Pekny navrh (je to vobec o ZA?).
Prvykrat vidim ze niekto ma zaujem o zachovanie trolejbusov (ci to ale nie je len na papieri, ale aj v skutocnosti, to si pozrieme ako sa k tomu postavi mesto, ak nekupia tie t-busy tak prestavam MHD pouzivat a vo volbach to tiez pocitia).
Podla tych cisel co su tam uvedene mi vychadza ze po aspon polovicnej vymene vozidloveho parku su t-busy vyhodnejsie ako busy, alebo prinajhorsom na rovnakej urovni, takze jasne ze tie zle cisla su sposobene len zastaralymi vozidlami s vysokou spotrebou el. energie a coraz drahsimi udrzbami.
Prvykrat vidim ze niekto ma zaujem o zachovanie trolejbusov (ci to ale nie je len na papieri, ale aj v skutocnosti, to si pozrieme ako sa k tomu postavi mesto, ak nekupia tie t-busy tak prestavam MHD pouzivat a vo volbach to tiez pocitia).
Podla tych cisel co su tam uvedene mi vychadza ze po aspon polovicnej vymene vozidloveho parku su t-busy vyhodnejsie ako busy, alebo prinajhorsom na rovnakej urovni, takze jasne ze tie zle cisla su sposobene len zastaralymi vozidlami s vysokou spotrebou el. energie a coraz drahsimi udrzbami.
Mongolec
Semafóry na Hviezdoslavovej sú vypnuté už asi štyri mesiace. Síce sa teraz zvykne čakať na odbočenie vľavo od Kálova aj tri minúty, no skoro vždy sa nájde okno, kedy potom naraz prejdú všetci. Na Komenského bola signalizácia znovu spustená na začiatku školského roka a vzápätí ju opäť vypli (neviem ako tento týždeň). Kúsok ďalej na križovatke VO/Komenského boli staré semafóry po niekoľkých týždňoch od vypnutia demontované. Dnes som tam videl riadiť dopravu policajta. Rovnako boli krátko po začiatku školského roka vypnuté aj tie na križovatke VO/Predmestská/Májová, čím skoro úplne zmizli zápchy od autobusovej stanice.
Dnes bola do prevádzky uvedená nová moderná signalizácia na križovatke VO/Spanyolova. Funguje podobným systémom púšťania smerov ako pôvodná s tým, že má dopytové ovládanie pre peších na križovaniach s hlavnou cestou a zelená pre priame smery svieti (väčšinou), len kým idú vozidlá. Pri odbočovaní vľavo ku nemocnici sa zmenilo iba to, že pustí o dve autá viac (teda zhruba 9) ako stará signalizácia, čím úplne nezabráni kolónam. Čakacia doba na zelenú pre tento smer sa pohybuje okolo minúty. S preferovaním MHD som sa nestretol (konkrétna situácia, z ktorej mám video - keby bola zelená o 10 sekúnd dlhšie, prešiel by aj meškajúci trolejbus).
Keď som sa rozpísal, pridám ešte jednu informáciu. V premávke už je "parazitbus" - Karosa B952 ZA578BV z prevádzky Martin. Po príchode z Hájika vystúpili asi desiati (odchod zo Stodolovej 2 min pred L6, ktorá prišla skoro prázdna) a podobný počet nastúpil (len prednými dverami) v smere na Vlčince. Po zobrazení cieľa cesty na transparente sa k vozidlu vybrali ďalší cestujúci. Vodič síce spomenul, že ide o nákupnú linku, ale neoveroval či dotyční skutočne navštívili Mirage. Autobus zaberá svojím parkovaním miesto na zast. Hurbanova. CP, ak sa to tak dá nazvať, predstavuje farebný plagát nalepený na plechu prístreška zastávky.