Po minulé roky keď som cestoval Kriváňom, keď ešte premával do Žiliny večer, tak som našťastie dostal miestenku v smere jazdy, pri okne a na takom mieste, že si môžem nohy vystrieť. Ale ono niekedy pomôže povedať určité podmienky pani pri pokladni, oni to tuším vedia nastaviť podľa tvojho. V tom si však nie som istý.
Tak sa deň predtým vyspi až do 12:00, aby si nebol taký ospalý. Čo sa týka prespania, dalo by sa, minulý rok sme pri návšteve Žiliny spali na intráku na Vlčincoch za 200 Sk na osobu. Ja však preferujem ten Kriváň. Možno som inak zvyknutý, proste nerobí mi problém jeden deň spať 3 hodiny a inokedy aj 15 hodín.
Aha, tych "10h" som si v prispevku #156 nevsimol... Ja nemam problem vstat rano o pol piatej na vlak. Problem je skor v tom, ze nie som schopny zaspat pred polnocou, rovnako nedokazem spat v akomkolvek dopravnom prostriedku a vzhladom na to, ako by som v tej Ziline potom vyzeral, neviem, ci by som si to otvorenie vobec uzil... Hm, nepojdeme o den skor a neprespime v nejakom hosteli?
Hm, tak by som mal este jednu pridavnu otazku: nevies, ako je to s nasadzovanim voznov Bpeer z roku 1996 na Krivan? Lebo ja by som pri mojom stasti urcite schytal miestenku na sedadlo umiestnene v smere nasledujucej dvojsedacky, kde je asi tolko priestoru na nohy, ako na tej druhej sedacke (ci kolkej... proste tej za pieskom) v T6A5. A tomu by som sa rad vyhol. (Na Tatran by, AFAIK, tieto vozne zaradovane byt nemali, lebo nesplnaju nejake medzinarodne predpisy ci co, ak sa nemylim...)
Ak nevstaneš vtedy, tak tam už nemusíš ísť vôbec, pretože to nestihneš. Jediná iná možnosť je rýchlik, ktorý ide 5 minút po Kriváni. Ale tých 5 minút ti nepomôže. Navyše neviem akým IC by si to chcel ísť, keď ráno žiadne nejde.
Ja osobne som zvyknutý vstávať aj každý deň o 4:00, takže v tom nemám problém aj keď momentálne spávam približne do 12:00 ak ma niečo alebo niekto nezobudí. Budíky to vyriešia.
No keby mi Juraj sľúbil, že ma nechá previezť s 15Tr (papiere už nemám, sú v DPB), tak by som sa do tej Žiliny dohrabal aj ja. Excelka tam má byť 8:28.
Ja tiež normálne vstávam o desiatej ale minulú sobotu som išiel Kriváňom do TN na K10, z času na čas sa to dá. A takými momotinami ako IC Super Plus (tridsať lístkov na vlak, dva týždne vopred, na meno) nemienim Zločineckú Spoločnosť s jej antizákazníckou paranoiou podporovať.
IC Super Plus je do Ziliny len 159 Sk a este aj IC Plus za 244 Sk je stale lacnejsie, nez plny jednosmerny rychlikovy listok. A 5.45? Kristova noha, to zvacsa len niekde v hlbke snov rozmyslam, ci sa mam prevalit na druhu stranu alebo pokracovat v spani na tej, na ktorej prave som... ?
No s tým autom to nie je zlý nápad, ale ja sa akosi do Žiliny radšej vozím vlakom ako autom. Je to rýchlejšie a pohodlnejšie. A keď idem raz za rok, tak tá cena nie je zlá. Ešte keď teraz Kriváň zlacnel, tak už je po probléme.
Však choď Kriváňom z Bratislavy 5:45, v Žiline je 7:49. Naspäť 20:33 - 22:37. Ako pozerám, tak už nie je IC, ale Ex, takže platíš ako za rýchlik. To znamená 486 Sk za spiatočný lístok a nepotrebuješ špekulovať nad zľavami.
Ste trochu mladsi, tak vam musim vysvetlit, ako to vtedy fungovalo.
Pridelovanie autobusov za socializmu sa dialo prostrednictvom BILANCII. Mohli ste mat penazi na autobusy kolko ste chceli, ak ste na dany rok Slovenskou planovacou komisiou nemali na ne bilancie, fabrika alebo podnik zahranicneho obchodu autobusy nepredal. /Vyrobil ich tolko, kolko bolo bilancii, resp. iba tolko bilancii sa rozdelilo, kolko fabrika dokazala vyrobit./
Bilancie sa rozdelovali pre PODNIKY, nie zavody CSAD. Zilina bola ZAVOD 912, podnik bol v B.Bystrici. Bilancie zvlast dovazanych Ikarusov za rozdelovali zvlastnym sposobom. /Pocet dovezenych Ikarusov a ich cena sa odvijala od poctu Skodoviek vyvezenych do Madarska a poctu sedadiel. Teda ak mala Skodovka 5 miest a klbovy Ikarus 150, za 30 Skodoviek bol 1 Ikarus./ Madari ich dodavali v dvoj i 4 dverovych prevedeniach, lebo 2-dverove boli hlavne na primestsku dopravu. Ostalo ich dost aj na mestsku. Podnik v BB ich rozdelil tak, ze kedze oni su krajskym mestom, ktore musi reprezentovat, nechali si vsetky 4-dverove a zvysok rozdelili po zavodoch. Preto sa z bilancii do Ziliny dostavalo vozov malo a aj z toho malo bola vazsina 2-dverovych.
No a kedze bolo treba v nasom meste vozov podstatne viac, muselo si nase CSAD pomahat, ako vedelo. No a kedze na nove vozy bilanciu nemalo, muselo kupovat iba starsie odkial sa dalo. Preto tu behali stare vozy z Prahy, Budapesti, Bratislavy atd.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp