Reakcia na: Solinčan #23540:
Toho sa obávať nemusíš, všetky obratiská majú prejsť v budúcnosti rekonštrukciou tak ako teraz vozovňa. Pozri si posledné dva obsiahle dokumenty, je to na niekoľko hodín čítania, dozvedel som sa tam kadejaké zaujímavosti, aj keď už sú tie štúdie skoro 10 rokov staré.https://www.dpmz.sk/dokumenty/
Okrem toho, ak by jednotka vždy končila len pri depe, aký význam by malo zavádzať duplicitne novú linku len kvôli súčasnej zastávke Pod vinicou + novej zástavbe pod konečnou ktorá tam má vzniknúť ak už tam jedna linka jazdí a stačí ju trošku potiahnuť a podľa potreby ešte zhustiť interval?
A ukončovať akúkoľvek linku pri depe je podľa mňa vysoko neefektívne, keďže je cieľovou zastávkou priveľmi malého počtu cestujúcich, často sa stáva že tam alebo odtiaľ nejde nikto, takže v podstate ani nemá zmysel aby okrem výjazdov a zjazdov nejaké normálne spoje vôbec existovali (okrem nejakých pár pravidelne dostatočne využívaných), pokiaľ tam jazdia linky 27+29+31.
Potiahneš linku o dve zastávky nahor, a hneď máš x-násobne cestujúcich viac zaručených.
Občas idem L27 na Hájik a spať, dokonca vždy nastúpi niekto Pod vinicou a ide hore, či už nejakí dôchodcovia, alebo žena s kočíkom, podobne je to v opačnom smere, a celkovo je L27 v tej oblasti viac využívaná ako L1, pri L27 som ešte nezažil aby necestoval okolo depa ďalej nikto, a to ide len z Hurbanovej ako jedinej frekventovanej zastávky na celej trase.
Preto som písal už viackrát, že podmienkou zatraktívnenia L1 je aby šla príp. až na Hájik ale určite okolo nemocnice kde je počet potencionálnych cestujúcich na dvoch neobsluhovaných zastávkach (Spanyolova+Poštová) omnoho vyšší ako pri súčasnej trase cez Predmestskú kde L1 ide väčšinou takmer zároveň s L4/14 (ktoré majú len 10 minútový interval), takže tam ani nie je aké diery látať na rozdiel od trasy okolo nemocnice. Dobrý úmysel súčasnej trasy chápem, ale tá daň za spojenie Aup. a Predmestskej sa mi zdá priveľmi vysoká. Okrem toho, to spojenie od zrušenia L28 v roku 2005 (s výnimkou obdobia L99) ani nebolo a zrazu ho tak veľmi treba? A to si nemyslím že by existovať nemalo, len by to chcelo najskôr poriešiť nemocnicu/VL kde je dopyt omnoho vyšší. A to som ešte nespomenul Kamennú, ktorá doteraz nemá priame spojenie s jediným sídliskom (s výnimkou okraja VL) a cestovanie s prestupom je pre mnohých za cenu zbytočne precestovaných kilometrov mavyše a veľkej časovej straty.
Nechcem dehonestovať prácu ľudí v dopravnom podniku, časom postupne vylepšujú čo sa kde dá, modernizuje sa, ale niektoré problémy napriek tomu stále ostávajú nevyriešené, cestujúci stále čakajú kedy sa konečne zlepší aj toto či tamto, prejde desaťročie či dve, a stále nič. A nie vždy je to len o peniazoch, aj keď väčšinou nanešťastie áno.
TB94
https://www.dpmz.sk/n1205/
Na prvý pohľad to vyzerá úžasne.
Neviem ako sú na L1 vyťažené ranné spoje, ale tie poobedné rôzne, od DPMŽ ide vždy niekoľko cestujúcich a na ďalších zastávkach pribúdajú nejakí jednotlivci až smerom na VL ide spoj aspoň poloplný, ale v opačnom smere je to už horšie, cestujúci v menšom počte idú z VL len do centra a od Polície ďalej (takmer) nikto.
Je to spôsobené aj tým že linka ešte nie je potiahnutá na Hájik (v budúcnosti byť má), od DP na Hájik a späť je to len 4+4 minúty, takže by to bolo s parciálom vyjazditeľné už teraz lebo rezerva na konečnej by klesla zo 16 na 8 min. a meškania väčšinou nezaznamenávam skoro žiadne alebo občas do 5 minút, ak by bývali časté a veľké, dalo by sa to ľahko obísť z opačnej strany (aspoň každým druhým spojom kde býva v hodinovom intervale nasadený parciál už teraz).
ALE !
Zhustenie intervalu L5 na 15/20/20 minút zo súčasných 20/30/30 by väčšina cestujúcich isto privítala viac ako zhustenie L1 ktorá má priemerne na spoj isto oveľa menej cestujúcich a neobsluhuje toľké kľúčové zastávky.
Problém je hlavne v tom, že od nemocnice na VL majú L5 a L6* takéto odchody (jeden zbytočný spoločný) a tým pádom veľké diery, z čoho musia byť mnohí čakajúci určite neskutočne nadšení :
[prac. dni] :01* :10 :30 :31* :50
[prázdniny] :05 :35 :41*
Áno, takéto mizerné spojenie s nemocnicou má najväčšie sídlisko mesta po rannej špičke!
Keby mali obe linky interval 15+30 / 20+60, dalo by sa to nastaviť napr. takto:
[prac. dni] :01* :09 :24 :31* :39 :54
[prázdniny] : 11 : 31 :41* :51
A ešte aj to by sa dalo zásadne vylepšiť na iba max. 7-8 minút medzi všetkými spojmi, lebo určite všetci chcú aby všetky spoje L6 obsluhovali VL a Dubeň nech obsluhuje nejaká iná linka, ja by som tam šupol tú L1 (cez Poštovú na Matice Slovenskej a ďalej smer Predmestská už normálne) keď už bude mať polhodinový interval
Ja viem, treba písať vedeniu mesta, nech pridá nejaké percento na kilometre navyše...