Už im iná možnosť neostala, ale celkovo v posledných týždňoch DP zbiera len čierne body, a ešte ich pribudne za ten zajtrajší a utorkový prázdninový režim keď napr. L5 pôjde raz za pol hodiny a L6 len raz za hodinu na VL, hoci je tesne pred sviatkami, aspoň zajtra to mohli nechať v normálnom režime, toto im za to stáť nebude marketingovo, misia je zrejme stratiť/naštvať čo najviac zákazníkov v čo najkratšom čase.
Osobne som očakával zdražovanie už od 1. januára, dobre by sa to (politicky) zdôvodňovalo vyššou DPH.
Navrhované zvýšenie eCL z 0,90 na 0,95 mi príde symbolické, neviem posúdiť či aj dlhšie udržateľné. Avšak ak plánujú zrušiť 12 minútový lístok.....
SMS lístok stúpne z 1,10 na 1,30 EUR, kúpa lístka u vodiča zostane bezo zmeny?
Zarazilo ma tiež navrhované zvýšenie PCL EXTRA na 365 dní. Tam je napr. žiacky teraz 20 EUR (nie 30 ako píšu v návrhu) - zvýšiť ho na 50 EUR je už pre občasných cestovateľov úplne mimo.
Linka 6 je trolejbusová, v sobotu zvyknú jazdiť len krátke, a zastávka smer Hájik je priamo pred budovou železničnej stanice.
Tu je iný systém ako v MT, nastupuje sa všetkými dverami a lístok sa dá kúpiť v trolejbuse na žltom označovači aj platobnou kartou (bude treba 60- minútový / plná cena je 0,90 - lístok sa nevytlačí, je virtuálny), alebo v automate papierový (1 Euro - to je istejšie a jednoduchšie), ale ako je to so zľavami presne neviem, možno niekto iný to bude vedieť a doplní. Pokiaľ nebudete mať istotu že na nejakú má nárok, tak netreba riskovať pokutu kvôli pár centom.
Dobrý deň, manželka potrebuje ísť v sobotu do kostola na Hájik. Pozeral som sa, že tam chodí linka č.6 Chcem sa opýtať, je to tolejbusová , alebo autobusová linka? Žena pôjde zo železničnej stanice. Keď vyjde zo stanice, na ktorú stranu (zastávku) má ísť, aby nenastúpila na opačný smer? Má martinskú autobusovú kartu ZŤP bude jej platiť zľava? Alebo ako má postupovať, pri kúpe lístku z karty? Stačí len priložiť, alebo musí najprv kliknúť na displeji zľavnený lístok? Lístok jej vytlačí papierový po priložení karty, alebo jej ho zapíše len na kartu? Ďakujem.
Toho sa obávať nemusíš, všetky obratiská majú prejsť v budúcnosti rekonštrukciou tak ako teraz vozovňa. Pozri si posledné dva obsiahle dokumenty, je to na niekoľko hodín čítania, dozvedel som sa tam kadejaké zaujímavosti, aj keď už sú tie štúdie skoro 10 rokov staré. https://www.dpmz.sk/dokumenty/
Okrem toho, ak by jednotka vždy končila len pri depe, aký význam by malo zavádzať duplicitne novú linku len kvôli súčasnej zastávke Pod vinicou + novej zástavbe pod konečnou ktorá tam má vzniknúť ak už tam jedna linka jazdí a stačí ju trošku potiahnuť a podľa potreby ešte zhustiť interval?
A ukončovať akúkoľvek linku pri depe je podľa mňa vysoko neefektívne, keďže je cieľovou zastávkou priveľmi malého počtu cestujúcich, často sa stáva že tam alebo odtiaľ nejde nikto, takže v podstate ani nemá zmysel aby okrem výjazdov a zjazdov nejaké normálne spoje vôbec existovali (okrem nejakých pár pravidelne dostatočne využívaných), pokiaľ tam jazdia linky 27+29+31.
Potiahneš linku o dve zastávky nahor, a hneď máš x-násobne cestujúcich viac zaručených.
Občas idem L27 na Hájik a spať, dokonca vždy nastúpi niekto Pod vinicou a ide hore, či už nejakí dôchodcovia, alebo žena s kočíkom, podobne je to v opačnom smere, a celkovo je L27 v tej oblasti viac využívaná ako L1, pri L27 som ešte nezažil aby necestoval okolo depa ďalej nikto, a to ide len z Hurbanovej ako jedinej frekventovanej zastávky na celej trase.
Preto som písal už viackrát, že podmienkou zatraktívnenia L1 je aby šla príp. až na Hájik ale určite okolo nemocnice kde je počet potencionálnych cestujúcich na dvoch neobsluhovaných zastávkach (Spanyolova+Poštová) omnoho vyšší ako pri súčasnej trase cez Predmestskú kde L1 ide väčšinou takmer zároveň s L4/14 (ktoré majú len 10 minútový interval), takže tam ani nie je aké diery látať na rozdiel od trasy okolo nemocnice. Dobrý úmysel súčasnej trasy chápem, ale tá daň za spojenie Aup. a Predmestskej sa mi zdá priveľmi vysoká. Okrem toho, to spojenie od zrušenia L28 v roku 2005 (s výnimkou obdobia L99) ani nebolo a zrazu ho tak veľmi treba? A to si nemyslím že by existovať nemalo, len by to chcelo najskôr poriešiť nemocnicu/VL kde je dopyt omnoho vyšší. A to som ešte nespomenul Kamennú, ktorá doteraz nemá priame spojenie s jediným sídliskom (s výnimkou okraja VL) a cestovanie s prestupom je pre mnohých za cenu zbytočne precestovaných kilometrov mavyše a veľkej časovej straty.
Nechcem dehonestovať prácu ľudí v dopravnom podniku, časom postupne vylepšujú čo sa kde dá, modernizuje sa, ale niektoré problémy napriek tomu stále ostávajú nevyriešené, cestujúci stále čakajú kedy sa konečne zlepší aj toto či tamto, prejde desaťročie či dve, a stále nič. A nie vždy je to len o peniazoch, aj keď väčšinou nanešťastie áno.
Ako si prišiel na to, že linka 1 má byť v budúcnosti potiahnutá na Hájik? Zavedenie novej linky na Stodolovu by to obratisko v špičke nezvládlo, už teraz je dosť natesno s kapacitou.
Polhodinový interval ja teda pekná zbytočnosť, tá 1 nie je vôbec vyťažená a maximálne je aj tak zaplnená ledva do polovice... Zmena trasy vôbec neprospela zvýšeniu počtu cestujúcich a ostalo to tak nejak ako pred zmenou, niektorí ani nevedia, že 1 má vôbec zmenenú trasu. V úseku DPMŽ-Veľká okružná niekedy cestujú tak 2 cestujúci a väčší počet ako 9 cestujúcich v tomto úseku som ešte ani nenarátal.. Toto vôbec nie je na takýto "luxusný" interval, radšej by mohli niečo spraviť s 5 a 6 ako tu už bolo povedané.
Na prvý pohľad to vyzerá úžasne.
Neviem ako sú na L1 vyťažené ranné spoje, ale tie poobedné rôzne, od DPMŽ ide vždy niekoľko cestujúcich a na ďalších zastávkach pribúdajú nejakí jednotlivci až smerom na VL ide spoj aspoň poloplný, ale v opačnom smere je to už horšie, cestujúci v menšom počte idú z VL len do centra a od Polície ďalej (takmer) nikto.
Je to spôsobené aj tým že linka ešte nie je potiahnutá na Hájik (v budúcnosti byť má), od DP na Hájik a späť je to len 4+4 minúty, takže by to bolo s parciálom vyjazditeľné už teraz lebo rezerva na konečnej by klesla zo 16 na 8 min. a meškania väčšinou nezaznamenávam skoro žiadne alebo občas do 5 minút, ak by bývali časté a veľké, dalo by sa to ľahko obísť z opačnej strany (aspoň každým druhým spojom kde býva v hodinovom intervale nasadený parciál už teraz).
ALE !
Zhustenie intervalu L5 na 15/20/20 minút zo súčasných 20/30/30 by väčšina cestujúcich isto privítala viac ako zhustenie L1 ktorá má priemerne na spoj isto oveľa menej cestujúcich a neobsluhuje toľké kľúčové zastávky.
Problém je hlavne v tom, že od nemocnice na VL majú L5 a L6* takéto odchody (jeden zbytočný spoločný) a tým pádom veľké diery, z čoho musia byť mnohí čakajúci určite neskutočne nadšení :
[prac. dni] :01* :10 :30 :31* :50
[prázdniny] :05 :35 :41*
Áno, takéto mizerné spojenie s nemocnicou má najväčšie sídlisko mesta po rannej špičke!
Keby mali obe linky interval 15+30 / 20+60, dalo by sa to nastaviť napr. takto:
[prac. dni] :01* :09 :24 :31* :39 :54
[prázdniny] : 11 : 31 :41* :51
A ešte aj to by sa dalo zásadne vylepšiť na iba max. 7-8 minút medzi všetkými spojmi, lebo určite všetci chcú aby všetky spoje L6 obsluhovali VL a Dubeň nech obsluhuje nejaká iná linka, ja by som tam šupol tú L1 (cez Poštovú na Matice Slovenskej a ďalej smer Predmestská už normálne) keď už bude mať polhodinový interval
Ja viem, treba písať vedeniu mesta, nech pridá nejaké percento na kilometre navyše...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TB94
https://www.dpmz.sk/n1205/
Na prvý pohľad to vyzerá úžasne.
Neviem ako sú na L1 vyťažené ranné spoje, ale tie poobedné rôzne, od DPMŽ ide vždy niekoľko cestujúcich a na ďalších zastávkach pribúdajú nejakí jednotlivci až smerom na VL ide spoj aspoň poloplný, ale v opačnom smere je to už horšie, cestujúci v menšom počte idú z VL len do centra a od Polície ďalej (takmer) nikto.
Je to spôsobené aj tým že linka ešte nie je potiahnutá na Hájik (v budúcnosti byť má), od DP na Hájik a späť je to len 4+4 minúty, takže by to bolo s parciálom vyjazditeľné už teraz lebo rezerva na konečnej by klesla zo 16 na 8 min. a meškania väčšinou nezaznamenávam skoro žiadne alebo občas do 5 minút, ak by bývali časté a veľké, dalo by sa to ľahko obísť z opačnej strany (aspoň každým druhým spojom kde býva v hodinovom intervale nasadený parciál už teraz).
ALE !
Zhustenie intervalu L5 na 15/20/20 minút zo súčasných 20/30/30 by väčšina cestujúcich isto privítala viac ako zhustenie L1 ktorá má priemerne na spoj isto oveľa menej cestujúcich a neobsluhuje toľké kľúčové zastávky.
Problém je hlavne v tom, že od nemocnice na VL majú L5 a L6* takéto odchody (jeden zbytočný spoločný) a tým pádom veľké diery, z čoho musia byť mnohí čakajúci určite neskutočne nadšení :
[prac. dni] :01* :10 :30 :31* :50
[prázdniny] :05 :35 :41*
Áno, takéto mizerné spojenie s nemocnicou má najväčšie sídlisko mesta po rannej špičke!
Keby mali obe linky interval 15+30 / 20+60, dalo by sa to nastaviť napr. takto:
[prac. dni] :01* :09 :24 :31* :39 :54
[prázdniny] : 11 : 31 :41* :51
A ešte aj to by sa dalo zásadne vylepšiť na iba max. 7-8 minút medzi všetkými spojmi, lebo určite všetci chcú aby všetky spoje L6 obsluhovali VL a Dubeň nech obsluhuje nejaká iná linka, ja by som tam šupol tú L1 (cez Poštovú na Matice Slovenskej a ďalej smer Predmestská už normálne) keď už bude mať polhodinový interval
Ja viem, treba písať vedeniu mesta, nech pridá nejaké percento na kilometre navyše...