ak som ja dobre pochopil, tak cipove karty nad 5 zastavok budu odskusane ako prve. Iba zeby medzitym myslienka zavadzania prestupnej tarify postupila dalej.
Vladimír: ani ja si už nie som istý, ale pokiaľ sa dobre pamätám, tak prestupné budú všetky lístky pre jazdy nad 5 zastávok, teda aj papierové... Komu sa chce, nech to dohľadá... ?
Pokiaľ som správne pochopil Juraja, žilinská prestupná tarifa bude v tom zmysle, že pri druhom označení čipovej karty do istého času od prvého označenia sa cestujúcemu neodráta žiadna jazda (t.j. akoby pokračoval pôvodnú jazdu v inom vozidle). Na papierové lístky to nebude mať žiaden vplyv.
Opakujem - ak som ja správne pochopil.
Este dodatok - nechal by som listky do 5 zastavok za cenu aka je teraz(10), zakladny prestupny tiez, t.j. 12-13 sk ( za 13 len v pripade ze by bol na 20 min), a ten 45 minutovy za 15.
Jedna taka mala otazocka na Juraja - predpokladam, ze po novom uz budu LEN prestupne listky tzn. na 20 min, 45 atd... v opacnom pripade by to bolo opat zdieranie cestujucich a mozem vam zarucit, ze by ste sa opat stretli s ich velkym odporom. Cas sa bude urcovat predpokladam podla hodin v buse. Som tiez zvadavy, ako to chcete poriesit z cakacim casom. Revizori predpokladam nebudu nosit zo sebou CP a zakazdym si to kontrolovat.
pokiaľ zákazník niečo chce, nemôžeš mu to zakázať len z toho dôvodu, že to vyzerá blbo... ja by som to nenazval blbuvzdornosť, ale variabilita... jednoducho výrobok nepredáš, pokiaľ neponúkneš dostatočnú variabilitu nastavení, druhá strana je, ako daný výrobok a aké nastavenie bude používať zákazník...
Hmm... malé vytriezvenie... L1 po predĺžení na Nový cintorín nebude stíhať polhodinový obrat a chýba priame prepojenie od ŽST k ŽU. Zo by myslím malo existovať.
Odpoveď bude úplne technická - lebo som sa musel vmestiť do maximálneho počtu možných odpovedí, ktorý editor ankiet ponúka
Re #5422 zoZa: Zatiaľ sú moje myšlienkové pochody nasledovné - špičkový interval na linkách:
1 - 30 min.
3 - 10 min.
4 - 10 min.
5 - 20 min.
6 - 10 min.
7 - 20 min.
8 - 30 min.
15 - 20 min.
Linky 16 a 17 sú zrušené.
Vo vsetkom musim s tebou suhlasit ? . Tiez som uvazoval nad zlucenim L1 a L8, ale najlepsie by predsa len bolo, keby L8 jazdila po centralnom okruhu jednym smerom a L1 opacnym
Ta Matica Slovenska a Sv.Cyrila Metoda nedaju mi spat:-)..furt na to musim vysliet.. . Rozmyslal som uz nad mnohymi moznostami a napadla ma taka vec, ze na Vlcincoch nie je nikde inde mozne odstavovat troleje ako na Matici Slovenskej a preto, aby sa dostal aj na ostatne stacilo by, ak z Fatranskej by siel rovno na Obchodnu, potom na Sv. Cyrila a Metoda, kde by sa otocil , siel na Obchodnu a nakoniec by skoncil na Matici Slovenskej a potom by siel z Matice Slovenskej cez Obchodnu, Sv. Cyrila a Metoda, Obchodnu , Fatransku naspat na Hajik. Alebo dokonca by mohol ist cez cele Vlcince a otacat sa pri Carrefoure , ale po zavedeni prestupnych cipovych kariet (dufajme, ze aj jednorazovych listkov) bude predsa len najlepsia verzia len po Maticu Slovensku.
poznamka k ankete: Preco je vypisanych len 8 liniek (moznosti), ked predsa tych trolejbusovych liniek mame v ZA predsa 10 a este ked k tomu priratam aj tabulky na L5,15 tak dokonca 12 ? . Cize moze byt aj moznost, ze najradsej cestujem L15, ale nerad cestujem L5
Ešte doplním, že náhrada za odklonenú L1 by bola pre obyvateľov Vlčincov a taktiež z Košickej možná linkami 4 alebo 6 po zastávku Polícia alebo linkou 5 po zastávku Štúrovo nám. s možnosťou prestupu na L1.
Najviac by bol v smere na Kvačalovu ideálny prestup medzi L5 a 1 na Štúrovom námestí, kde by bolo možné prestupovať na hrane, t.j. bez prechádzania cez cestu. Hádam by nebolo ťažké CP týchto liniek zladiť tak, aby na seba naväzovali.
Problém s otáčaním uvažovanej L7 na Matice nevidím ako problém. Ako si sám uvažoval, možno použiť príklad súčasnej L1 a na Matici vodičom poskytovať len nevyhnutný čas na vyrovnanie meškania (do 5 min.). Vyčkávanie vozidiel a čerpanie prestávok by bolo na konečnej Stodolova.
Nemyslím si, že by bolo šťastné ťahať ju až na Sv. Cyrila a Metoda. Boli by to zbytočné kilometre, lebo po príchode od Veľkého dielu by už z končiacej L7 cestujúci na Vlčincoch iba vystupovali. Osobne si myslím, že by medzi Maticou a Cyrilom-Metodom vozila minimum cestujúcich. Ak budeme mať prestupnú tarifu, dotknutým skupinám osôb nie je problém prestúpiť na tie dve zastávky na iný trolejbus.
Re #5416 Jozef: Je vždy na škodu, ak sa "veľkým" linkám v obsluhe daného územia pletú "malé" linky s riedkymi intervalmi. Zbytočne to komplikuje koordináciu medzi linkami.
Komu slúži L1? Ty hovoríš, že zamestnancom DPMŽ, lebo spája Košickú a Kvačalovu? Ja hovorím, že zamestnanci DPMŽ z celkového objemu cestujúcich tvoria mizivý zlomok percenta a nepotrebujú súkromnú linku. Hovoríš, že ju využívajú ľudia zo Závodia, či cestujúci k Novému cintorínu. Veď to je aj v poriadku, nech ju využívajú. Tých je ale tiež tak málo, že určite okrem oprávneného spojenia s centrom nemajú právo určovať ďalšie smerovanie linky.
Ja som dlho rozmýšľal nad spojením L1+8 do linky Kvačalova - žel. stanica - Carrefour, ale priznám sa, že mi bolo ľúto straty spojenia Carrefouru na Štúrovo nám. L8 je totiž naozaj taká zberná linka, ktorá obehne všetky prestupné uzly v centre (Spanyolova, Žel. stanica, Hurbanova, Polícia, Štúrovo nám.).
Takže od tohto návrhu upúšťam. Navrhujem L1 zaokruhovať do trasy Kvačalova - žel. stanica - Štúrovo nám. - Kvačalova. Uvažované dopravé funkcie:
- základná obsluha časti obytnej a priemyselnej oblasti Závodia s návozom cestujúcich na všetky prestupové uzly v centre mesta
- náhrada za v návrhu zrušenú L16 na malom mestskom okruhu, tzn. predovšetkým návoz cestujúcich zo Štúrovho nám. na Hálkovu a Závodskú, kde je možný prestup na Hájik na linky č. 6 a 7.
Jazdný čas novej L1 by bol krásnych 25 min., čo je úžasný základ pre pravidelný celodenný interval 30 min. po celý deň s nasadením jediného trolejbusu.
Spomínal si, že L1 by si ju na Vlčincoch najradšej nevidel. Táto linka slúži pre zamestnancov DP lebo spája Košickú a Kvačalovu, cestujúci ju potrebujú do priemyselnej zóny v okolí Priemyselnej ulice a Kvačalovej, využívajú ju cestujúci cestujúci zo Závodia bývajúci zo strany od Kvačalovej ulice a napokon s ňou cestujú ľudia na Nový cintorín, lebo z Kvačalovej je to len 660 metrov. Otázka teda znie: Ktorým smerom má ísť L1 z Kvačalovej?
Po vybudovaní trolejbusového vedenia medzi sídliskami Solinky – Vlčince sme pred rokom diskutovali aké linky tadiaľ viesť. Medzi sídliskami premávala okrem L4 aj dôležitá L5, ktorá išla cez sídlisko Hliny, Štúrovo nám., nemocnicu a nákupné centrá na ul. Vysokoškolákov. Táto linka sa len zokruhovala medzi sídliskami a z prevádzkových dôvodov sa vytvorila protismerná aj L15. S týmito tromi sídliska nie je problém, lebo boli aj v minulosti prepojené a navyše strategicky, cez Bulvár, nemocnicu a nákupné centrá. Po prepojení a zokruhovaní získali výhodu kratšieho spojenia medzi sídliskami. Toto zokruhovanie liniek L5/15 využívajú nielen cestujúci zo SO a VL, ale aj obyvatelia Hlín na ktorých sa pri diskusii často zabúda. Ak potrebujú ísť k nemocnici alebo nákupným centrám použijú L15 a keď na Solinky a Vlčince tak L5.
Myslím si, že problém vznikol so sídliskom Hájik, kde v posledných rokoch (je pred dokončením) prebiehala intenzívna výstavba. Obyvateľov bolo potrebné doviezť a odviezť zo sídliska, pričom mali tiež svoje požiadavky na spojenie s centrom, nemocnicou, s ostatnými sídliskami a priemyselnými zónami na západe (Rajeckej) a na východe (Košickej). Preto sa pristúpilo k tomu, že bývalá L7 končiaca na Jaseňovej pokračovala na Vlčince, Košickú, centrum a na Hájik. Protismerná L17 bola navrhnutá opačne. Problém asi nie je, že linky sú smerované cez Vlčince, ale ako bolo spomínané, že linky L7/17 sú príliš dlhé. Bol tu spomínaný audit, kde bolo navrhnuté napríklad ukončenie L7 na Matici slovenskej. Tu by som chcel pripomenúť, že Matica slovenská nie je klasické trolejbusové obratisko. Jednotlivé linky na zastávku zachádzajú a pokračujú ďalej. Je tu síce aj odstavná stopa, ak to tak môžem nazvať, ktorá vznikla skrátením zachádzania trolejbusov a túto využívajú L5/15. Táto odstavná stopa je na frekventovanej sídliskovej ulici. Aj trolejbusová L1, ktorá tam mala v minulosti konečnú, dnes po príchode na Maticu slovenskú sa otočí a hneď pokračuje naspäť na Kvačalovu. Neviem, či bude dovolené na ulici Matice slovenskej odstavovať trolejbusy. Ak by sa napr. L7 mala len otočiť a pokračovať naspäť cez SO na Hájik, tak bolo by lepšie ju potiahnuť až na zastávku Sv. Cyrila a Metoda, kde je tiež možnosť otočenia a navyše by pokryla ďalšie dve zastávky na sídlisku.
S linkami z Hájika, ktoré by išli na Vlčince či už cez Vysokoškolákov alebo Košickú by nebol problém, lebo na konci sídliska je obratisko Fatranská (neviem však či by kapacitne postačovalo).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zoZa