Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #13022:
Myslím, že UL je posledná 600 V prevádzka, nie?
Reakcia na: Juraj #13021:
Juraj, nerob zo mňa hlupáka. Mám na mysli stúpanie 11 PERCENT, čiže 110 PROMILE.
Reakcia na: Juraj #13019:
10 nových pneumatík 11,00 R 22,5 za 100 litrov? Dosť lacné, keď trocha lepšie obutie na Fóbiu vyjde tiež na 10 litrov kus.
Reakcia na: Juraj #13018:
Lenže tie zlíňáky sa negenerálkujú, lebo sú v lepšom stave ako žilinské trolejbusy mieriace do genrálky (navyše v shitovom podniku Rošero, ktorý to nevie). Takže žiadne nekorektné pichnutie. Za tú cenu sa tie zlíňáky oplatili, keby mali byť hneď len na náhradné diely.
Niečo k stúpaniu (pozdĺžnemu sklonu) :
Električky
Praha : trať Nádraží Holešovice-Ke Stírce 80,15 promile (dnes najväčšie v ČR), trať Hlubočepy-Barrandov 70 promile
historicky najväčšie stúpanie bolo v Jablonci nad Nisou : Lidická ulice - 108,5 promile, tamojšia električka s rozchodom 1000mm bola zrušená v roku 1965 a odvtedy je do Jablonce vedená len medzimestská električka z Liberce (1000mm).

Trolejbusy
Praha (zrušený systém) : u Vršovického hřbitova 12,3 % (maximum), ďaľšie trate 9,04 % , 8,47 %
Simferopoľ (Krym) : 12 %
Ústí nad Labem : 10 %
Ostrov nad Ohří - Jáchymov : 12 % (už zrušená skúšobná trať)

Podľa STN 736110 Projektovanie miestnych komunikácií je možný na obslužnej komunikáci kategórie C pozdĺžny sklon až 15 %
Reakcia na: Jozef #13030:
Záujem mesta a DPMŽ + úspešný projekt na čerpanie z eurofondov = nové trolejbusy; dúfajme, že to tak aj bude.
Reakcia na: Miro #13031:
Ano, ale riaditel po nastupeni do funkcie ma na to iny nazor. Teraz som mimo Slovenska, tak nemam moznost ti to pretlmocit.
Reakcia na: Jozef #13030:
Myslel som si, že hovoríš o terajšom primátorovi.
Reakcia na: Miro #13029:
To je tvoj nazor, ale riaditel DPMZ medializoval nieco ine. Myslim si, ze sa pristupi aj k obnove trolejbusoveho parku.
Reakcia na: Jozef #13027:
A okrem toho rozprával, že trolejbusy nie sú pre Žilinu tým správnym riešením. Takže radšej kupuje autobusy a trolejbusy nechá dožiť ❓
Reakcia na: Valec #13025:
Najstaršie prevádzkované vozidlá sú z roku 1990. Ide o vozidlá 58 a 68, obidva v dobrom TS. Tento rok už boli vyradené busy 44, 76 a 90. Vozidlá 34, 86, 80, 63, 60, 62 a 105 sú už odstrojené a čakajú na vyradenie. Vyradené majú byť aj busy 94, 95 a 109. Taktiež sú už stiahnuté z premávky. V budúcom roku je naplánované ďaľšie vyraďovanie, najmä vozidiel z roku 1992, ale je možné že pôjdu aj niektoré novšie.
Reakcia na: Valec #13025:
Uz ti to kedysi vysvetlil Juraj, ze preco a kedy sa ma zacat s obnovou trolejbusov. Tento rok mali byt kupene styri trolejbusy, a tak tu teraz nemiesaj hrusky s jablkami. Navyse tu niekto pred volbami rozpraval, ze po Ziline premavaju vybehove typy trolejbusov. Namiesto prazdnych slov a nadelovania si odmien, nech radsej zacne pracovat.
Reakcia na: Valec #13025:
No vidíš, to som si neuvedomil. Na druhej strane najnovší žilinský trolejbus je z roku 2002 a najnovší autobus z roku 2006
Reakcia na: Jozef #13012:
V čom je zasa problém? Ja som len napísal, že za tých 300-tisíc by nové nekúpili. Však to by nestačilo ani na akontáciu jedného. Radšej sa pýtaj, kde sú zvyšné peniaze.


Inak je veľmi zaujímavé, že každý v tomto fóre vypisuje, ako je potrebné obnovovať trolejbusový park (ja netvrdím, že nie) ale namiesto toho sa kúpili autobusy. Hlavne že najstarší trolejbus (nepočítam teraz Zlínske) je z roku 1993 (v premávke od novembra 1994), zatiaľ čo v evidenčnom stave sa nachádza aj 20 ročný autobus. Ak teda máme obnovovať vozidlový park, nemali by sme ísť postupne podľa veku vozidla a nie podľa trakcie?
Bohuzial, rozne kroky terajsieho vedenia podla mna naznacuju postupnu vymenu trolejbusov za autobusy.
Reakcia na: Miro #13017:
Chran nas Pán aby to tak nebolo. No zacinam si naivne namyslat ze ticho sa budu nakupovat autobusy a potom jedneho dna sa ohlasi pri uz dostatku autobusov zrusenie trolejbusov. A to si ani nechcem predstavit.
Reakcia na: Miro #13020:
600 Voltov je stary system pouzivany cca do r 1985. Potom sa preslo na 750 V /nizsie straty na odporoch, tensie kable a trol.droty atd./ a vsetky nove TB prevadzky vybudovane po tomto obdobi uz isli na 750 V, teda BB, KE, ZA, UL, CB a CH.
Reakcia na: S499.1023 #13001:
Stupanie kolajovych vozidiel sa odjakziva pocitalo v promilach a nie v percentach. Pokial je bezne stupanie 4-5 promile, tak 11 promile je pre elektricku naozaj zvladnutelne.
Reakcia na: Juraj #13018:
A prečo vlastne bolo v Žiline zvolené napätie 750 V, keď ako tak počúvam, (takmer) všade inde je 600 V?
Reakcia na: acer #13002:
Ak nebudes kupovat Micheliny, tak Barumky alebo Matadorky na jeden klbak za 80 000 Kc /t.j. cca 100 tis.Sk/ urcite kupis - a este ti zostane dost na obutie jedneho kratkeho.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.