Reakcia na: Pišta #5952:
Viem, čo je to byť tlačený financiami. Dovolím si tvrdiť, že snívam o tom, aby firma, v ktorej podmienkach zabezpečujeme MHD my, mala RAZ toľko peňazí ako tá žilinská.Viem, čo je to byť tlačený kvalitou vozidlového parku. Dovolím si tvrdiť, že snívam o tom, aby firma, v ktorej podmienkach zabezpečujeme MHD my, mala RAZ taký stav vozového parku ako tá žilinská.
A viem, čo je to byť tlačený požiadavkami cestujúcich. Preberal som veľa sťažností od cestujúcich, ale ešte nikto sa nesťažoval, že chce platiť viac.
Ak bude niekto čakať na prestup, koruna mu z hlavy nespadne, ale z peňaženky sa mu vytiahne ďalšie cestovné. A to je veľmi dôležitý detail.
Ja sa pýtam, prečo sa finančne nedá udržať súčasný stav. Z iných porovnateľných miest mám skúsenosti, že po fiškálnej decentralizácii sa už situácia akosi upokojila a stav sa viac-menej stabilizoval. Preto ma celkom zaujíma, prečo práve Žilina je tá, kde sa súčasný stav nedá udržať. Inak ako nezáujmom Mesta o MHD si to vysvetliť neviem.
Re #5956 Pišta: Na jednej strane píšeš, že súčasný (akoby luxusný) stav sa nedá udržať, a na strane druhej fantazíruješ o zavedení mimošpičkovej L2. Dvojka je linková mŕtvola a pomaly každým rokom sa obmedzuje a mizne nám pred očami. Od päľminútového si už vyskúšala všelijaké možné intefvaly a v súčasnosti sa blíži k polhodine. A lepšie asi už nebude.
Kým teda L2 nejazdí mimo špičky, za odpoveď na chýbajúce spojenie Hlín s nemocnicou je nemožno vydávať.
Čo sa týka obsadenosti spojov, zaujalo ma to, že súčasný rozsah dopravy sa musí upraviť kvôli neefektivite a nízkej vyťaženosti. Neviem, čo Ty osobne považuješ za primeranú obsadenosť vozidla. Ak sa Ti zdá, že súčasná ponuka je tak predimenzovaná, že riešením je redukcia počtu napr. sedlových spojov za hodinu zo Soliniek do centra z 11 na 6, tak sa Ti čudujem.
Vladimír
Ako už napísal Papyr, návrh sa odkláňa od vedenia klasických diametrálnych liniek (okraj - stred - okraj) a preferuje radiálne - jednovzťahové linky s okruhovým ukončením v centre mesta. Nové linkové vedenie teda pripravuje takú pôdu, kde každý, kto nepôjde do/z centra, bude nútený prestupovať.
Základný problém je v tom, že ak aj pripustíme ochotu cestujúcej verejnosti v zvýšenej miere prestupovať, musíme si uvedomiť už celé roky sa so Žilinou vlečúci známy fakt, a síce, že DPMŽ NEMÁ v ponuke prestupné lístky. Ani avízované zavedenie prestupných lístkov neuvažuje s opustením tarifikácie podľa počtu použitých dopravných prostriedkov, a iba znova predstavuje akési množstevné zľavy typu "kúp si jednu pizzu a druhú dostaneš za polovicu".
Takže cestujúci budú aj naďalej za prestupy platiť. A keďže prestupov bude viac, cestujúci budú platiť viac. Cez celé mesto sa už v sieti trolejbusov nikto za 12 Sk nepovezie tak ako dnes. A toto je nestráviteľné!
Ďalšia vec, ktorú si pri návrhu nemožno nevšimnúť, je viditeľne znížená ponuka kapacít. Verím, že toto je stále priateľská diskusia, a tak sa na mňa nikto neurazí, ak napíšem, že redukcia intervalu na nosnom úseku trolejbusovej trate na menej ako 50% pôvodného stavu (!), to nie je racionalizácia, ale prudké skresanie výkonov.
Ak by sa návrh stal realitou v presne takej podobe ako bol prezentovaný, obávam sa, že žilinská MHD utrpí čo do kvality nie facku, ale takú ranu, z ktorej sa bude musieť zviechať. Opäť nič v zlom, ale ak ja prídem v pracovný deň na jednu z hlavných trás MHD a zistím, že najbližší spoj mi ide o 18 minút, NEEXISTUJE nič, čo ma donúti naň čakať. A MHD má o jedného zákazníka menej.