Priatelia, so záujmom čítam túto diskusiu o NKTD (niekto tu v ktoromsi príspevku použil skratku NKVD, dúfam, že len omylom) a stále viac oceňujem, že na používanie MHD nie som odkázaný.
Niekto z diskutujúcich tu pred časom napísal, že mu žilinská MHD pripomína hranie sa modelárov v mierke 1:1 - myslím, že to je presná charakteristika. Mne to totiž všetko pripadá ako taký hurá systém - niekoho niečo napadne, čo keby sme to urobili tak a tak, vyskúšame, čo to urobí.
V polovici roka 2004 boli prepojené sídliská Solinky a Vlčince najkratšou cestou a potom sa začalo skúšať. Bolo vytvorených veľa okružných liniek. Teraz sa prišlo na to, že to nie je najvhodnejšie riešenie. Tak skúsime úplný opak - čo najmenej a najkratších liniek. A uvidíme, čo to urobí.
Boli zakúpené nízkopodlažné autobusy. A zase sa nevedelo, čo s nimi. Jazdia na L21 a L22, kde sa ich výhody takmer neprejavia. NP vozidlá sa podľa mňa prejavia najlepšie tam, kde je veľká frekvencia nastupujúcich a vystupujúcich, čiže v meste, nie v okrajových častiach. Namiesto NP autobusov by teda bolo vhodnejšie kúpiť NP trolejbusy alebo keď už máme NP autobusy, tak ich dať na L2, ktorá najviac behá po meste.
Toľko názor žilinčana, ktorý fandí MHD, ale používa ju len sporadicky.
Niekto z diskutujúcich tu pred časom napísal, že mu žilinská MHD pripomína hranie sa modelárov v mierke 1:1 - myslím, že to je presná charakteristika. Mne to totiž všetko pripadá ako taký hurá systém - niekoho niečo napadne, čo keby sme to urobili tak a tak, vyskúšame, čo to urobí.
V polovici roka 2004 boli prepojené sídliská Solinky a Vlčince najkratšou cestou a potom sa začalo skúšať. Bolo vytvorených veľa okružných liniek. Teraz sa prišlo na to, že to nie je najvhodnejšie riešenie. Tak skúsime úplný opak - čo najmenej a najkratších liniek. A uvidíme, čo to urobí.
Boli zakúpené nízkopodlažné autobusy. A zase sa nevedelo, čo s nimi. Jazdia na L21 a L22, kde sa ich výhody takmer neprejavia. NP vozidlá sa podľa mňa prejavia najlepšie tam, kde je veľká frekvencia nastupujúcich a vystupujúcich, čiže v meste, nie v okrajových častiach. Namiesto NP autobusov by teda bolo vhodnejšie kúpiť NP trolejbusy alebo keď už máme NP autobusy, tak ich dať na L2, ktorá najviac behá po meste.
Toľko názor žilinčana, ktorý fandí MHD, ale používa ju len sporadicky.
simkoslav
Ad. kruhový objazd: V Trnave medzi Tescom a Družbou je kruhový objazd, do ktorého ústia dve štvorprúdovky, je to celkom zaujímavo riešené . stredný prúd vedie do kruhovej križovatky a krajným sa odbočuje doprava, kde sa po cca 50m spája so stredným prúdom vychádzajúcim z kruhovej križovatky.
Ad. Trnava: Tu MHD spája všetky sídliská so všetkými, akurát, že MHD cestujú len študenti do škoôl a dôchodcovia do nemocnice (dlhé čakania na križovatkách a nastupovanie na zastavkách spôsobuje, že autobusom idem 20min, pešo 28 min., navyše jedna linka má zvyčajný interval 60 min.
Ad. NKTD:
Linku 14 NUTNE potiahnuť na Cyrila a Metoda, aj keď si neviem predstaviť, kde by tu trolejbus parkoval počas prestávky - ľudí by musel "vyložiť" už na moste a potom zájsť do ľavého pruhu oproti zastávke. ´
Ako lepšie riešenie by sa mi zdalo, a realita po 21.1. to ukáže, že linku 2 bude treba posilniť minimálne o 1 autobus, dať jej pravidelný 15 al. 20 min. interval v špičke a 30/60 min. interval v sedle. Veď len koľko študentov sa potrebuje dostať na 8.00h do škôl z Vlčiniec na Hliny VI. (ak by bol zachovaný súčasný CP l. 2, mali by jediný spoj l. 2 o 7.35, aj ten prichádza na Hliny neskoro. ďalšie SŠ sú aj v Bytčici. Inak by museli cestovať na Hliny s prestupom až pri POLÍCII a tu prechádzať na druhú stranu zastávky, ktorá je vzdialená asi 70m, čo aj nie je bezpečné!!!
Takisto neviem, či DPMŽ hodlá zaviesť školský autobus z Hájika na Vlčince, ale aj ten vidím ako nedostatočný, lebo poznám pomery na žilinských školách. Musel by ísť ráno z Hájika 2x a popoludní z Vlčiniec (s odchodom z Vlčiniec o cca. 12.50 a 13.45)