Dnes sa ešte #115 objavila na poobednej posile L22.
Vzhľadom k tomu, že ide o najstarší autobus, ako i poslednú Karosu rady 900, očakával by som zo strany DPMŽ aspoň kratšiu rozlúčkovú jazdu (nech aj spoplatnenú), čím by spravili symbolickú bodku za vysokopodlažnými autobusmi v Žiline. Alebo aspoň nasadenie na niektoré vopred zverejnené spoje, aby sa ňou každý, kto má záujem, mohol ešte odviesť.
Preto chcem poprosiť, keby mal niekto informáciu o prípadnom nasadení autobusu v najbližších dňoch/týždni, nech sem napíše. Ďakujem.
Expresný spoj, mimochodom som skúšal teraz len tak hľadať spojenie a tiež sa mi podarilo nájsť linku "X" s odchodom zo ŽST 0:43 a z Polície 0:46 a komu sa chce, môže si aj manuálne dohľadať celú trasu alebo nájsť aj také skvosty ako "SLUŽOBNÝ ZVOZ"
Na informačných paneloch je možné vidieť všemožné veci ako napríklad odchod vozidla postrekujúceho trolejové vedenie. Zaujímavé bolo že panel na zastávke túto informáciu neobsahoval, takže panely asi čerpajú dáta z iných databáz. (Fotka čisto dokumentáčná)
Za normálnych okolností, keby bola zachovaná sľubovaná #12 alebo iná B932/52 by to zmysel samozrejme nemalo, ale v súčasnej situácii, keď nemáme zachovaného ani jediného zástupcu radu 900, tak to za mňa zmysel má... bohužiaľ, veľmi už na výber nemáme, jedine ak by sa podarilo získať späť B952 z Čiech, prípadne B932E. A čo sa týka spomienok, súhlasím, na B961E má spomienky málokto, respektíve bežná cestujúca verejnosť nemá skoro vôbec, ale na samotnú radu 900 má aj taký laik dosť spomienok. A pre nás, ktorí sme vyrastali v časoch, kedy boli deväťstovky a Citelisy novinkou, ide o kus nostalgie rovnako ako pre niekoho, kto zažil prvé sedemstovky.
Skôr som čakal, že sa vyradí až po rekonštrukcii vedení v celom meste. No tá oproti prvotným plánom pár rokov mešká, tak otázne či by dovtedy vydržal - hoci, aj keby ho dali niekam pod strechu.
Možno nepopulárny názor. Ale má zmysel nechávať historické vozidlo z typu z ktorého boli zakúpené 3 kusy ? To mohol zostať aj nejaký citelis (nehovoriac o B952) - ten aspoň bol na bežných linkách. Pri Tr14/15 a B732 je hodnota jasná - množstvo ludí má spomienky ako ich vozidlo vozilo na školu, ako sa spustili trolejbusy v ZA a pod. Pri B961 budú mať aké spomienky ? Ako ich to vozilo na smenu (negatívne) a zo smeny (pozitívne), prípadne ako nešlo trolejové vedenie a boli radi že prišla nejaká náhrada dlhšia ako 12m ? Pre mňa nič moc na to že bude zaberať miesto a cucať obmedzené finančné prostriedky.
Hoci sa najstarší autobus #115 dá v uplynulom období stretnúť každý pracovný deň, zrejme sa blíži jeho koniec. Podľa objednávok zverejnených na oficiálnej stránke sa bude určovať jeho hodnota. Po tomto zvykne nasledovať pokus o odpredaj. Tak snáď sa dočkáme aspoň rozlúčkovej jazdy.