Časť strhnuteho vedenia pred 10 min zachytil kamión. Trolejbusy odstavené po celom meste a podľa svetiel výhybiek sú odpolené aj vzdialenejšie úseky. NAD som stretol zatiaľ 113 a 114.
keď si spomenul ID, tak by bolo fajn keby sa nosným systémom pre dopravu zo smeru Rajec stal vlak a k nemu doplnkové autobusové linky. Samozrejme, by to asi chcelo nejakého ochotného dopravcu, aký sa ujal napr. trate 131 a chcel by využiť potenciál trate na prepravu ľudí a ponúknuť atraktívnejší interval.
a čo takto keby sa v ZA spravilo to čo je v BA alebo PO a síce minimálny rozdiel v intervale medzi špičkou a sedlom pri trolejbusových linkách. Keď ráno treba 10min a spomenul si, že poobede to jazdí pri 10min slabšie vyťažené, tak čo spraviť interval takýto na L3,4/14 a 6 = 10/15/12//20 alebo 10/12/12//20?
Dieter Ludwig, dlhoročný predseda predstavenstva Albtalbahnu, duchovný aj technický otec "mačkopsa" (systému tram-train) a "modelu Karlsruhe", Gunther Mackinger, dodnes šéf SWS (DP v Salzburgu), Georg Drechsler, dlhoročný predseda predstaventva BSAG (DP v Brémach) zhodne konštatovali, že stratu v MHD je možné znížiť jedine ZVYŠOVANÍM ponuky a túto svoju ideu dlhé roky úspešne realizovali a realizujú.
Keď sa zavádzalo bezplatné cestovné pre seniorov, čakal sa výpadok na tržbách až 100 000 €. Do toho prišiel mýtny systém, zdražovanie pohonných hmôt (ktoré bude citeľne pokračovať), starnúci vozidlový park atď., no i tak sa mi zdá strata obrovská.
Myslím si, že so súčasnou výškou cestovného ešte rok vydržíme a aj keď je v istých časových polohách potrebné posilniť a zatraktívniť MHD, dôjde k škrtom spojov. Za predpokladu odstránenia súbehov a zavedenia prekladov (napr. medzi linkami 3, 4) nemusí byť veľmi citeľné zhoršenie špičkového intervalu. Najmä v popoludňajších hodinách vidieť pri intervale 10 min slabo obsadené trolejbusy na nosných linkách (s výnimkou časov skončení vyučovania na školách). Na druhej strane, Vlčince už teraz majú málo atraktívne spojenie. Priestor na škrty vidím cez letné prázdniny v podobe neskoršieho začiatku popoludňajšej špičky a tiež v čase ostatných prázdnin (v podobe spoločného prázdninového grafikonu, pričom na univerzitu môžu ísť vtedy posilové spoje). Okrem toho je v horizonte niekoľkých rokov možné v súvislosti s často spomínanou (no dosiaľ nerealizovanou) integrovanou dopravou zrušiť niektoré spoje, ktoré idú súbežne s autobusmi SAD. Ďalší úbytok cestujúcich bude dosť záležať aj na tom, ako sa mesto vysporiada s rýchlosťou MHD (zdržaniami na svetelných križovatkách, starých výhybkách a pod.), nákupom vozidiel a reštrikčnými opatreniami voči individuálnemu motorizmu v centre.
jediné rozumné riešenie, ktoré by mohlo v ZA nastať je, že by sa zrušilo sedlo na trolejbusových linkách, t.j. : L3,4,6 a 14 by premávali v i=10/12/12//20 a pri posilnenej L6 by sa zrušila L16, ktorá jazdí iba v špičkách. Dobrým krokom by boli aj prestupné časové cestovné lístky.
Áno, plánujú jazdiť spomínanú trasu pod komerčným názvom Railjet. Jej grafikon nájdeš aj v aktuálnom CP ŽSR. Inak, je to tá istá spoločnosť, ktorá bude od marca 2012 prevádzkovať trasu BA-DS-KN.
V aktuálnom Žilinskom večerníku je článok o DPMŽ. O zlom hospodárení podniku v rokoch 2009 a 2010, zlom technickom stave vozidiel, chýbajúcich nových busoch a T-busoch. Riešenie, ktoré sa kompetentným ponúka - zvyšovanie cestovného, redukcia počtu spojov v cestovných poriadkoch.
Pardon ak som niečo zaspal, ale Student Agency sa chystá robiť vlakové spoje Praha - Ostrava - Žilina? Na internet ponúkajú pracovné pozície rušňovodičom na túto trasu : http://www.profesia.sk/praca/student-agency/O1028925
Ako som povedal, nechcem mudrovať o niečom, čo nepoznám. Ale pamätám si, že aj na tejto diskusii padli názory o tom, že L6 jazdí plná a L16 prázdna, že ideálne by bolo prehodiť vozy - vtedy jediným argumentom proti bola údajná nemožnosť prejazdu klbáku otočkou pri Carrefoure.
Ale vozit vzduch( okrem niektorych spojov ) je pomerne neekonomicke
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.