Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: milan005 #23283:
Áno, Žilina má v tomto smolu, že typická autobusová linka má jazdnú dobu cca 30 minút v jednom smere a mimo špičky jazdí raz za hodinu. S jedným vozom pravidelný hodinový interval nevyjazdíš, dva vozy sú luxus.
Dá sa to riešiť buď za cenu ohromných prejazdov, ako píšeš Ty, prípadne ešte rozseknutím liniek v centre mesta (príklad voz L22 ide cez víkend ŽST - BR, BR - BY, BY - ŽST, pričom na ŽST by dorazil cca 5-10 min. po odchode iného voza smer BR).
Samozrejme, otázkou je, či aspoň v špičke, keď je frekvencia spojov vyššia, by to nešlo spraviť lepšie.
Keď sa v roku 1988 AVTD (de facto súčasné LV) zavádzala, autobusové linky mali aj mimo špičky 30-minútový interval. Ak by sa toto podarilo raz vrátiť, do pravidelného intervalu by sa to turnusovalo doslova ideálne.
Reakcia na: Mike #23278:
Nedostatky, ktoré si vymenoval, tiež vnímam a sú určite na diskusiu. Otázne je, či na celkovú úroveň MHD vplývajú do takej miery, že by platila veta, že "žilinská MHD má v porovnaní s inými slovenskými MHD obrovské rezervy". Existujú totiž aj ďalšie parametre, vďaka ktorým žilinská MHD dorovnáva skóre. Ja napríklad veľmi pozitívne vnímam obnovený vozidlový park, nástup všetkými dverami, logické a jednoduché a stabilné (!) linkové vedenie, silný dôraz na dodržiavanie CP, vysokú úroveň informačných technológií a (podľa mňa asi) najvyššiu úroveň grafického podania informácií v SR (celkovo zastávkové vitríny, i samotné ZCP).
Reakcia na: Mike #23282:
Ten pravidelný interval na autobusových linkách je asi neriešiteľný z toho dôvodu, že každá linka "nemá na svojej konečnej inú linku" na ktorú by vozidlo "prebehlo". Jazda na jednej linke tam a späť spolu s potrebnou manipuláciou sa nezmestí do hodiny. Ak by jeden spoj linky mal cca 25 min. ešte by to šlo ale zasa s nárastom prázdnych km, keďže po spravení 4 hod. vedenia vozidla by sa musela spraviť bezp. prestávka 30 min. Vozidlo už by muselo prebehnúť na inú linku = jazda cez celé mesto naprázdno 2 vozidiel súčasne po každých cca 4 hodinách. Ale spoje liniek majú až okolo 30 min. jazdy a to znamená že by namiesto jedného vozidla museli behať dve s veľkým množstvo ostatnej prestávky = neefektívnej práce a zasa je to o peniazoch.
Reakcia na: engineer #23280:
Ale kľudne sa bavme o tej chrono (jazdnej dobe), ktorá platí cez pracovné dni po 18:30 a cez víkendy celodenne. O koľko je kratšia oproti tej "kmeňovej", teda čo je v pracovné dni od začiatku premávky do 18.30.. A že na akú priemernú rýchlosť je počítaná ...Lebo večer a cez víkendy podľa mňa až na lokálne výnimky zápchy nie sú. A aj cez deň sa môžeme baviť o tom, v akom čase sú zápchy a že prečo je v KE, BA, Brne ... robená jazdná doba na sedlo a v špičke spoje logicky meškajú. Ale OK - na inú, širšiu diskusiu.


A čo sa týka intervalov - ja som nemyslel zahustiť. Aj keď viem, že aj na to existuje postupný plán, minimálne u tbusov bol aj tu prezentovaný. Ja som písal že u autobusov nie sú pravidelné. To nemá nič spoločné s objednávaným objemom km, ten sa vôbec nemusí meniť. Všetky ostatné krajské mestá s výnimkou TT majú pravidelné intervaly (napr. v NR, TN, BB v sedle a cez víkend bežne 60 minút), iba v ZA to v každú hodinu ide ináč ...
Reakcia na: engineer #23280:
Ešte stále máte celodenne a celotýždenne jedno chrono?
Reakcia na: Mike #23278:
Určite nesúhlasím. Vzhľadom na to, že žilinská MHD stále nemá autobusy a trolejbusy, ktoré by vedeli preskočiť osobné automobily, tak cestovné časy medzi zastávkami sú nastavené tak ako sú tzn. s ohľadom na intenzitu dopravy. Určite nie je problém ich "poskracovať", ale potom by automaticky vznikali citeľné meškanie, cestujúci by nestíhali prestupovať atď. Toto je nekončená téma určená na odbornú debatu v inom kruhu, vzhľadom na jej obšírnosť.

MHD v Žiline má však naozaj značné rezervy v intervaloch spojov, prierezovo na všetkých linkách, avšak hustota spojov je čisto finančná záležitosť objednávateľa - buď investuje do kvalitnej a atraktívnej MHD týmto spôsobom tzn. schváli ročné navýšenie kilometrov alebo nie. Samozrejme, na zabezpečenie atraktívneho (hustého) intervalu sú potrebné aj ďalšie vodiča a v neposlednom rade vodiči, ale stále narážame na finančnú stránku veci. Preto verím, že obdobie "geniálneho" nápadu bezplatnej dopravy pre všetkých máme úspešne za sebou a žilinská MHD sa bude uberať iným smerom, ktorý ponúkne modernú, atraktívnu a kvalitnú MHD. Predpoklady na to majú.

Čo sa týka Žilinskej univerzity, to, že je prevažne dopravne zameraná ešte neznamená, že automaticky sa to prejaví na MHD. V Trnave je tiež najlepšie právnická fakulta na Slovensku a to ešte nedáva záruku, že keď chce niekto dobrého právnika musí hľadať v Trnave.
Reakcia na: dibarbora #23277:
Okrem fajnovych Solarisov to velky rozdiel oproti inym mestam nie je. Skor to bola vyjadrena obava zo stagnacie.
Reakcia na: dibarbora #23277:
Podľa mňa má žilinská MHD, a teraz beriem iba v porovnaní s inými slovenskými MHD, obrovské rezervy:
- v pomalej jazdnej dobe
- u autobusov nie sú intervalové CP
(a to paradoxne v meste sídli "dopravná" univerzita... Ale ako sa hovorí, šuster má deravé kopyto, alebo doma nikto nie je prorokom ...)
Reakcia na: URBINO #23276:
Tiež sa mi to nezdá, čo tým chcel básnik povedať... na SK pomery je MHD v ZA na tom viac než dobre. Vozidlový park asi najmodernejší, tarifa je už tiež na úrovni doby.... linky a ich grafikon bude vždy nekonečná diskusia... bez ohľadu na mesto.
Reakcia na: Mittwoch #23275:
Doteraz išiel DP dozadu?
Reakcia na: TeBeCe #23274:
Velmi drzim palce, aby sa nasiel niekto, kto DP posunie riadne dopredu.👍
Reakcia na: Mittwoch #23271:
MsZ od 7:05, konkretnejsie od 1:34:00, iny pohlad na ekonomicke fungovanie spolocnosti, majetkove vysporiadanie s mestom, rozdielny pohlad na osvetlenie, dalsie neuvedene dovody
https://www.youtube.com/watch?v=xbZKslyVnGc
Zdravim, dokaze mi niekto vysvetlit, preco bol odvolany riaditel DPMZ?
Reakcia na: pomaranc #23269:
dovod -> Mesto / DPMZ chce obmedzit pouzivanie papierovych listkov . ak pouzijete bankomatovu kartu alebo elektronicku penazenku mate to za 65/75
Z akého dôvodu sa pristúpilo k zdraženiu lístku po zmene z do 5 zastávok na 12 minút z pôvodných 0,55 eur na 0,90 eur? Veď za 0,90 eur sa cestuje 30 minút v Bratislave. To nevedia ako ošklbať ľudí, alebo nemajú v sebe kúska hanby mestskí poslanci? Je koronakríza, hej. A má ju snáď len DPMŽ? Ľudia so zosekanými príjmami alebo bez príjmov, lebo vláda len nasľubovala kompenzácie, tak z čoho majú platiť toto výpalné v MHD? Ľudia krízu nemajú? Nech poprepúšťajú nadbytočný kancelársky aparát ak chcú mať viac peňazí.
Bude sa aj v Žiline v pondelok štrajkovať?
Pár postrehov k novým CP, ktoré aspoň čiastočne prinesú tak dlho žiadané zrýchlenie dopravy 👍

❗ úpravami chrona sa rozbil preklad medzi L6 a L16 zo zastávok v centre v smere na Hájik cez školské dni (zo 7+8 na 4+11 min)

🤔 zaskočilo ma pridanie minúty medzi Poštovou (Dubňom) a Plavárňou. Skôr by som to očakával o zastávku neskôr, keďže zast. Nemocnica je frekventovanejšia. Detto Pažite > Rajecká, Solinky - až 3 minúty, dokonca aj cez víkend.

😐 skrátenie na 1 min pred Smrekovou bude mať cez víkendy pravdepodobne za následok vyšší počet meškajúcich spojov z Hlín (Mostnej) smerom do centra; možno keby toto skrátenie prišlo o zastávku skôr, pred Limbovou...

❓ uvidíme či sa súbežne so zmenou CP mierne upraví aj nastavenie križovatiek v centre, keďže cykly sa zrejme i kvôli zelenej vlne riadia podľa viacmenej presne definovaných časov (aj keď s prvkami dynamiky a uplatňovania preferencie). Za predpokladu, že trolejbus neopustí žiadnu zastávku ani o sekundu skôr, môže nastať meškanie napr. v popoludňajšej špičke cez školské dni pri L5 (najmä v smere na Vlčince) alebo popoludní cez prázdniny pri L16 (na trase Polícia - Štef. nám.).
Reakcia na: Maykl #23265:
Tam asi nebude taky pokles cestujucich

- okrem ludi zo zmien musis priratat ze ak sa zatvoria obchody okolo 8 mas este velku skupinu zamestancov obchodu ktory sa musia dostat domov a naraz .

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.