Reakcia na: MHD_fanda #4:
Teraz áno, ale v rokoch 2008 až 2020 bolo vozidlo Irisbus Citelis 18M #61 (najprv ako #21), ktorý medzi rokmi 2012 a 2017 nejazdil.https://imhd.sk/tn/vozidlo/6928/Irisbus-Citelis-18M-61
Vozidlový park trnavskej MHD bol v roku 2025 doplnený o jeden jazdený plynový autobus Irisbus Citelis 18M CNG, ktorý bol pôvodne prevádzkovaný dopravcom SAD Zvolen na linkách MHD v Banskej Bystrici. Išlo o prvý veľkokapacitný kĺbový autobus v Trnave po 14-ročnej prestávke, počas ktorej bol vozidlový park tvorený len štandardnými bezkĺbovými autobusmi.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Irisbus Citelis 18M CNG | ZV-718CR | 2013 | 2025 | — | 1 |
Spolu | 2013 | 1 |
Dĺžka | 17900 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3300 mm |
Výška podlahy | 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. - 4. dvere) |
Rázvor | 5355 mm a 6675 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 38 + 1 |
Počet miest na státie | 103 |
Celkový počet miest | 141 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 17100 kg |
Celková hmotnosť | 28000 kg |
Motor | FPT Industrial Cursor 8 F2BE0642D*B, CNG, EEV, plynový, radový 6-valec, preplňovaný turbodúchadlom |
Výkon motora | 243 kW / 2000 rpm |
---|---|
Objem motora | 7790 cm3 |
Krútiaci moment motora | 1300 Nm / 1200 rpm |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Prevodovka | Voith D 864.5, automatická, 4-stupňová, s integrovaným retardérom |
Riadenie | ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies
stredná: Iveco BDA 132, portálová, vlečená zadná: Iveco BRA 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | 2x Eberspächer Sütrak AC 136 G3 I |