Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Žilinský Karosák #23626:
Ako nadšenec MHD som rád, keď sa dajú dohľadať aj takéto "linky", ale mohli by to mať v tej aplikácii oddelené niekde bokom. 🙂
Reakcia na: Mongolec #23625:
Expresný spoj, mimochodom som skúšal teraz len tak hľadať spojenie a tiež sa mi podarilo nájsť linku "X" s odchodom zo ŽST 0:43 a z Polície 0:46 a komu sa chce, môže si aj manuálne dohľadať celú trasu alebo nájsť aj také skvosty ako "SLUŽOBNÝ ZVOZ"😃
Reakcia na: jack02 #23623:
Nedávno mi Postrek ponúkla aj aplikácia MyBus ako možné spojenie medzi zvolenými zastávkami. 😁
Reakcia na: jack02 #23623:
Kto chce, môže ísť fotiť #259 😂
Na informačných paneloch je možné vidieť všemožné veci 😀 ako napríklad odchod vozidla postrekujúceho trolejové vedenie. Zaujímavé bolo že panel na zastávke túto informáciu neobsahoval, takže panely asi čerpajú dáta z iných databáz. (Fotka čisto dokumentáčná)
Reakcia na: jack02 #23608:
Nabíjacia stanica v Trnovom (tak skoro) nebude. Už v texte sú pochybnosti o dostatočnosti elektrickej siete. Toto sa malo vyriešiť vybudovaním novej dlhodobo plánovanej trafostanice. Po 7mich rokoch stavebný úrad zastavil územné konanie https://egov.zilina.sk/FileOutputHttpHandler.ashx?arguments=CO16HsG04xu6L36rewUtyXHQ2z38J9u9hw9rcoOuJUNQGaSqel1nc78xoAaSkcCbUd6Ji0191kb07sQiCc7NMaVsmDRwgvywlQ%3d%3d
Reakcia na: Žilinský Karosák #23620:
Súhlasím že B952 nejaká zostať mala .. na tie mám aj ja spomienky 🙂
Reakcia na: Sawuel #23618:
Za normálnych okolností, keby bola zachovaná sľubovaná #12 alebo iná B932/52 by to zmysel samozrejme nemalo, ale v súčasnej situácii, keď nemáme zachovaného ani jediného zástupcu radu 900, tak to za mňa zmysel má... bohužiaľ, veľmi už na výber nemáme, jedine ak by sa podarilo získať späť B952 z Čiech, prípadne B932E. A čo sa týka spomienok, súhlasím, na B961E má spomienky málokto, respektíve bežná cestujúca verejnosť nemá skoro vôbec, ale na samotnú radu 900 má aj taký laik dosť spomienok. A pre nás, ktorí sme vyrastali v časoch, kedy boli deväťstovky a Citelisy novinkou, ide o kus nostalgie rovnako ako pre niekoho, kto zažil prvé sedemstovky🙂.
Reakcia na: Sawuel #23618:
Skôr som čakal, že sa vyradí až po rekonštrukcii vedení v celom meste. No tá oproti prvotným plánom pár rokov mešká, tak otázne či by dovtedy vydržal - hoci, aj keby ho dali niekam pod strechu.
Reakcia na: Žilinský Karosák #23617:
Možno nepopulárny názor. Ale má zmysel nechávať historické vozidlo z typu z ktorého boli zakúpené 3 kusy ? To mohol zostať aj nejaký citelis (nehovoriac o B952) - ten aspoň bol na bežných linkách. Pri Tr14/15 a B732 je hodnota jasná - množstvo ludí má spomienky ako ich vozidlo vozilo na školu, ako sa spustili trolejbusy v ZA a pod. Pri B961 budú mať aké spomienky ? Ako ich to vozilo na smenu (negatívne) a zo smeny (pozitívne), prípadne ako nešlo trolejové vedenie a boli radi že prišla nejaká náhrada dlhšia ako 12m ? Pre mňa nič moc na to že bude zaberať miesto a cucať obmedzené finančné prostriedky.
Reakcia na: Mongolec #23616:
Opäť asi nemajú zámer dodržať sľub, že ju ponechajú ako historické vozidlo...☹️
Hoci sa najstarší autobus #115 dá v uplynulom období stretnúť každý pracovný deň, zrejme sa blíži jeho koniec. Podľa objednávok zverejnených na oficiálnej stránke sa bude určovať jeho hodnota. Po tomto zvykne nasledovať pokus o odpredaj. Tak snáď sa dočkáme aspoň rozlúčkovej jazdy.
Odkaz na článok s fotogalériou na tému rekonštrukcie depa na Kvačalovej.
https://www.asb.sk/aktualne/zilina-bude-mat-nove-trolejbusove-depo
Reakcia na: Sawuel #23612:
Mňa zaskočili kožené resp. koženkové sedadlá.
Reakcia na: TeBeCe #23611:
Divím sa, že idú kúpiť len jeden... nemohli už rovno kúpiť zo 3-4 kusy?😀
Reakcia na: TeBeCe #23611:
415 000€ ? Za naftovy 12m autobus. Trocha vela nie ?
Plus pri rychlom citani som si vsimol ze pri kazdych dverach ma byt iba 1 oznacovac - takze vybava ako v Solarisoch 3. generacia alebo TroloSORkach. Taktiez nic moc.
Reakcia na: TB94 #23609:
Donekonečna nie, ale ešte dlllllllho áno. Dúfam.
Reakcia na: jack02 #23608:
Pre tých ktorým sa to nechce čítať celé (mne trvalo hodinu to len narýchlo prebehnúť), stačí pozrieť strany 30, 37-42, 54-60, 69-74.
Uvažuje sa síce o nákupe 4+12, ale zároveň je plán ponechať zatiaľ 6ks starých vozov na zvýšenie počtu v prípade potreby vyšších výkonov, čiže vyradiť by sa mohlo len 10 vozov v najhoršom stave.
V budúcich rokoch sa plánuje v rôznych častiach výstavba, no a nikto teraz nevie kedy presne to bude a ako narastie dopyt v tých oblastiach, pričom sa ráta aj s potencionálnym predĺžením niektorých liniek.
Tiež je tam spomenuté že obnovu je lepšie rozdeliť na viac častí, aby sa nestalo že zrazu bude treba nárazovo treba vymeniť polovicu ak nie väčšinu vozového parku, čo má samozrejme okrem jednej výhody aj viacero nevýhod.
A tých 5 potencionálnych nabíjacích bodov na konečných by malo slúžiť asi len ebusom, keďže nákup krátkych parciálov sa zatiaľ neplánuje, čo je škoda, nejaké 2-3 ks by sa zišli, takto sa napr. L1 na Hájik nebude dať predĺžiť skôr ako nebude postavená nová trať.
Ak by výberové konanie na tie nové dlhé parciály úspešne prebehlo budúci rok, tak skôr než v roku 2027 neprídu, takže aj tá plánovaná obnova celej trakcie (s doplnením troch nových úsekov) neprebehne teda skôr než v rokoch 2028-2030/32 (uvádza sa potrebných 3-5 rokov).
A tá potreba 27 nafťákov sa raz v budúcnosti bude musieť aj tak zrevidovať, lebo asi donekonečna sa vyrábať nebudú, ale to sa týka až obdobia po roku 2040, lebo ešte stále sa kúpiť dajú + 15 rokov doba ich prevádzky ...
https://www.dpmz.sk/dokumenty/1753949669_1.pdf
Zaujímavé čítanie o investičných zámeroch DPMŽ v najbližšom období. Plánuje sa zakúpenie 4ks elektrobusov (12m) a 12ks parciálnych trolejbusov (18m). Tieto vozidlá by mali nahradiť 4 naftové autobusy a 12 najstarších Soriek. Spolu s nákupom týchto vozidiel sa plánuje aj vybudovanie 5 stanovíšť na dobíjanie - Bánová, Bytčica, Trnové, Strážov a Považský Chlmec. Z dokumentu taktiež vyplýva že úplná elektrifikácia MHD Žilina nebude možná, pretože DPMŽ musí disponovať minimálne 27 autobusmi na fosílne palivo v prípade nutnej evakuácie obyvateľstva.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.