik, ked ma nan priamy vplyv a vie (mal by) lepsie ovplyvnit cenu a kvalitu sluzieb?!

Na druhej strane nevidim problem, ak si, presne v duchu definicie verejneho zaujmu, objedna von sluzbu, ktoru mu jeho podnik nechce, alebo nemoze urobit za prijatelnych podmienok. Cize ziadne hrozienka, ale prave tie vysoko stratove zalezitosti.
Reakcia na: Juraj #10029:

3/ A este do tretice odborno-pravny pohlad na "demonopolizaciu" ci monopolizaciu verejnych sluzieb. Hoci v prave EU je zakotvena volna sutaz a povinnost robit vyberove konania, existuje jedna vynimka, potvrdena aj rosudkom Europskeho Sudneho Dvora v pripade Brixen c. C-458/03. Rozsudok potvrdzuje moznost nekonat verejnu sutaz na verejne sluzby v pripade, ze verejny organ ma kontrolu a rozhodujuci vplyv ako na vlastne organizacne zlozky, co v pripade 100% vlastnenia dopravnych podnikov mestami je splnene. Preto predvolebna deklaracia "demonopolizacie" MHD nie je v sulade s pravom EU.
Reakcia na: Valec #10031:
Neporovnávaj tu nejaké SAD-ky ku dopravnému podniku, ktorý je vo vlastníctve mesta.
Reakcia na: Juraj #10030:
Ja si myslím, že jedna Bystrica na Slovensku stačila a je dosť výstražným príkladom nielen na Slovensku. Však aj nejaké ďalšie mestá chystali tender na dopravcu (tuším aj Trnava), ale po bytrickom fiasku to radšej vzdali.
Reakcia na: Juraj #10029:

2/ Ak by to bolo deklarativne tak, ako pises, bolo by to v uplnom poriadku. Ale asi to bude spiet k spochybnovaniu sucasneho systemu MHD a moze sa dojst do banskobystrickej varianty kvazi-konkurzu na dopravcu. Jednym z vysledkov moze byt vyhra zaujemcu nemajuceho licenciu na trolejbusy /katastrofalny dosledok takehoto vysledku pozname/, alebo rozbitie jedneho systemu na jednotlve licencovane linky, kde bude vopred uvazovane o efektivnych hrozienkach pre kamaratov a o zvysnych neefektivnych pre niekoho ineho kvoli objektivite diverzifikacie. Je samozrejme otvorena aj Igorova moznost privatizacie an-block, ale to je opat len monopolizacia len pod inou hlavickou. Len tolko.
Reakcia na: Papyr #10026:

1/Pri masovej kulture su vypracovane rozne techniky vytvarania vodcov, ovladania mas, medialnej manipulacie, kde vysledkom inteligentneho prijimatela komunikatu je hladat v obraze nie to, co je pred kamerou, ale za nou a v texte nie to, co je napisane, ale to, co je "medzi riadkami". Velmi to platilo za sociku, riadila sa tym vacsina inteligencie - ale plati to aj dnes, a to bohuzial v omnoho vacsej miere, lebo metody manipulacie vtedajsieho Ustredneho Vyboru neboli take sofistikovane ako dnes. Pre mna je sprava jasna - rozbit a rozpredat este aj ten zvysok komunalnej dopravy. Nediskutujem teraz o tom, ci je to dobre alebo zle, ale ze si myslim, ze je to tak.
Reakcia na: Jakub #10027:
Áno, nábor vodičov je potrebné robiť pútavým spôsobom, aby oslovil potenciálnych záujemcov. Situácia s ľudskými zdrojmi je však čoraz horšia, lebo v žilinskom regióne je nezamestnanosť 5,9% a v samotnej Žiline nad 3 %. A to ešte KIA nepracuje na plné obrátky a navyše prichádzajú ďalšie spoločnosti ako napr. nejaká rakúska IT spoločnosť S&T, ktorá otvorí v Žiline jedno z 5 kompetenčných centier v Európe. Z tohto vyplýva, že nábor vodičov bude musieť v budúcnosti DPMŽ rozšíriť aj mimo žilinskej oblasti.
Reakcia na: Valec #10017:
Presne, hned to vyzera uuuuplne inak!

Som rad, ze si DOMZ nechal poradit ? .
Reakcia na: Juraj #10021:
Aj to je mozne. Dokonca velmi pravdepodobne. Ale zase, predsa nie je take tazke napadnut "monopol", ktory vraj mate. Aj preprava vlakom zo Ziliny do Ziliny-Soliniek zast. sa totiz povazuje za MHD, a to sa na jednotne cestovne doklady da. A nerobite to vy, ale zeleznice. Takze de facto uz dnes tak ci tak DPMZ nema monopol na MHD v ZA - takze vo co go?

(Este tak so SADkou sa dohodnut a mozete im uplne... vytriet kocura 🙂 )
Reakcia na: Juraj #10024:
Na rozpredaní SAD-iek je niečo zlého? Mne sa zdá, že tie rozpredané fungujú PODSTATNE lepšie. A keby sa nerozpredali, čo by mal pán Trabelssie ? ?
Reakcia na: Jezo #10023:
Tak to vyzera byt veru jasne a koordinovane. Ked boli vo velkej politike, rozpredali SAD-ky, teraz v malej politike sa chystaju rozpredat dopravne podniky...
Reakcia na: Vladimír #10016:
Viem ze je to uz vela politiky, ale podobny bod mal v programe aj Bratislavsky vytaz volieb Durkovsky.

"Budeme pracovať na odmonopolizovaní verejnej dopravy na území hlavného mesta SR Bratislavy hľadaním strategického partnerstva verejného a súkromného sektora s možným vytvorením novej dopravnej spoločnosti na obsluhu vybranej časti územia Bratislavy s podmienkou dlhodobého vzťahu, obnovy vozového parku, kontroly hospodárenia a cenotvorby."

Vyzera ze je to celoslovenska tema.
Automobilka Kia Motors Slovakia dnes oficiálne spustila sériovú výrobu osobných áut. V tomto roku plánuje Kia vyrobiť v prvom európskom závode 5 000 automobilov, na budúci rok plánuje výrobnú kapacitu 150 000 kusov a plnú kapacitu 300 000 kusov chce dosiahnuť v roku 2009. V závode momentálne pracuje viac ako 1 600 zamestnancov, neskoršie tam bude pracovať 3 000 zamestnancov.
Dnes bolo navyše oznámené, že v prvom alebo druhom štvrťroku budúceho roku sa má začať s výstavbou nového závodu na výrobu motorov. Nový závod by mal zvýšiť výrobu na 500 až 600-tisíc motorov ročne. Zvýšenie výroby motorov súvisí so závodom Hyundai na Morave.

DPMŽ zabezpečuje dopravu dopravu zamestnancov do automobilky, dodávateľských závodov a doškoľovacieho strediska. Zo Žiliny tam premávajú novozriadené autobusové linky MHD č. 25 a 35. Zmluvná doprava je zabezpečená aj zo železničnej stanice Varín. So zvyšovaním počtu zamestnancov sa budú zvyšovať aj nároky na dopravu. Od budúceho roka má byť zavedená v automobilke dvojzmennosť, a preto sa očakáva zmena cestovného poriadku liniek č. 25 a 35.
Reakcia na: Papyr #10019:
Skor je to lobbing nejakeho buduceho marsrutkara.
http://www.sme.sk/c/3039874/Pociatek-uz-ma-pod-palcom-eurofondy.html

... Z programu však včera vláda vyradila podporu pre bratislavské letisko a verejnú autobusovú dopravu. ... Autobusová doprava podľa neho vypadla, lebo viacero organizácii, prevádzkujúcich mestskú hromadnú dopravu je „v súkromných rukách a nemohli by tak čerpať pomoc, čo by niektorých prepravcov zvýhodňovalo na úkor iných“. ...
skoda ? radsej sa mali zaoberat otazkou preco su agropodnikatelia zvyhodnovani na ukor inych ❗
Reakcia na: Valec #10018:
Ak tym myslia IDS, tym lepsie! 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.