Reply on: marek #5966:
Ja si myslim toto: ked teraz cestujuci pochopia nove zmeny a zistia, ze musia prestupovat, tak sa naseru. Ale to je este nic v porovnani s tym, ze budu musiet platit o 50% viac za menej pohodlia. Preco sa vsetci bavite len o tom ako viset linky a nebavite sa o tarife a zdrazeni? Ved to je IMHo na tom to podstatne. Nova tarifa je uz odobrena mestom, takze uz je to zda sa definitivne.Osobne nechapem tu logiku, ze ked dnes sa niekam dostanem priamym spojom, v buducnosti budem musiet prestupit a este za to zaplatit navyse.
Preco sa to v ziline musi vzdy vymyslat takto? Preco to nemoze fungovat ako v inych mestach? Preco? Preco? Preco?
Juraj tu pred caosm zacal rozoberat rozne druhy tarif, ale doteraz sme sa nedostali k tomu, preco nezaviest casove listky ale radsej prinutit cestujucich aby prestupovali a tym padom ich zdierat este viac. Chcem cisla, prepocty, preco sa to v Ziline musi robit takto, hoci napr. v Presove to funguje inac a funguje to (a aj v Ke sa bude zavadzat casove cestovne).
Uz teraz je tarifa komplikovana, co bude este po zmene...
Miro
Mám taký pocit, že ide o rozdiel v požiadavkách na dopravu medzi mestami veľkosti Bratislavy a menšími mestami. Vo veľkých mestách sa MHD využíva rovnomernejšie počas celého dňa a na celej ploche mesta, v menších mestách je požiadavka viac-menej len na čo najefektívnejšie cestovanie ráno do práce a poobede z práce a teda radšej viac priamych spojov v čase špičky aj na úkor pravidelnosti intervalu. To, že v takom Martine sa MHD podobá skôr na prímestskú dopravu s číslovanými linkami nie je ani tak spôsobené nejakými SADistickými maniermi, ale práve týmito požiadavkami menšieho mesta na dopravu.
Vladimír, aké sú tvoje skúsenosti z Nitry?
Myslím, že by bolo vhodné zapojiť do diskusie čo najširšiu verejnosť. Predstaviť nový návrh v miestnych médiách a vyzvať ľudí, aby sa vyjadrili.