Reply on: marek #5966:
Ja si myslim toto: ked teraz cestujuci pochopia nove zmeny a zistia, ze musia prestupovat, tak sa naseru. Ale to je este nic v porovnani s tym, ze budu musiet platit o 50% viac za menej pohodlia. Preco sa vsetci bavite len o tom ako viset linky a nebavite sa o tarife a zdrazeni? Ved to je IMHo na tom to podstatne. Nova tarifa je uz odobrena mestom, takze uz je to zda sa definitivne.Osobne nechapem tu logiku, ze ked dnes sa niekam dostanem priamym spojom, v buducnosti budem musiet prestupit a este za to zaplatit navyse.
Preco sa to v ziline musi vzdy vymyslat takto? Preco to nemoze fungovat ako v inych mestach? Preco? Preco? Preco?
Juraj tu pred caosm zacal rozoberat rozne druhy tarif, ale doteraz sme sa nedostali k tomu, preco nezaviest casove listky ale radsej prinutit cestujucich aby prestupovali a tym padom ich zdierat este viac. Chcem cisla, prepocty, preco sa to v Ziline musi robit takto, hoci napr. v Presove to funguje inac a funguje to (a aj v Ke sa bude zavadzat casove cestovne).
Uz teraz je tarifa komplikovana, co bude este po zmene...
Vladimír
Ako už napísal Papyr, návrh sa odkláňa od vedenia klasických diametrálnych liniek (okraj - stred - okraj) a preferuje radiálne - jednovzťahové linky s okruhovým ukončením v centre mesta. Nové linkové vedenie teda pripravuje takú pôdu, kde každý, kto nepôjde do/z centra, bude nútený prestupovať.
Základný problém je v tom, že ak aj pripustíme ochotu cestujúcej verejnosti v zvýšenej miere prestupovať, musíme si uvedomiť už celé roky sa so Žilinou vlečúci známy fakt, a síce, že DPMŽ NEMÁ v ponuke prestupné lístky. Ani avízované zavedenie prestupných lístkov neuvažuje s opustením tarifikácie podľa počtu použitých dopravných prostriedkov, a iba znova predstavuje akési množstevné zľavy typu "kúp si jednu pizzu a druhú dostaneš za polovicu".
Takže cestujúci budú aj naďalej za prestupy platiť. A keďže prestupov bude viac, cestujúci budú platiť viac. Cez celé mesto sa už v sieti trolejbusov nikto za 12 Sk nepovezie tak ako dnes. A toto je nestráviteľné!
Ďalšia vec, ktorú si pri návrhu nemožno nevšimnúť, je viditeľne znížená ponuka kapacít. Verím, že toto je stále priateľská diskusia, a tak sa na mňa nikto neurazí, ak napíšem, že redukcia intervalu na nosnom úseku trolejbusovej trate na menej ako 50% pôvodného stavu (!), to nie je racionalizácia, ale prudké skresanie výkonov.
Ak by sa návrh stal realitou v presne takej podobe ako bol prezentovaný, obávam sa, že žilinská MHD utrpí čo do kvality nie facku, ale takú ranu, z ktorej sa bude musieť zviechať. Opäť nič v zlom, ale ak ja prídem v pracovný deň na jednu z hlavných trás MHD a zistím, že najbližší spoj mi ide o 18 minút, NEEXISTUJE nič, čo ma donúti naň čakať. A MHD má o jedného zákazníka menej.