Reakcia na: Sajmi #3108:
Samozrejme pozor, cestovné poriadky na tejto stránke platia len do 25.9.2012. Od 26.9. (streda) platia nové CP (zmenené pri všetkých linkách), ktoré si môžete naštudovať na:http://sadtrnava.sk/news.php?readmore=44
eskalator
Dotazované údaje mali súvis s nasledovným materiálom, v ktorom sú aj nejednoznačné vyjadrenia, niedke sa spomína spracovavaný úsek za týždeň PONDELOK-PIATOK, niekde PONDELOK-NEDELA .
V príspevku č. 2551 udávate " MAD Trnava (vždy marec - nástupy za týždeň):rok 2009 78 tis."a
v Dopravnej štúdii strana 11: "Prepravené množstvá počas sledovaných týždňov sú vyrovnané
(cca 70000 os/týždeň Pondelok-Piatok)" "Využívanie MHD v S-N je odhadované na cca 20 -25 % pracovného dňa, čo zodpovedá aj vo výprave a ponuke spojov za sviatočné dni." ,
keď pridáme S+N v objeme 20-25% =14000 až 17500, malo by vyjst PO-NE : 84000 až 87500, čo je odchylka 7,7 až 12 percent, ktorá je dosť vysoká vzhladom na zdroj údajov z palubných počítačov.
Na 9. strane štúdie sa pri Smerových tabuľkách používa označenie Tulipán, ktoré môže mať 2 veľkostné významy, širšie aj užšie ako Linčianska.
V roku 2010 boli v Trnave jarné prázdniny v 10. týždni od 1. do 5.3.2010, počas ktorých necestujú žiaci a študenti stred. škôl a veľa rodičov má dovolenku. Zatiaľ to vyzerá, že v rokoch 2009 a 2010 sa mohlo porovnávať neporovnateľné. V roku 2009 boli jarné prázdniny v Trnave od 16. do 20.februára 2009.
Nasledujúce texty sú citácie z pôvodného verejnedostupného materiálu z web stránky mesta Trnava :
"Optimalizácia liniek
mestskej autobusovej dopravy (MAD)
v Trnave
Časť B – Návrh usporiadania liniek MAD
dopravná štúdia
30.6.2009
Zodpovedný projektant: Ing. Dr. Milan Skýva
Spolupráca Dušan Dubravický
Ing. Otto Mošovský
DIC Bratislava, s.r.o. "
strana 2.
Motto:
„Občania od verejnej dopravy očakávajú, že sa postará o ich potreby, pokiaľ ide
o kvalitu, efektívnosť a dostupnosť. Na to, aby bola verejná doprava atraktívna, musí
byť nielen dostupná, ale aj častá, rýchla, spoľahlivá a pohodlná.“
Komisia európskych spoločenstiev
ZELENÁ KNIHA
Za novú kultúru mestskej mobility
Brusel, 2007
strana 6. 3. Využívanie MAD
Záznamy z palubných počítačov vozidiel MAD boli podrobne analyzované vo 3
celých týždňoch P-N (10., 11. a 12. týždeň 2009).
Pri porovnaní počtov cestujúcich v 10., 11.a 12. týždni, možno konštatovať
pomerne rovnomerné využívanie v priebehu celej skúmanej doby. Rozptyl využívania
medzi minimom a maximom v celotýždňovom vyjadrení prepravených osôb je menej
ako 5 %. Maximum prepravených osôb bolo registrovaných v 10. týždni – 70064
cestuj/týždeň, z tohto dôvodu boli následné analýzy vztiahnuté k 11.týždňu 2009,
ktorý bolo možné charakterizovať ako charakteristický..
Využívanie MHD v S-N je odhadované na cca 20 -25 % pracovného dňa, čo
zodpovedá aj vo výprave a ponuke spojov za sviatočné dni. Neboli k dispozícii údaje
od dopravcu pre hodnotenie dopravy v S a N, čo však nepovažujeme za rozhodujúcu
skutočnosť pre spracovanie hodnotenia prevádzky MAD v Trnave.
týždeň: 10.týždeň /11.týždeň /12.týždeň
počet spojov/deň: 2681 / 2696 / 2690
výkon vo vzkm: 18342.2 / 18418.2 / 18416.1
počet nastupujúcich cestujúcich: 70064 / 68957 / 67233
najzaťaženejšia linka: 2 / 2 / 2
počet cestujúcich na najzaťaženejšej linke: 9514 / 9309 / 8578
priemerný počet cest/spoj : 26.1 / 25.6 / 25.0
priemerný počet cest/vzkm: 3.82 / 3.74 / 3.65
strana 7.
1. Využívanie liniek
Využívanie liniek je uvedené v priložených tabuľkách a zvýrazňuje veľmi
značné rozdiely medzi využívaním jednotlivých liniek.
Denný priebeh vykazuje veľmi ostrú rannú špičku medzi 7-8 hod. v hodnote
cez 17,6 % denného výkonu.
Týždenný priebeh využívanosti MHD je v pracovných dňoch mimoriadne
vyrovnaný a najslabšie je využívaná nedeľa.
.....
V tabuľká A8 a A11 je uvedené využívanie jednotlivých lineik ako aj
denné rozdelenie podľa hlavných denných období na týchto linkách, z čoho
možno usudzovať prevládajúci záujem cestujúcej verejnosti o dopravu na
vybraných linkách, ktoré majú rozhodujúci význam v sieti MAD v Trnave.
Z tohto prehľadu priamo vyplývajú rozhodujúce linky MAD, ktoré sú
nasledovné: 2, 4, 6, 9, 10 a 11 všetko linky s viac ako 7000 cest/deň (príloha
A11). Podrobné zaťaženie liniek aj pozdĺž trasy je vydieť v záťažových
pentlogramoch jednotlivých liniek (prílohy A14 – A29).
strana 8.
3. Porovnanie vybraných týždňov
Z palubných počítačov vozidiel MAD boli ďalej podrobne analyzované
záznamy vo dvoch celých týždňoch P-N (10 – 12/2009.), pričom možno konštatovať
pomerne rovnomerné využívanie v priebehu celej skúmanej doby.
strana 9.
1. Zaťaženosť liniek MHD
Na základe analýzy záznamov z palubných počítačov vozidiel MAD vo troch
týždňoch P- P (10, 11 a 12/2009.), boli spracované grafy zaťaženia jednotlivých liniek
, ako aj smerovanie cestujúcich. Grafy sú uvedené v prílohách A14-A29 pre
jednotlivé linky. V prílohe je uvedený graf linky a tabuľka obsadenosti linky po
jednotlivých úsekoch. Súčasne je uvedené porovnanie s nasadenou ponukou
(kapacitou linky). Z uvádzaných príloh je zreteľná prevyšujúca ponuka dopravnej
kapacity nad záujmom cestujúcej verejnosti na doprave.
V prílohe A30 je uvedený pentlogram zaťaženia celej siete MHD za deň
a v prílohe A31 je uvedené zaťaženie celej siete MAD za ranné špičkové obdobie.
Z uvedenej prílohe možno analyzovať a špecifikovať záujem cestujúcej verejnosti na
hlavné trasy MAD v meste.
........
1. Smerové tabuľky
V priložených grafoch a tabuľkách (A31 – A33) je uvedené smerovanie
vyplývajúce z analýzy palubných počítačov vozidiel MAD.
Hlavné smery požiadaviek na dopravu MAD sú:
· Centrum J - Tulipán,
· Centrum S – Modranka
· Prednádražie – Vodáreň
· Centrum J - Modranka,
· Centrum S – Tulipán
· Centrum J - Kopánka
strana 11:
Prepravené množstvá počas sledovaných týždňov sú vyrovnané
(cca 70000 os/týždeň P-P)
Koniec citácii z pôvodného verejnedostupného materiálu z web stránky mesta Trnava presne označeného v úvodnej časti príspevku.
V údajoch z príspevku #2551 od Udiak vznikli asi chyby v číslach pri prepisovani, napr. :
Prednádražie za týždeň 8975 ľudí teda 12% (prac.dni 8913 / sobota,nedeľa 962)-sučet prac. dni 8913 + sobota, nedeľa 962 by mal byť 9875, asi prehodené prvé dve cifry,
Družba,Clementisová za týždeň 6076 ľudí teda 9% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 656)-tu je uvedený údaj iba za (prac.dni 7054 vyšší ako údaj uvádzaný vpredu za celý týždeň , a pod.
citujem #2551 :
MAD Trnava (celkové nástupy podľa lokality - čas 04-23 hodina - rok 2011):
celá Trnava za týždeň 74210 teda 100% (prac.dni 67433 / sobota,nedeľa 6777)
---------------------------------------------------------------------------
Modranka za týždeň 2435 ľudí teda 3.2% (prac.dni 2217 / sobota,nedeľa 218)
B.Kostol+Kočiské za týždeň 701 ľudí teda 0.9% (prac.dni 613 / sobota,nedeľa 88)
Hrnčiarovce za týždeň 1350 ľudí teda 1.8% (prac.dni 1236 / sobota,nedeľa 114)
------------------------------------------------------------------------------
Prednádražie za týždeň 8975 ľudí teda 12% (prac.dni 8913 / sobota,nedeľa 962)
Linčianska za týždeň 8069 ľudí teda 11% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 1015)
Družba,Clementisová za týždeň 6076 ľudí teda 9% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 656)
Kopánka,okolie za týždeň 4993 ľudí teda 7% (prac.dni 4639 / sobota,nedeľa 368)
Sibírska,okolie za týždeň 3077 ľudí teda 4% (prac.dni 2740 / sobota,nedeľa 337)
(keď je toto neobjektívne, skúste sa pozrieť do oči všetkým Trnavčanom...)
Koniec citácie z #2551 od Udiak.
Nevyčítam, iba konštatujem, že mýliť sa je ľudské a kto nič nerobí, nič nepokazí.
Tento príspevok sa mi nejako natiahol, ale čo už, snaď niekedy inokedy bude kratší..
Prajem všetkým, včítane optimalizátorov príjemný víkend, počasie by malo byť pekné.