Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tux #21553:
suhlasím,ešte doplním že za prepojovacom polarity je dioda,(polvodičovy prvok ktorý vedie prud iba jedným smerom) a zbranuje zmene polarity na meniči, ale je to povedané zjednodušene, pretože trolejbus není detsky vláčik s regulaciou koliečkom?
Reakcia na: keksino #21552:
Je rozdiel ci prehodis vedenie pri motore (cize na vystupe menica - na kotve motora) alebo na vstupe... nakresli si schemu
Veď DC Motor pri prehodení sa točí naopak, tak akoto že nič nebude fungovať? Ako je to teda vymyslené? Nedá sa prehodiť zberač a dať namiesto Drive spiatočku ? ?
209 mala DN? Kde?
Reakcia na: keksino #21550:
omylom sa to prehodiť nedá, treba dosť velku silu na prehodenie,pískať to nebude, ale nič nebude fungovať(750V obvod),blombu je vidno aj okom
Viem že tam sú páčky, a akým spôsobom je to zaplombované? Čo keď vodič omylom "kopne" na tú páčku s polaritou keď chce zvoliť cúvanie. Keď sa prehodí polarita bez prehodenia páčky počul som že to začne píškať, je to pravda či nie? Dá sa zistiť že je plomba preč aj na pohľad okom?
Reakcia na: keksino #21548:
v kabine vpravo dole,vedľa noh vodiča
Kde sa nachádza prepínač polarity na 14/15 Tr? Niekde v kabíne ? Pod "deklami"?
213 dnes jazdila? A kde?
dnes sa stala mensia pikoska.Trolujbusu 213 sa na Halkovej utrhla z palic botka/neviem odborny nazov,ale asi vsetci viete o co sa jedna/ tak nestastne,ze zasiahla celne sklo osobneho vozidla z Lucenca.
Reakcia na: Jeliman2 #21541:
Úplne s tebou súhlasím, tých "pár sekúnd nehrá rolu", ja by som skôr povedal že na L1 sa "obmení" viac cestujúcich počas jej "putovania", znamená, že viac ľudí využije NP vozidlo, naviac, to jedno vozidlo na L1 (1/1) nehrá až takú veľkú rolu do počtu kde sú NP využité...
Ale veď ja som vôbec nekomentoval tie odporné poruchové krabice, v ktorých sa hrozne chodí aj vodičom (prečo asi ich žiadni nechceli). Ale po istom čase uvidíte, tak ako tie v BB stoja za starú bačkoru. Išlo o to že nie je rozdiel pri nasadzovaní 14tr a 30tr na linky, v našom prípade žilinskej MHD. Teda že neexistuje žiadny relevantný argument prečo na jednu linku nasadzovať 30tr a na inú nie..
Pre dôchodcov je tam určite dosť miesta
Reakcia na: Jeliman2 #21541:
Zaujímavé, že práve žilinské SORky majú celkom bohatý výber miest na sedenie v nízkopodlažnej časti...
Reakcia na: Valec #21540:
No ak sa ideme baviť o sekundách pri nástupe výstupe. Pri nízkopodlažnom vozidle dlhšie trvá kým sa otvoria a zatvoria dvere ( napr. kým vodič úplne zastaví a dá zastávkovú brzdu kým bude môcť otvoriť dvere - v prípade napr. Citelisov sa zaobíde aj bez toho, ale na to musí najprv otvoriť predné dvere a až potom sa dajú otvoriť ostatné alebo kneeling poprípade ) čo napríklad úplne zmazáva rozdiel pri dobe nástupu do nízkopodlažného a do obyčajného vozidla teda môžeme to považovať za irelevantné. Dispozícia väčšiemu počtu cestujúcich môže byť tiež otázna. Vezmime si príklad už uvedený L5 a L1....L5 obsluhuje Vlčince-Nemocnicu-Hliny-Solinky...L1 obsluhuje Závodie-centrum-nemocnicu-Vlčince-ŽU-Solinky-Hliny...otázka znie, na ktorej linke je vozidlo k dispozícii väčšiemu počtu cestujúcich? Alebo všeobecnejší príklad, linka ktorá je najviac využívaná počas špičky a v sedle je prázdna, počet cestujúcich môže byť úplne rovnaký ako na linke , ktorá chodí poloprázdna celý deň. A z praktického živote...99,9% cestujúcim je jedno aké vozidlo ide, "hlavne že sa vezú". A paradoxne, dôchodcovia nízkopodlažné nemajú radi vôbec s argumentom "ja nebudem sedieť na kotkodáku", lebo asi každý postrehol že tie sedačky, ktorú sú vysoko sú dosť neprístupné pre dôchodcov.
Reakcia na: Jeliman2 #21539:
Do nízkopodlažného vozidla cestujúci nastúpia rýchlejšie. Teda, ak je jedna linka viac využívaná a druhá menej (tzn. aj menej nástupov na každej jednej zastávke), tak si môžu lepšie udržať rovnakú jazdnú dobu. Druhým prínosom môže byť napr. to, že na vyťaženejšej linke je NP vozidlo k dispozícii väčšiemu počtu cestujúcich.
Reakcia na: Jakub Sliviak #21538:
no veď práve...a aj keby nebola, aký je rozdiel či ide natrieskaná alebo prázdna 30tr alebo 14tr??? žiadny...to ako keby dávali na L29 len B732 za to že je menej vyťažená ako napr. 21,22 atď...čo je kravina. Vyťaženosť linky možno logicky spojiť s typom vozidla len ak ide o klbovy a krátky, nie starý a nový.
linka číslo 1 je skoro viac vyťažená od Vlčiniec a naspäť po policajtov ako linka 1 viezli ste sa už linkou 1 cez Vlčince na Solinky a tak?
Reakcia na: tado.g #21536:
A aký je prosím ťa rozdiel medzi využiteľnosťou vozidla na linke č. 5 a na linke č. 1??? Keďže sa jedna o linky kde sú nasadzované solo vozidla???
nové sorky (30tr) by sa mali nasadzovať hlavne na linku č5 tam sa najlepšie využijú, nechápem prečo sú nasadzované na linke č1, kde cestuje málo ľudí
Reakcia na: GUNSTER #21533:
pekna je ta sorka,vodici na l.3 sa uz nevedia dockat

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.