Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Udiak #2559:
nedaj sa vysmiať, čo JA môžem vedieť o TN? Nedaj sa vysmiať, ak niekde žiješ 30 rokov a MHD používaš dennodenne, tak nakreslíš aj spamäti niečo, čo bude ľuďom užitočné. A naivný amatér? ? ? ? Asi viac než ty, minimálne ovládam gramatiku, a pojmy interval a nosná linka, proste všetko to, čo v TT teraz nie je vďaka takémuto nepodarku ako sa v TT predstavilo širokým masám verejnosti. Ako som už písal a píšem znova:
TT: žiadne nosné linky, žiadny pravidelný interval, doprava po 2. smene alebo na 3. smenu nikde, žiadne preklady liniek, diery až jeden a pol hodiny z najväčších sídlisk. Ľudia sa na 6-zu nedostanú do práce, okrajové časti sú mimo, budú zmeny....moja otázka je, komu tie zmeny zosobníme? Kto je zodpovedný za to, že sa kopec ľudí nedostane do práce v auguste? Ale to asi nie je možné, veď to robili odborníci.

PS: možnože si si všimol aspoň to, že v BB sú aj trolejbusy, ale výsledok tomu nezodpovedal. A za tie peniaze, stotisíce von oknom.
Reakcia na: Udiak #2551:
Ten s tým červeným súknom bol dobrý. ?

Čo z toho, že ste sem hodili kvantá rôznych čísiel, keď výsledok z nich je:

1. Ľudia z okrajových častí sa nevedia dostať na šiestu do práce (a ak som dobre pochopil, tak ani po 22tej z nej). Riešenie: budú sa posúvať ranné spoje.
Kedy sa budú posúvať, ktorý dopravný odborník je zodpovedný za takúto chybu? ?

2. Sľubované boli nosné linky s intervalom 20/60. Tento je jednak výsmechom k pojmu "Nosná linka", ale čo je horšie, interval 20 je nanajvýš tak medzi troma spojmi, interval 60 je cez víkendy prerušovaný 120 minútovými dierami. Riešenie: žiadne avizované. ?

3. Preklady spojov snáď ani riešené neboli. Inak by sa nemohlo stať, že napr. z Linčianskej cez víkend odchádzajú spoje 17, 25, 41 a nasledujúcich 36 minút (v kritické hodiny až 96 minút) nejde nič. Riešenie: žiadne avizované. ?

"Podľa toho bol robený návrh linkovania, podľa potenciálu cestujúcich boli nasadené počty spojov v jednotlivých režimoch a denných časoch."
Podľa čoho ste odhadli potenciál? Podľa čísiel o počtoch ľudí, ktorí boli stále ochotní (i keď v tomto prípade skôr odkázaní) používať súčasný zlý systém? Potom sa nečudujem, že výsledok je taký aký je. ? ?
Keď sa tak pozerám na dokument .pdf, v ktorom je vysvetlené nastupovanie do vozidiel MHD po pseudo"optimalizácii", pri predných dverách nie je uvedený nástup s čipovou kartou v prípade zakúpenia CL z čipovej karty pre jednu osobu, teda mám tomu rozumieť tak, že cestujúci s čipovou kartou nebudú môcť nastupovať prednými dverami, iba strednými? A to chcete zrýchliť nástup cestujúcich do vozidiel MHD?? Keďže väčšina ľudí, ktorí využívajú túto MHD vlastní čipovú kartu, viem si živo predstaviť, ako sa bude nastupovať. Do stredných dverí rad ľudí, a predné dvere prázdne... No to je ozaj pokrok, ale z blata do kaluže. A to bude ešte veselo pri nakupovaní CL pre spolucestujúceho. Nastúpiť strednými dverami, zakúpiť si CL, prejsť k vodičovi, tam zakúpiť CL pre spolucestujúceho a vrátiť sa nazad? A to kde sme? V Kocúrkove???

Teda ak je to naozaj tak, ako som to podľa toho dokumentu pochopil, ak to tak nie je, tak mi to kompetentní, prosím, vysvetlite. Ďakujem.
Reakcia na: Udiak #2559:
Zbytočné aj vyjadriť svoj názor keď hneď každého odpískaš alebo sa hráš na niečo viac a posudzuješ ostatných názvami „Amatér a spol". Nezabudni že nech máš aj tisíc škôl, titulov a neviem čoho, stále si človek ako ostatní... Od „optimalizátorov" by som čakal fakt iné správanie, vysvetliť svoje konanie prečo to je tak a nie sa tu ohŕňať typom „každý sa tomu prd rozumie len ja viem všetko", lebo si to plánoval. Chcel by som ťa vidieť ako by si tou MHD cestoval do takej práce, ako tí ľudia (skús sa vžiť do ich kože, alebo tebe taká práca asi nič nehovorí že?) Niekto to predsa robiť musí a ani sa nečudujem že sa sťažujú. Majú na to právo. Síce tieto pôvodné spoje im veľký komfort neposkytovali, ale vždy mali istotu že sa dostanú niekam načas... a nie len pracovníci ale aj ostatná cestujúca verejnosť. Som rád že môžem študovať a zatiaľ takéto dilemy s hromadnou dopravou (dostať sa odnikiaľ nikam alebo neskoro) nemusím riešiť. Podobne ako večerné spoje, s posledným odjazdom 22:35 zo spomínanej Hospodárskej, síce na niektoré neboli totálne že natrieskané /ak by sa znovu chcel ohŕňať číslami a percentami/ ale vždy mali využitie aj dochádzajúcim z diaľkových liniek alebo vlakov

A hovoríš že sa to bude opravovať? Kým sa to upraví, nájde sa iný spôsob, ako sa dostať niekam aj bez použitia „optimalizovanej" a drahej MHD a potom už bude neskoro.
Inak keď už tak pekne odpovedáš, pre koho má byť tá MHD keď nie pre ľudí do práce? Ako si povedal, vzduch dokáže voziť aj somár. Ako cestujúci nemám vôbec dôvod ani tú super optimalizovanú MHD využívať, s takými časmi sa dostanem akurát do .... (doplniť vulgarizmus podľa svojej úrovne) a večer ani nehovorím.
Ironickú odpoveď si nechaj pre seba, na žvásty typu „to sú drísty a ja mám vždy pravdu lebo vy ste amatéri a podobne" nie som zvedavý.
Pôvodne som čakal viac aj od optimalizácie aj od tvojho chovania ako „optimalizátora", ale tým ako sa chováš k ostatným, nám akurát viac ukazuješ čo si máme myslieť o celom tomto fiasku...

Pekný zvyšok večera
Reakcia na: draxter #2557:
Na rade je teraz Zvolen. A ako si už písal na ZV fórum, tak tá L2 s L9 nemá chybu. Už sa zbrojíme. ?
Reakcia na: draxter #2557:
mám ešte raz ten bonmot... alebo radšej šuster drž sa kopyta... čo ty už môžeš vedieť o TN, alebo si nedajbože makal s AS_1+4 (ja už výsledky tejto bohumilej činnosti mám, takže radšej by som nezačínal), pri BB je to rovnaké, čo už ty vieš čo je morfológia územia, možno súbeh a debata... o čom by sa dalo s naivným amatérom!?
ná vedúci už nahadzuje nové grafikony ... chcel som si kuknut bus z mesta a asi treba ísť cez cp.sk 😃 linka 1 a 2 sú už optimalizovane ... takto pekné v stĺpoch to vyzerá menej chaotický ...
Reakcia na: Udiak #2554:
tie neprestupy a nenadväznosti sú nielen ekonomická hlúposť, ale aj dopravná. Toto ľudí len a len vyženie z MHD. Tak isto ak nepríchod spojov na zmenu na 06:00. O zvyšku môžme debatovať, ale mal som v ruke výsledok pre BB a škôlkraske chyby v nadpisoch, gramatika a iné zrejmé nesprávnosti ma o profesionalite teda neutvrdili (súbeh expresnej linky a trolejbusu, linka odnikiaľ nikam). Sprostrý netreba byť, aj slušne sa to dá, ako som jasne napísal. TT doteraz MHD nemala, takže v TT to nevnímam až tak tragicky ako v TN a BB.
Reakcia na: chubby #2555:
Malo by sa to riešiť posunom prvých spojov, ale až po prerokovaní s dopravcom a MÚ
Reakcia na: Udiak #2554:
Dobry den.

Este stale tu ale je otazka, ktora uz bola polozena. Ako sa dostal z Modranky, Hrnčiaroviec a B Kostola do prace na 6h ?
Že vraj je slušné odpovedať...

Tanner:
- ja som videl "obsadenosť niektorých spojov"
(beriem, ja som priznal obsadennosť nad 60 ľudí u 7% spojov, ale spolu ich je cca 160 tisíc, takže ...)
- "vyjadriť svoj názor"
(samozrejme že je to potrebné, ale...)
- PSA
(je v katastri Zavaru, ale môže to byť v integrovanom systéme...)
- "básnická zbierka"
(je to klasická analýza, ale že vraj nemám byť ironický!?, preto radšej nič...)
- výsledky po mesiaci
(samozrejme budú a budeme ich prezentovať, dokonca verejne...)

daxter:

- ja som vidal "preplnenú / bežne natrieskanú"
(beriem, ja som priznal obsadennosť nad 60 ľudí u 7% spojov, ale spolu ich je cca 160 tisíc, takže ...)
- nemá nosnú linku / omalovánky
(najviac zaťažené linky v meste sú čo? - prvých 6 teraz najzaťaženejších sa stali nosnými - čo je na tom nepochopiteľné!?...)
- vetu o radikálne inom a zdravom rozume radšej vynechám, musel by som byť sprostý
- výsledok všetkých optimalizácií...
(keď som ešte robil trénera, mali sme taký bonmot v r... si bol a h.... si videl)
- je zrejmé, že ekonomiku nestíhaš, a podľa poslednej vety veľmi pochybujem, že vieš čo je kalkulačný vzorec

suma-sumárum, ako vždy subjektívne drísty, nesúvislé vety (choroba,fet?), osočovanie na základe zle interpetovaného a navyše ešte horšie počutého, načo fakty, ja mám nezmenený názor (takto číslo DI pečiatky by nebolo..., asi nie, hlavný je zdravý rozum, žeby sedliacky?), načo školy, načo referencie - my sme tu doma...

Reakcia na: Udiak #2551:
môj názor je nezmenený: MHD TT bola doteraz katastrofa a ostáva ňou aj v zmenenej podobe. Mesto, ktoré má 70 tis. obyvateľov, univerzity, veľké podniky a pod. nemá ani jednu linku, ktorá by sa dala nazvať nosnou. Je mi preto záhadné, ak pred rokom na linke 2 či 11 som vídal preplnenú B741 a bežne natrieskané B732, že zrazu táto optimalizácia je vlastne len omalovávanka: áno, linky budú jazdiť v pravidelnom intevrale. Ale dá sa hovoriť o nosnej linke pri tom, čo má u liniek 1 až 6 nastať? Ťažko - ale to tiež nie je hlavný problém. Tým je, ako tu už viacerí písali, že MHD neslúži ľuďom na dopravu do práce či školy, lebo buď príde neskoro ako je treba (uvedené príchody o 6:00), alebo nejde (cez víkend po 22:00 ide jedna linka, doteraz to bolo radikálne iné). A najtragickejšie je, že sa má prestupovať, no nie sú nadväznosti. Na toto nepotrebujem "dopravné inžinierstvo", ale zdravý rozum.
Výsledok všetkých optimalizácií: v TN sa to stoplo, v BB tiež. Iba TT sadla na lep, som zvedavý do kedy to vydrží (alebo dokedy bude aj 10m vozidlo veľa, lebo ľudia takúto MHD zjavne nepotrebujú). Hold Trnavčania, vozte sa (ak môžete, chcete a máte na to)?
Nehovoriac už o tom, prečo šlo vôbec cestovné hore, keď sú tu busy "grátis" z fonodv EÚ, nižšie náklady na údržbu, plyn-nižšie náklady na PHM, tým pádom mestu klesajú náklady a odpisy za nové vozidlá do nich vôbec nejdú ?
Reakcia na: Udiak #2551:
Milý Udiak, hovorím o obsadenosti niektorých spojov, oproti minulým rokom to je úplný rozdiel, keď niekedy na linkách bol plný kĺbový autobus a dneska je ledva do polovice plný 10,6m Šrotelis...

Nehrám sa tu na dopravného odborníka a snáď môžem vyjadriť svoj názor, to že ho nemôžeš zniesť, to je tvoja vec a to či ma nazveš nejakou Kurnikovou či kým, to ma vôbec neurazí ?
Inak keď tak precízne a dlhými príspevkami odpovedáš, mohol si pustiť aj pripomienku k tomu PSA, či to sa vymietlo a nechalo prímestským autobusom? Alebo radšej nebudeš komentovať to, čo ma nemá zaujímať?

Objektívne nedostatky, to som vyjadril tiež - ohľadom niektorých prípojov vlakov/autobusov a večerných spojov. Podobne aj do Modranky ráno... je síce pekné že ste upravili spoje, ale tiež by ma trápila vec, ako sa dostať načas do práce včas, keď príchod do Modranky je až 5:40... Tu už fakt aby som sa spoliehal radšej sám na seba alebo na vlastný druh dopravy, keď chcem byť načas kde potrebujem.

Na záver, ten pojem dopravné inžinierstvo mi nie je červeným súknom, len by si si mohol tiež uvedomiť že sú aj ľudia, čo musia normálne pracovať (čo sa neohŕňajú titulmi a školou...bla bla) a využívali tú MHD aj na presun z/do práce.

Nemyslím si že môj názor je najmúdrejší, na to tu reaguješ iba ty. Veď každý sa môže zmýliť, nehovorím že každý padol múdry...
Potom by ma zaujímalo po tej skúšobnej dobe, mohol by si aj uviesť ako klesla (alebo stúpla) cestovanosť linkami, keď už máš takú peknú básnickú zbierku. Nič osobne, len znovu sa opakujem - vyjadril som svoj názor. Či bude tvoja reakcia primeraná, či ironická alebo či sa budeš snažiť ňou niekoho ponížiť, to mi je fuk ?
Reakcia na: Tanner #2547:
Keď 40% tak 40%... milý Tanner, tak ako všetko doteraz sú to vždy iba samé takéto drísty.
Takže posledné info Tannerovi a jemu podobným "dopravným odborníkom", pre ktorých je pojem
=dopravné inžinierstvo= červeným súknom (draxter, S499.1023, Valec...).

MAD Trnava (vždy marec - nástupy za týždeň):
rok 2009 78 tis.
rok 2010 77 tis.
rok 2011 75 tis.
rok 2012 74 tis.
= pokles za 4 roky cca 5%.

MAD Trnava (porovnanie víkend/pracovný deň):
rok 2012 74.3 tis. = 67.3 + 7.0
rok 2011 75.2 tis. = 67.7 + 7.5
= podiel víkendu = 9.5 %

MAD Trnava (počet spojov víkend/ pracovný deň):
teraz stav 29.5 tis. / 164.2 tis.
návrh stav 26.9 tis. / 151.3 tis.
= podiel víkendu teraz 17.9% návrh 17.7%

MAD Trnava (okrajové hodiny - rok 2011):
04-05 hodina
celá Trnava - 107 ľudí
Modranka - 8 (slovom osem) ľudkov
B.Kostol - 4 (slovom štyria) ľudkovia
Hrnčiarovce - 7 (slovom sedem) ľudkov
(pre istotu ani nevypočítam percentá, lebo za nulou by bolo ...)

21-23 hodina
celá Trnava - 199 ľudí
Modranka - 4 (slovom štyria) ľudkovia
B.Kostol - 0 (slovom nula) nikto
Hrnčiarovce - 2 (slovom dvaja) ľudkovia
(tu už percentá vôbec...)

MAD Trnava (celkové nástupy podľa lokality - čas 04-23 hodina - rok 2011):
celá Trnava za týždeň 74210 teda 100% (prac.dni 67433 / sobota,nedeľa 6777)
---------------------------------------------------------------------------
Modranka za týždeň 2435 ľudí teda 3.2% (prac.dni 2217 / sobota,nedeľa 218)
B.Kostol+Kočiské za týždeň 701 ľudí teda 0.9% (prac.dni 613 / sobota,nedeľa 88)
Hrnčiarovce za týždeň 1350 ľudí teda 1.8% (prac.dni 1236 / sobota,nedeľa 114)
------------------------------------------------------------------------------
Prednádražie za týždeň 8975 ľudí teda 12% (prac.dni 8913 / sobota,nedeľa 962)
Linčianska za týždeň 8069 ľudí teda 11% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 1015)
Družba,Clementisová za týždeň 6076 ľudí teda 9% (prac.dni 7054 / sobota,nedeľa 656)
Kopánka,okolie za týždeň 4993 ľudí teda 7% (prac.dni 4639 / sobota,nedeľa 368)
Sibírska,okolie za týždeň 3077 ľudí teda 4% (prac.dni 2740 / sobota,nedeľa 337)
(keď je toto neobjektívne, skúste sa pozrieť do oči všetkým Trnavčanom...)

MAD Trnava (súčasná obsadenosť spojov)
do 15 ľudí v spoji 24%
od 15 do 30 ľudí v spoji 38%
od 30 do 45 ľudí v spoji 20%
od 45 do 60 ľudí v spoji 12%
na 60 ľudí v spoji 7%
(mne je jasné, že keď si niekto z hore uvedených nemôže sadnúť, tak je to preplnené,
ale norma na autobus v Európe je 75 ľudí, či sa im to páči, alebo nie)

Čísiel ako maku..., preto sa patrí uzavrieť:
- mesto Trnava sleduje všetky nástupy cestujúcich od roku 2009, podľa dňa, času, linky, spoja, zastávky, tarify
- vie sa skoro presne koľko a kade cestujú vlastníci kariet, vie sa aký je podiel lístkov a ich rozloženie
- vie sa kedy a kade cestujú žiaci a študenti - je ich celkovo 28% zo všetkých nástupov
- vie sa kedy a kade cestujú starí ľudia so zľavou - je ich celkovo 24% zo všetkých nástupov
- presne sú známe najzaťaženejšie smery v meste, podľa času

Podľa toho bol robený návrh linkovania, podľa potenciálu cestujúcich boli nasadené počty spojov v jednotlivých režimoch a denných časoch. Voziť vzduch dokáže každý somár, platiť každý ojedinelý výbeh tiež. Ale nájsť optimum, to už je umenie, navyše utlačené do mantinelov spoločenských podmienok (výkony, peniaze). Či už sa to robí od stola, z počítača, alebo len z pozerania sa.
Kto pracuje, prirodzene robí aj chyby, iba blbec si myslí že jeho názor je najmúdrejší. Pripomienok bolo doteraz dosť, všetky zmysluplné sa zrealizovali. Už teraz sa vie, že po skúšobnej dobe jedného mesiaca sa opravia chyby, ktoré sa v diskusiách a v pripomienkach zas objavili.
Bolo by preto nanajvých vhodné, aby všetci diskutujúci na tomto ináč veľmi potrebnom webe, ocenili pozitíva a hľadali objektívne nedostatky.

P.S. Nenapísal som to len zo zábavy. V utorok budeme v TT televízii vysveľovať optimalizáciu, takže akože príprava...
Denník princeznej 2:

14:02 - Našiel som si v schranke plagát o optimalizacii- osudová chýba: zverejnili email na pripomienky - nedocitaju sa ani na mikuláša 😃
No, ako tak na to pozerám, pripadá mi to všetko skôr ako deoptimalizácia. Začínam mať z toho pocit, že MHD TT pomaly klesá na úroveň MHD Piešťany (už len tým 2-hodinovým intervalom cez víkendy).
Celé to vyzerá tak, že mesto Trnava (alebo žeby SAD?) sa úspešne pokúša zredukovať, ak nie zlikvidovať celú MHD.
Reakcia na: Tanner #2547:
choré a absurdné, ešteže nežijem v TT
Reakcia na: chubby #2546:
Autobusy sa rok od roku vyprázdnili minimálne o 40%, ale teraz to vidím tak že to bude omnoho viac percent... Avšak, nemôžeme to komentovať, nechápeme dopravnému inžinierstvu... Potom že prečo sa tu p. Udiak urazil a ohradil, keď sa spomenulo že to je iba projekt od stola. Čo tak čítam komentáre ľudí pod článkami o "optimalizácii" MHD, tak nevyzerajú byť najspokojnejší.


A tie spoje, to je ďalšia čerešnička na torte, že vo večerných hodinách sa zrušili alebo skrátili časovo niektoré posledné spoje 22:35 (čo čakali skoro všetky autobusy na seba - z Hospodárskej). Čo iné nám zostáva? A prípoje od vlakov, radšej žiadny komentár k tomu... Ľudí opili rožkom "MHD Zadarmo cez víkendy a bla bla bla" ale nič z toho nebolo a nakoniec ešte aj zvýšia cestovné - bravo. Pozor, neobviňujem z toho SAD, tí len vykonávajú objednanú službu

Dohovie kto dostal ten inteligentný nápad, je síce pekné napchať do každého autobusu strojčeky ku zadným dverám... ale nástup s kočíkom alebo zakúpenie pre spolucestujúceho sa musí už cez vodiča... Kocúrkovo? To keď nevytlačí lístok, znamená že nie je zariadenie schopné zaznamenať aj viac cestovných lístkov? ?
Reakcia na: S499.1023 #2544:
Lenže pan Udiak zrejme nikdy nepracoval.

Rozumovo zdravy clovek predsa nemoze navrhnut, aby prve ranne spoje z najvzdialenejsich casti zacinali o 5:40 (Modranka, Hrnciarovce) a 5:50 (B. Kostol). Ako mame cestovat do prace?
Reakcia na: S499.1023 #2544:
MHD TT je v tejto podobe porovnateľná s MHD Handlová, akurát MHD Handlová má cez víkend na nosnej linke 2 intevral 60min, čo v TT nemá žiadna. Skôr je to ako linka 2 v Handlovej (30/60-120/60-120) ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.