KeĎže som sa o to v minulosti zaujímal, tu je odpoveĎ oboch podstatných výrobcov: Armatúry samotné sú zjazdné aj 60 km/h, záleží na geometrii, prevádzkovú rýchlosť si stanovuje prevádzkovateľ.
Prva otazka co si treba polozit je na aku rychlost su krizenia a zbiehacky konstruovane(tot otazka na vyrobcu)
2. Ci su namontovane v sulade s pokynmi vyrobcu (to moze byt na dlhsi debat)
3. Ci je internym predpisom DP upravena rychlost(ak ano-vedia preco)
Az teraz si mozme kvalifikovane odpovedat na to, preco sa v ZA jadzi ako sa jazdi.
Takze kto nam zozenie podklady vyrobcu a kto zabezpecii nejaku tu reviziu sucasneho stavu??
Bolo tak že interny predpis nariadoval vodičovi vyhybka 15.km,väčši obluk20.km,zjazdovka,delič 30.km ked utrhneš pride vrchar berie zaznam jazdy avyhodnoti podla toho maš premie alebo nie a pritlaky na zberači 10kg teda pri rychlejšiej jazde v oblukoch ťa na fairont bolia hohy.Taka je realita.Suhlasim že sa parkuje po meste všade ako by Za ani mest.policiu nemala.
Križovatkou pri pumpe, ktorú spomínaš, dokážu trolejbusy prejsť (aspoň čo sa týka smeru Hliny>Solinky) pokojne aj 30 - 40 km/h. Sám som také jazdy viackrát zažil, nejde sa cez kríže, iba cez podvesné výhybky, pričom sa ide rovno a zberač nevybočuje. V Žiline však máme aj výhybky a kríže, ktoré zvládajú 50 km/h, na inej diskusii som čítal asi 7 rokov starý príspevok, kde sa uvádzalo, že vodiči môžu cez ne jazdiť 40 km/h, ale keď sa pozriem ako vychádzajú napr. z Jaseňovej smerom na Pod hájom - málokto ide nad 25 km/h. Otázne, či o tom vedia alebo sa za tie roky niečo zmenilo a dostali pokyn jazdiť "opatrnejšie".
Podvecer som siel domov s L22 (smer BY), nastupil som pri ohavnej budove, na Halkovej vetral 2 minuty, o dve zastavky dalej znovu aspon minutu, a celu trasu siel katastrofalne pomaly, a to zo zastavky kde som nastupil siel presne!
Bolo sice po spicke, ale urcite by bolo lepsie, keby mimo spicky chodili normalne a v spicke radsej nech tu minutku-dve meskaju, ako ked v spicke akoze idu presne, len mimo nej je to nepouzitelne.
Keby som nebol cely dolamany z takzeho dna, tak fakt radsej pesi pol hodiny ako vacsinou. Jazda ma vychadza na 25c, ale za taketo sluzby sa mi to zda privela.
Chcelo by to totalnu reformaciu (hlavne myslenia).
Krizovatka pri pumpe na SO je najvacsia katastrofa, tam sa vozy vlecu max. tak 10-15 ked mam stastie, niekedy dokonca takmer uplne zastanu, pricom viem ze sa tam da ist aj aspon tych 25-30 (lenze to vela vodicov akosi nechce riskovat).
A hlavne chyba mesta, nakydaju vsade auta, a potom sa MHD zamotava a uz aj tak dost pomala je este pomalsia.
Ešte som zabudol - ak niekde musia trolejbusy ísť pomalšie ako autobusy, tak to znamená, že je tam konštrukčne chybné, neudržiavané alebo zastaralé trolejové vedenie.
tbus môže ísť zarovno s autom iba na rovných úsekoch. V zatáčkach a križovatkách je tbus podstatne pomalší. Napr na križovatke Obvodová-Centrálna musia!!! ísť tbusy maximálne!!! 30 km/hod. a ostatná doprava až 50 km/hod. A to už je riadna rozdiel
autor to myslel asi na trolejbusovú MHD, ako píše v úvode - jeden z najpomalších systémov. MHD BB je kapitola sama o sebe, ale trolíky tam jazdia (už teraz keď zase jazdia, že) fakt rýchlo. S autom idem zárovno s nimi.
S vetou, že Žilina má z 5 slovenských miest s elektrickou trakciou suverénne najhoršiu MHD by som nesúhlasil (minimálne Bystrica mi pripadá ešte vždy divokejšia).
Ja by som to skôr formuloval inak - vo všeobecnosti u slovenských DP za posledné roky ide úroveň MHD dosť dolu - samé "politické krízy", nedostatočná obnova vozového parku, znižovanie km výkonov a také akobysomto... celkovo väčšie zaostávanie za aktuálnymi trendmi...
Po čase som sa tu opäť našiel.Oproti tebebe ja som ten Tr aj šoferoval.To že tech. stav už je na hrane je pravda aj že udržba trate je slaba je tiež pravda no rychlosť jazdy je o grafikone a nie o vodičovi.Vtedy bolo že Fatr.-Veľ.Diel 3.min a v špičke tam hore stijiš 1.min. a je pol tretej a pozera na teba cely trolik ako doslova na blba ved 120. žiakov ide na vlak ale papier nepusti.Rychlosť jazdy je priemerna ako inde na 10.km-30min. ešte v okrajovych častiach to daš ake v meste a ešte v Za nemaš šancu.Teda študuj,chod pešo budeš zdravy a hlavne piš otom čo už si niekedy robil za peniaze teda že ti zato zaplatili.
tak chcel som sa zdržať komentárov, ale zjavne ma posledná diskusia len presvedčila o objektívnosti mojich zážitkov. Pritom skrátením jazdných dôb a zefetívnením prestojov a prejazdov sa dá ušetriť veľa, aj vozidlá z premávky. Ale to by niekto musel chcieť - čo je na rozdiel od SAD u DPM pomerne divné, tam by chcieť mali.
K téme rýchlosti trolejbusovej dopravy v Žiline: Mal som tú česť viezť sa trolejbusom v mnohých mestách na západ aj na východ od Žiliny, ale Žilina je suverénne jedným z najpomalších trolejbusových systémov vôbec. Pomalšie sa jazdí snáď už len v bulharských mestách Pernik a Plovdiv. Pokiaľ v Žiline nemá človek šťastie na jedného z rýchlejších vodičov, ktorých nájsť je ako nájsť seno v kope ihiel, je tá jazda naozaj katastrofálna. Minule som zažil, ako jeden priemerne rýchlo idúci vodič prišiel v rannej špičke na zastávku Žilinská univerzita s 2-minútovým náskokom! A to je na tej linke rovnaká jazdná doba aj večer... Dokedy budú takéto grafikony? Kým prestane trolejbusy používať aj posledný človek v produktívnom veku? Pritom ich "znormálnenie" by nestálo ani cent, naopak, ešte by sa ušetrilo.
Čo sa týka stavu vozidiel, myslím, že zo Žiliny si pokojne môžu robiť posmech už aj Rumuni. Z vlastného pozorovania viem, že ani v Bukurešti, ani v Temešvári, ani v Ploješti, ani v Brašove, ani v Koložvári, ani v Mediase sa oproti Žiline nemajú za čo hanbiť. Kým v 2. polovici 90. rokov mala Žilina jednu z 2 najlepších MHD na Slovensku, dnes má z 5 slovenských miest z elektrickou trakciou suverénne najhoršiu. Toto je názor človeka, ktorý bude v Žiline už 3. rok študovať. A rovnako ako Valec a Papyr som sa tu aj ja naučil chodiť peši. A v poslednom čase vždy, keď idem trolejbusom na stanicu a ponáhľam sa na vlak, pokazí sa trolejbus alebo padne nejaká križovatka. Myslím, že nastal scenár, ktorý Juraj pred časom predpovedal - zanedbá sa údržba vedenia, vozidiel, trolejbusová doprava začne byť nespoľahlivá, cestujúci ju začnú nemať radi a...
my sme sa náhodne stretli v nedeľu...
všeobecne v Žiline vytýkam problém chronometráží - v špičke vozidlá meškajú a v sedle sa neeeeeskutočne vlečúúúúúú
ďalší problém, ktorý v MHD Žilina vidím je v podobe služieb - vodiči majú veľké prestoje na konečných. Namiesto pravidelnej intervalovej dopravy a minimalizovania prestojov je to presne naopak - linky s chaotickými odchodmi, vzájomný nesúlad jednotlivých liniek v spoločných úsekoch a zlé rozloženie služieb. Tu je práve priestor pre DPMŽ ako zlepšiť dopravu a zároveň aj ušetriť. Je mi jasné, že za toto ma v KE vodiči nemajú radi, ale MHD je tu pre cestujúcich a nie pre vodičov...
Po nedeľnom preložení trolejbusového vedenia do novej polohy na ulici Veľká okružná bola zastávka MHD na strane Bulvára 15. 8. 2011 vrátená na pôvodné miesto. Náprotivná zastávka pred vchodom do Auparku však musela byť pre posun trolejbusovej stopy od pondelka posunutá nižšie, asi 40 m k Domu odborov.
v meste a na dráhe ťažko lámať rekordy, ale ak chceš zažiť svižnú a zároveň úspornú jazdu tak nech sa páči, povozím ťa. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír