Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Myscho #19827:
Zilinske intervaly su priam komicke a najhorsie je ze obcas sa to ani intervalom nazvat neda.. Napr. si skus pozriet cestu Spanyolova->Vlcince podvecer.. To sa ani intervalom nazvat neda. A taktiez vikendova L7 to je minimalne stredoeuropsky unikat. A to sa este uvazuje o redukcii spojov... A najhorsie na tom je, ze rozhodujuce slovo maju ludia, ktori sa v zivote v MHD neviezli(nie je tak pohodlna ako ich "firemne" meďáky.) a sotva rozoznaju rozdiel medzi autobusom a trolejbusom. Inak pred casom tu prispel aj veduci useku T-bus(sice nie uplne k teme fora) tak by bolo fajn keby sa ozval aj teraz(nakolko cele DPMZ toto cita) a podelil sa o nejake to info, nech sa nemusime spoliehat len na tie zakulisne, vsakze.
Reakcia na: petter #19830:

riadne sci-fi tu píšeš... ?
- posadiť 100 ľudí v ZA do trolejbusu;
- nemožnosť sledovať čas;
- cestovný čas 16 minút...

na takéto nezmyselnosti má čas len nejaká americká univerzita - pokiaľ sa tam práve navzájom nestrieľajú ☠
Test: Posaďte do tbusu 100 cestujúcich. Zoberte im možnosť sledovať čas. Prevezte ich na linke z Vlčiniec na Žel. Stanicu. Koľkí z nich dokážu PRESNE posúdiť či cestovali 16 alebo 17 minút ❓
Reakcia na: Maykl #19828:
Nedá sa inak ako súhlasiť. Pri ceste na internát buď tŕpnem, či na batoh treba lístok alebo nie, alebo radšej idem autom a mám kľud, odveziem sa pred stanicu tesne pred odchodom vlaku (nie hodinu pred alebo 5min po) a je to oveľa lacnejšie ak by som rátal ešte aj batožinový lístok, ktorý je podľa mňa blbosť, lebo niektorí cestujúci zaberajú o kus viac miesta ako moja 60kg maličkosť s cestovkou... 🙂 A je rozdiel stáť 20min namačkaný v buse a 15min sa viesť autom (za rovnaké peniaze). Býval som 4 roky v Trnovom a pri medzere, ktorá tam je myslím dodnes okolo obeda (myslím skoro hodinu nič nejde) som bol peši doma oveľa skôr ako mi išiel autobus z mesta.. (často som bol už aj poobede keď som ho videl ísť poza okno).. Takže MHD v ZA pre mňa význam nemá a ak by ju zrušili, ani by som si nevšimol...
Síce nerád, ale tiež môžem povedať, že v Žiline využívam MHD naozaj výnimočne. Výnimočne znamená len keď cestujem ďalej vlakom/busom, mám batožinu/nákup alebo silnejšie prší/je močka zo snehu. Inak nemám dôvod. Radšej idem peši a to nebývam zrovna v centre. Okrem toho, že ušetrím nemalý peniaz za každodennú cestu z/do roboty tak sa aj poprechádzam, čo mne nerobí žiadny problém.
Dôvody sú úplne jasné: v pomere na prejdenú vzdialenosť je drahé cestovné, slabé intervaly a rýchlosť chôdze priamo z bodu A do bodu B zas nie je o toľko pomalšia ako A/T-busy. Jednoducho MHD v Žiline pre mňa nie je konkurencieschopná....

Postreh z Nitry kde som prednedávnom 5 rokov študoval a môžem porovnať reálne so ZA na mojej osobe. Tiež som dochádzal každý deň sídlisko-centrum peši vyše 30min ako teraz. MHD som využíval častejšie, pretože jej tarifa funguje na trochu inom princípe (odhliadnuc od vtedy študentského lístka). Mal som čipovú kartu, kde za A) cesta bola podstatne lacnejšia, za 😎 nemusel som si kupovať predplatené cesty na mesiac a za C) batožina je zdarma. Linky a intervaly sa porovnať nedajú, ale neskorší prestup do 40min zadarmo ten rozdiel v tarife ešte zväčšil....
Za cenu jedného jednopásmoveho celého lístka prejdem autom viac ako 6km, za cenu dvojpásmového je to asi 8km (cena autom za 1km je asi 7centov (počítam len benzín)).. takže neviem, aký dôvod by som mal mať na použitie MHD - auto mi ide kedy potrebujem v ktorúkoľvek dennú dobu, cesta je pohodlnejšia (v lete si klimatizujem, v zime kúrim, sedím na niečom čo nepochcal bezdomovec, hrá mi rádio, viem sa vyhnúť zápcham), rýchlejšia, parkovanie už aj v centre (nie len pri carrefoure, maxe...) zadarmo (aupark, mirage), nemusím zháňať lístky a počítať jazdy (inak to je tak debilný systém.. za 200kč som mal v Prahe, Ostrave a svojho času aj v Bratislave neobmedzený študentský mesačník čo mi platí na všetko čo sa pohne a v ZA za to je nejakých 40 ciest, ktoré mi cez školský rok nestačia a cez prázdniny ostávajú)... Takže, prečo by som mal ísť MHD, keď už pre 1 človeka to vychádza lacnejšie autom a ešte to je aj lepšie z uvedených dôvodov? Ak by MHD chodila v rozumných intervaloch za polovičné ceny, myslím, že by viac ľudí nechalo auto doma.. takto to ostáva len zbožné prianie managementu DPMŽ...
Reakcia na: mirec238 #19825:
A prečo potom Dopravný podnik toleruje také neprirodzene navýšené jazdné doby?
Reakcia na: Valec #19823:
Tak si obuj rtetry.Viem to z Vlkov po stanicu aj za 12.min.ale...žijem z toho čo zarobim a premie su minus 20.%
Reakcia na: petter #19822:
Ti asi ***e, nie?
Reakcia na: petter #19822:
Ak bude trolejbusovej doprave v rýchlosti konkurovať pešia, tak sa na "primerane čisté tbusy v rozumných intervaloch za rozumné cestovné" každý druhý vykašle. Ja som sa za 5 rokov štúdia v Žiline naučil chodiť pešo (a to v BA som sa aj jednu-dve zastávky vozieval).
vnímanie rýchlosti je velmi subjektívne. Mňa viac zaujíma spoľahlivosť, prístup DP a aj jeho zamestnancov k cestujúcim a p. Keď budú bezpečne jazdiť primerane čisté tbusy v rozumných intervaloch za rozumné cestovné, rýchlosť nebude nikoho zaujímať ❗
SRe #19818 Vladimír: A to som si dlho myslel, že prešovskí vodiči vďaka šetreniu jazdia najpomalšie na Slovensku, ale v Žiline je to neporovnateľne horšie. Aspoň však vodiči používajú elektrickú brzdu a nebrzdia na vzduchovú.
Reakcia na: petter #19816:
Problemom su napriklad aj zle vyprojektovane useky. V useke Vysokoskolakov->Postova(pri poste) mozes ist max 20 inak si zbieras palice.
Reakcia na: Vladimír #19818:
žalostného STAVU trolejky
Reakcia na: petter #19816:
V tom prípade naozaj neviem, aké predpisy u vás platia a čo je príčinou žalostného trolejky v Žiline. Isté je jedno, že prevádzková rýchlosť žilinských trolíkov je (možno spolu s košickými) na slovenskom dne. Nechcem kritizovať, mne samému je ľúto...
kým som ešte študoval v ZA na PEDaS-e, trasu zo školy na žst. som vždy išiel peši, keďže mi to časovo vychádzalo skoro rovnako. peši som sa na stanicu dostal za 25-28 minút a jazda Tbusom aj s príchodom na zastávku sa nikdy nestihla pod 23 minút. ☠
Reakcia na: Majo #19815:
Tbusy majú rýchlosť na niektorých úsekoch obmedzenú značkami inde predpismy. Tbusy v Žiline tieto obmedzenia dodržujú tak na 15%. Keby tam šoférom začal podnik kontrolovať rýchlosť plat by im na pokuty iste nestačil ❗
Reakcia na: J-T4 #19813:
Ubezpečujem Ťa, že aj keby sa nestálo na ani jednej nácestnej zastávke, stále by ste (vzhľadom na štýl jazdy vodičov) nemali zďaleka ani na slovenské pomery priemerne rýchlu MHD. ?
Reakcia na: Myscho #19812:
aj v BA sa k tomu speje. Tento rok bude asi ešte jedna várka zastávok na znamenie a nabudúci rok sa to možno dorazí, pričom možno ostatnú povinné iba také zastávky ako Hodžovo nám., Trnavské mýto, Račianske mýto, Patrónka, autobusová stanica a Predstaničné nám.
U nás by sa ale rýchlo pokazila aspoň štvrtina tlačidiel, takže šofér by prešiel celú trasu bez zastavenia keďže by mu nikto nezvonil, no a to by bolo dobre, lebo by sme mali najrýchlejšiu MHD na Slovensku ☺

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.