Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Udiak #3063:
UDIAKOVI: Vy ste normálne bez chrbtovéj kosti ... stále si tu budete obhajovať ten váš paškvil zvaný optimalizácia ... ľudia protestujú aj šoferi autobusov ale u vás je všetko v poriadku ... na radnicu chodíte ako na hodiny klavíru ... veď mesto vám aj z našich daní vyplatilo 20 000 €
Rovnako, ako výnimočný a urazený šefredaktor plátku Trnavský hlas, všetci plačete na nesprávnom hrobe...

Pár faktov, ktoré možete si môžete overiť, ale aj nemusíte akceptovať:

1/ Mesto zadalo firme DIC na základe zmluvy vypracovanie analýzy stavu MAD a na jej výsledkoch navrhnúť optimalizovaný systém intervalovej prevádzky MHD v medziach finančného stropu.

2/ DIC BA spracovala návrh systému
- hierarchiu a počet liniek (6 nosných, 6 doplnkových a 3 školské linky),
- podľa smerovej tabuľky ciest abonentov boli navrhnuté trasy liniek, s prihliadnutím na niektoré jestvujúce trasy zaťažených liniek,
- na základe potenciálu cestujúcich boli navrhnuté intervaly a počty spojov v jednotlivých režimoch a denných dobách (nosné 20min., doplnkové 60min. v špičkových dobách, v sedlových dobách a vo víkendovom režime boli intervaly prispôsobené možnostiach finančného stropu).

3/ DIC BA spracovala - Štandardy dopravnej obsluhy, analýzu jestvujúceho stavu a návrh optimalizácie, tieto materiály schvalili postupne po vyjadrení mestských častí - odbor dopravy, vedenie mesta, dopravná komisia a mestské zastupiteľstvo.

4/ Mesto zverejnilo schválený systém optimalizácie na webe mesta na pripomienkovanie občanov a znova na pripomienkovanie mestských častí. Podľa týchto pripomienok bol návrh optimalizácie dopracovaný a definitívne schváleny.

5/ Na základe dohody mesta a dopravcu bol schválený nový odbavovací systém (nastupovanie aj druhými dverami a podmienky prestupov)

6/ DIC BA podľa počtu spojov na jednotlivých linkách vytvoril návrh cestovných poriadkov. Vzhľadom na zmenu odbavovacieho systému bola mierne upravená jestvujúca chronometráž.

7/ Na základe schválených cestovných poriadkov DIC BA navrhol turnusové zadelenie
- v princípe pre jeden voz (prakticky päť polsmien):
príchod vozu z garáže, 4hod. jazda, 30min. prac.prestávka, 4hod. jazda, 15 min. výmena vodičov, 4hod. jazda, 30min. prac.prestávka, 4hod. jazda, 15 min. výmena vodičov, 4hod. jazda, odchod vozu do garáže
- turnusové zadelenie bolo odovzdané na základe schválenia mesta dopravcovi.

8/ Zadelenie vodičov v zmysle zákona vykonáva dopravca, pretože sú to všetko jeho vnútorné záležitosti. Všetky nedostatky chronometráže, turnusového zadelenia a ďalšie pripomienky z prevádzky dopravca rieši cez pracovnú skupinu (mesto, DIC, SADTT).

9/ Návrh nového cenového výmeru schválilo mestské zastupiteľsvo (vyplynul z jednania mesta a dopravcu).

10/ Mesto prijíma sťažnosti a pripomienky občanov a na základe týchto sa problémy riešia na už uvedenej pracovnej skupine. Opodstatnené úpravy sú vykonané až po schválení na tejto pracovnej skupine.

UZÁVER:

Spájanie odbavovacieho systému, nového cenového výmeru a pracovných podmienok vodičov do problému optimalizácie je mierne povedané "hluboké nedorozumění". Rovnako odvolávanie sa v týchto prípadoch na spracovateľa optimalizácie DIC BA. Spracovateľ môže riešiť všetky problémy len cez mesto, resp. cez zmienenú pracovnú komisiu. DIC BA nemá a nemôže mať žiadné priame prepojenie s dopravcom a z toho vyplýva že akékoľvek ponosy vodičov sú výlučne v kompetencii dopravcu. Dopravca môže vznášať pripomienky taktiež iba cez mesto. Nad všetkými vzťahmi mesta a dopravcu kraľuje schválená vzájomná zmluva.

P.S.
Nemám potrebu sa zaoberať článkom v Trnavskom hlase. Nei je mojím poslaním zaoberať sa dilémou, čo je v článku nevedomosť, čo úmysel a čo bulvár. Každá snaha by bola márna. Kto objektívne sledoval predchádzajúci článok si musí uzáver urobiť sám.
Ludia, treba len vydrzat, nejako sa to utrase. Volby na primatora sa uz priblizuju a mozeme sa tesit na nove sluby pana Butka. Okrem MHD zadarmo, tentoraz by mohol slubovat aj zvysenie platov pre vodicov MHD...
Reakcia na: pvpeter #3060:
Uz to tu bolo asi o styri prispevky nizsie.

No co, podame podnet na ustavny sud nech sa zaobera vyssim cestovnym pri pouziti jednorazoveho listka? ?
Reakcia na: Bonzo #3057:
Z linky 13 Vám na zastávke T.Vansovej cintorín nadväzuje linka 16 priamo na žel. stanicu. (rozdiel medzi spojmi je cca 6 min.)
Reakcia na: 5ulo #3056:
"Ak má MHD naozaj slúžiť obyvateľom mesta a Ústava SR občanom zaručuje rovnaké práva, mesto by malo iniciovať odstránenie tejto absurdity."
Ustava ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Zdravím, nečítam diskusiu tak neviem či to už bolo spomenuté, ale zo všetkých kútov Trnavy, Modranky a Hrnčiaroviec idú priame linky na stanicu, len z Bieleho Kostola nie (následne tiež z Kam.mlyna, od cintorína a Vansovej žel.prejazd). Vadilo snáď niekomu, že bývalá 3-ka tadial išla a nová trasa už nie...
Od žel. prejazdu to mám teraz 30 min. peši na stanicu a pritom z Prenádražia od Nukleonu idú súbežne 2 linky (3,5) na stanicu a pritom odtial je to 5 minút peši.....
Reakcia na: Fredy #3054:
Takže to majú na stránke chybu: ak je odpočinok delený, tak spolu musí mať minimálne 12 hodín, pričom jedna časť musí mať minimálne 8 hodín.
Reakcia na: eskalator #3051:

http://www.profivodic.sk/node/62

Organizácia pracovného času a doba odpočinku vodiča pravidelnej autobusovej dopravy do 50 km

Pracovný čas je maximálne 48 hodín za týždeň. Rozvrhnutie pracovného času musí zamestnávateľ zamestnancovi oznámiť najmenej týždeň vopred. V priebehu štyroch po sebe nasledujúcich mesiacov nesmie byť priemerný pracovný čas vrátane nadčasov väčší ako 48 hodín.

Nočná práca - priemerný pracovný čas medzi 22:00 a 6:00 nesmie presiahnuť desať hodín za 24 hodín počas šiestich po sebe nasledujúcich mesiacov.

Čas jazdy za deň je maximálne 10 hodín za 24 po sebe nasledujúcich hodín.

Nepretržitý čas jazdy medzi dvoma prestávkami je maximálne 4 hodiny.

Prestávka musí byť minimálne 30minút po 4 hodinách jazdy. Prestávku možno rozdeliť na časové úseky, z ktorých každý trvá najmenej 15minút.

Ďalej zákon č. 467/2007 určuje prestávku

- 30minút po 6 odpracovaných hodinách, ak pracovný čas je viac ako 6hodín a menej ako 9hodín a

- 45 min. po 6 odpracovaných hodinách, ak pracovný čas je dlhší ako 9hodín.

Tieto prestávky je možné rozdeliť na časové úseky najmenej 15 minút.

Odpočinok medzi dvoma zmenami musí byť minimálne 11 hodín počas 24 po sebe nasledujúcich hodín. Odpočinok je možné 3 krát za týždeň skrátiť na najmenej 6 hodín (skrátenie nemôže nasledovať po sebe) a odpočinok musí byť do konca nasledujúceho týždňa predĺžený o čas skrátenia. Odpočinok je možné rozdeliť na 3 časti, pričom najmenej jedna časť musí byť predĺžená na najmenej 12h.

Týždenný odpočinok je minimálne 24 hodín spolu s denným odpočinkom 11 hodín.

Prehladna tabulka prac. casu, casov jazdy, prestavok , odpocinkov v :
http://www.logistickymonitor.sk/en/images/prispevky/organizacia-casu.pdf

Cely zakon 462/2007
http://www.zakonypreludi.sk/zz/2007-462

Reakcia na: eskalator #3051:
Zákon 462/2007 Z. z.
Pravidelná osobná doprava
§ 25
Základné ustanovenia
(1) Pravidelná osobná doprava na účely tohto zákona je verejná pravidelná doprava vozidlami používanými na prepravu cestujúcich
a) v autobusovej doprave, ak trasa linky nepresahuje 50 km,

Minimálna doba odpočinku
Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas vodiča pravidelnej osobnej dopravy tak, aby mal medzi dvoma pracovnými zmenami nepretržitý denný odpočinok najmenej 11 hodín počas 24 po sebe nasledujúcich hodín. Tento odpočinok môže zamestnávateľ
a) skrátiť až na šesť hodín najviac trikrát za týždeň, ak ku skráteniu nedôjde v dvoch po sebe nasledujúcich dňoch a odpočinok do konca nasledujúceho týždňa bude predĺžený o čas skrátenia,

Čiže v praxi to rieši väčšina SADiek pokiaľ vykonávajú MHD tak, že počas dňa jeden vodič = jedno vozidlo a ten robí dva dni posebe s prestávkou medzi službami 6 hod (skrátený odpočinok podľa zákona). A potom má dva dni voľno.
A tak sa naplní aj litera zákona, že skrátenie odpočinku na 6 hodín nemôže byť dva dni posebe a tiež že toto skrátenie môže byť najviac 3 krát za týždeň (a táto doba sa musí dorovnať najneskôr ďalší týždeň.)
Reakcia na: linka 9 #3027:
Bolo by možné tie údaje upresniť?

1. Cez ten víkend robí konkrétny vodič s tým istým vozidlom celý deň iba L1 ?

2. Byť v práci od 5.25h do 23.15h ( 17h 50 min.) platí pre PO-PIA alebo víkend ?

3. Ak je vodič jeden deň v práci od 5.25 h do 23.15h, má nasledujúci deň voľno ? Je dostatočne poriešená doba nepretržitého odpočinku pracovníka medzi jednotlivými smenami ? Ako je to vrámci týždňa a mesiaca ?

4.Tým pobytom v práci od 5:25 do 23:15 ( 17h 50 min.) sa myslí rozpätie od výjazdu 1.ranného spoja na konkr. linke po ukončenie večer na poslednej linke , alebo je to od príchodu vodiča do priestorov SAD po ich opustenie večer ?

5. Ako sa do toho počíta príprava vozidla pred jazdou,tankovanie, presun z SAD na východziu zastávku 1.ranného spoja a večer presun z konečnej posledného spoja do priestorov SAD ?

6. Tých zaplatených 10h08min je iba čistý čas jazdy z 17h50min ?

7. Prestoje podľa cest. poriadku sú platené aspoň ako pohotovosť ?

8. Predpokladám, že s SAD je vodič v zamestnaneckom pomere, t. j. je zamestnancom, ako máte riešené obedňajšie prestávky, dostávate stravné lístky aj viac ako 1 na deň pri súvislom pobyte 17h 50min na pracovisku ?

9. Zamestnávateľ má povinnosť vytvárať zamestnancovi primerané podmienky na výkon práce na pracovisku. Ako sa to rieši v lete , keď je nad 30 stupňov a ako v zime, až sú prestávky až tak dlhé, že nevydrží vo vozidle teplo z času jazdy /mate lokálne kúrenie cez prestávky alebo je na to vyčlenená časť PHM/ ?

10. Riešil niekto situáciu, že pri tak dlhých prestávkach /1h 28min 5x za 1 deň/ v zime pri mrazoch motor úplne vychladne a opakujú sa studené štarty s vysokou spotebou PHM a veľkým opotrebovaním motora?

11. Cez víkend je napr. na L1 podľa CP 12 párov spojov / t.j. 11 prestávok/ ale ako tam vznikajú tie prestávky 28 min ? Zdá sa mi to teraz dajaké rozkúskované. V starom systéme, čo som si stačil všimnúť, mi to pripadalo tak, že cez víkend je na linke 1 vozidlo, ktoré je cca 90% času v pohybe a po cca 4 hod je bezpečnostná prestávka alebo striedanie iným vozidlom.
Aký je v tom systém teraz po 1.8.2012 ?

12. Používa sa aj systém, aby sa na 1 vozidle po pol dni vodiči vystriedali ?

Ďakujem za ústretovosť.
Reakcia na: zett #3047:
http://imhd.sk/tt/doc/sk/10025/Predajne-cestovnych-listkov-a-kontakt-na-dopravcu.html

"Kontakt na dopravcu (spoločnosť SAD Trnava, a.s.)

Mnoho užívateľov si mýli stránky tt.iMHD.sk so stránkami spoločnosti SAD Trnava, a.s. a píše svoje pripomienky k doprave na nesprávnu adresu. Považujeme preto za vhodné zverejniť kontakty na SAD Trnava, kam môžu užívatelia adresovať svoje poznámky. V každom prípade však odporúčame vopred sa oboznámiť so všetkými faktami a okolnosťami situácie, na ktorú by ste sa chceli sťažovať."
Reakcia na: zett #3047:
Linka č.14 od 27.8.2012 neobsluhuje žel. stanicu, treba použiť zastávku Dohnányho obojsmerne, odkiaľ je to na stanicu 2 až 5 minút.
Viz. http://imhd.sk/tt/doc/sk/11051/Zmena-cestovnych-poriadkov-od-pondelka-27-8.html

Kontakt info SAD je 0900 211 911 ale je to tel. linka zo zvýšenou sadzbou za hovor
Pozri aj príspevok #3001.
Reakcia na: zett #3047:
Na stanicu linka č 14 nejde ... stojí na Dohnányho a tam prebehneš podchodom 🙂
Prosím Vás, napíšte mi niekto, či ide linka č.14 aj na žel.stanicu alebo nie. Na mape je nakreslená na stanicu, ale v trase linky č. 14 stanica nie je. Na tejto stránke nie je žiadny tel. kontakt na MHD.Stačilo by sa mi spýtať telefonicky 🙂
Ďakujem za odpoveď.
sú ako cez kopirák a chodia s rozdielom 2 minút úplne naraz!
Prosím vás ak máte na toto niekto dosah, zmeňte ich aspoň tak, aby bol medzi nimi rozdiel pol hodiny.
Ak niekomu vôbec záleži na tom, aby sme tam nečakali celú ďalšiu hodinu.
mám problém s cestovaním MHD Trnava:

Robím v meste do 15.30. Chodila som z Hospodárskej smerom na Strojárenskú. Po pol 4 nebol problém sa týmto smerom dostať. Na zastávke bývalo o takom čase aj 30 ľudí. Smer Bratislavská, Strojárenská, Hrnčiarovce bol využívaný.
Včera som neverila vlastným očiam. Nestál tam nikto! Poobede v najvačšej špičke.
Nečudujem sa. Idú tam dva spoje č. 1 a 5.
A tu vypisujem ako poobede idú:
č. 1 č.2
12.40 12.43
13.27 13.59 13.28 13.58
14.22 14.42 14.23 14.43
15.02 15.27 15.57 15.03 15.28 15.58
16.27 16.57 16.28 16.58
17.40 17.43
18.40 18.43
19.40 19.43
20.40 20.43
21.40 21.43
22.40 22.43

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.