Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: linka 9 #2795:
Poslal, v slušnom znení, s presným vyjadrením (resp. pripomienkami a otázkami) a dokonca aj som sa podpísal, aby tu niekto nemenovaný Ing. nemal reči o anonymoch a podobne. Už tomu bude mesiac a pol a žiadnu odpoveď som nedostal...
Posielal niekto pripomienky k optimalizácii na mesto a dostali ste odpoveď? Ja som poslal 3 a doteraz mi nikto neodpovedal aj keď som ich žiadal o vyrozumenie. Dúfam,že nekončia v koši.
Som pozerala ako zmenili tu 16,ze ju posunuli o 15min. skorej a ako ti co cestuju z prednadrazia cez vikend a chcu ist do baumaxu...tak idu uzasne vsetky 3 busy o pol...tak ked budete chciet ist do baumaxu tak si pekne pockate pol hodinu aj viace v meste na 16...lebo ich uzasne zakladne linky super nadväzuju z ich nosnyma linkami 🙂
Reakcia na: Fredy #2787:
To sa musíš spýtať priamo hlavného optimalizátora. Ale nepredpokladám, že by ti odpovedal.

I keď, možno by ti ako odpoveď mohol stačiť posledný odsek (najmä jeho druhá časť) príspevku #7284 v TN fóre.
Chcel by som sa opýtať Udiaka na základe akých kriterií bola navrhnutá linka 11?Pýtam sa preto,lebo podľa osobných zistení a vyjadrenia viacerých vodičov sa tam zatial vozí iba vzduch.
Reakcia na: AAA #2790:
Nic, Optimalne zabehavaju autobusy hned rano
Keďže nie som z TT, tak mám otázku, že čo je pri Baumaxe, že tam busy zachádzajú už o piatej ráno.
Kde sa da pozriet novy CP k zmene od 27.8. Fakt ma zaujima co je tam lepsie? Najmä L14...
Dik
Reakcia na: Valec #2785:
Ak tvrdenie #7310 z Trenčína :
"MHD musí byť intervalová, to by mal byť zákon (!). Vtedy má predpoklady pre rozvoj.... Seky 5/15/50 škodia rozumu, kopírujú archaicky nazbierané požiadavky a brzdia rozvoj, pretože ak niekto nenájde v čase 15-50 svoju potrebu, nikdy sa na MHD nepozrie."
Udiak, diskusné fórum imhd.sk/tn, 16.8.2012 8:35 príspevok #7310

platí aj pre Trnavu, kde od 1.8.2012 vrámci optimalizácie z Prednádražia,ul.G.Dusíka idú linky L3,L5 a L6 po rovnakej trase cez víkendy, sviatky a v pracovných dňoch okrem rannej a popoludňajšej špičky v takte 30/35/40 , t.j.ak niekto nenájde v čase 40 - 30 v nasledujúcej hodine / =fuga, resp. medzera 50 minút / svoju potrebu /autobusový spoj na cestovanie /, tak sa už nikdy na MHD nepozrie, z toho by vyplývalo, že v Trnave sa rozhodli optimalizátori ZHNUSIŤ občanom MHD a z autobusov ich VYŠTVAŤ .
Bolo toto cieľom optimalizácie?
Alebo je všetko inak ?
Reakcia na: Fredy #2778:
"MHD musí byť intervalová, to by mal byť zákon (!). Vtedy má predpoklady pre rozvoj.... Seky 5/15/50 škodia rozumu, kopírujú archaicky nazbierané požiadavky a brzdia rozvoj, pretože ak niekto nenájde v čase 15-50 svoju potrebu, nikdy sa na MHD nepozrie."

Udiak, diskusné fórum imhd.sk/tn, 16.8.2012 8:35 príspevok #7310
A ZABUDLA SOM ESTE DODAT...,ZE NEUVERITELNE TIE BUSY MESKAJU...KAZDY JEDEN BUS MESKA...
Ludia prosim vas poradte kde mam napisat nejaku tu staznost na tie busy....vsak to je hrozne volaco, ako dnes v sobotu chcem ist do mesta a z prednadrazia idu 3 autobusy a ani jeden nejde v casoch kedy je potrebne ist... a ani z mesta ty kokos...to co je toto za debilinu co vymysleli... aby clovek ked chce ist v sobotu musel skoro rano vstavat aby stihol bus o pol deviatej a ked ten nestihne ide mu az o pol jedenastej a co v meste vybavim za hodinu nic... a potom z mesta nejde zas o 11 nic..co predtym sli vsetky tri busy..to co toto spravili..aku nelogiku a este idu aj v rovnakych casoch o pol, nic po hodine a nic pred hodinu celou... vsak mohol aspon jeden ist v tych casoch...a nie,ze vsetky 3 idu alebo nejdu...a to co tu pisali z tej druzby tak to ako no comment... ako ja koncim celu hodinu a ako idu 59 to co je toto za hovadinu..Leby nemyslim,ze tuna ked to napiseme bude stacit.. treba to asi adresovat tym co to vymysleli... a vsak to vymyslel clovek co nikdy busom nesiel a nemusel jazdit.. a aj to...to naco kazdy ide cez stanicu...ako velice chcu setrit a hodia kazdy bus cez stanicu kde su pobede neuveritelne zapchy a to im nevadi,ze tam stracaju peniaze zbytocne... a nehovorim,ze tiez do prace sa nemam ako dostat pred siestou....ako chodim teraz po 6 a to vobec nie je dobre...
Pozrela som si upravený cestovný poriadok linky č. 14 z Družby a je tam presne ten istý problém ! Aký má zmysel to, aby linka chodila z Družby minútu pred celou hodinou ?!? Prosím aj tu o úpravu na 5 až 10 minút po celej hodine, aby pracujúci danú linku stíhali bez väčších problémov. Ďakujem za všetkých zamestnancov, ktorí by túto zmenu určite uvítali.
Zdravím,

chcela by som požiadať o úpravu cestovných poriadkov linky č. 3 z Družby. Som jednou z tých, ktorí pracujú na Družbe a linka č. 3 chodí v časoch 13:59 (13:54), 14:59, 15:59. Je to absolútne nelogické, pretože väčšinou ľudia pracujú od 6:00 do 14:00, od 7:00 do 15: 00, od 8:00 do 16:00 a nezanedbateľný počet z nich ide ďalej na vlak alebo na prímestský autobus. Keďže MHD ide pár minút pred tým ako končia v práci, MHD nestíhajú. Na Družbe je poliklinika, policajti, Sociálna poisťovňa, VÚC atď. Myslím si, že zamestnanci týchto inštitúcií by privítali, ak by linka č. 3 chodil 5 až 10 minút po celej hodine v časoch, keď sa končí pracovná doba, resp. chodí z práce, teda napríklad 14:07, 15:07, 16:07, 17:07.

Verím, že MHD má slúžiť obyvateľom a harmonogram jednotlivých liniek by mal zohľadňovať hlavne ich potreby.

Ďakujem za kladné vybavenie.
Reakcia na: Udiak #2775:
Dovolim si tvrdit ze minimalne 20-30 percent ludi nejde z prace domov...
http://www.sadtrnava.sk/news.php

no tu máme zmeny a upravené linky od linky číslo 11 po linku číslo 16 aj nové odchody
Reakcia na: Udiak #2706:
Dávnejšie tu bola postavená takáto otázka :
Čo je lepšie:
5+5+5 v hodinovom, alebo dvojhodinovom takte, alebo 20+20+20 tiež v hodinovom takte.
Odpoveď bola :
Podľa zdravého rozumu ak chcem prestup a prídem 5 minut pred 5+5+5, tak čakám od 5 do 20 minút, pri 20+20+20 čakám od 20 do 60 minút (nič moc iba obyčajné kupecké počty).


Kde sa stráca 5 minút ?
Mne vychádza, že ak prídem 5 minút pred 5+5+5 tak čakám od 5 po 15 minút / napr. prídem o 9:25 na zastávku a spoje sú 9:30, 9:35 a 9:40. /
Ale keď prídem 5 minút po 5+5+5 , tak čakám od 45 do 55 minút / napr. prídem o 9:45 na zastávku a následné spoje sú 10:30, 10:35 a 10:40. /
Stredná doba čakania pri 5+5+5 vychádza na 25 minút, nie je trochu veľa ?
Pre dvojhodinový takte to vychádza ešte oveľa horšie.

Ak je cestujúcemu v podstate jedno, ktorý z troch spojov použije / Typická situácia z Prednádražia, ak sa človek chce dostať "do mesta" , tak či výstúpi na Študentskej pri Bernol. bráne, na Hospodárskej pri stanici alebo so 6-kou na na Zelenom kríčku , je mu to jedno, dostal sa do mesta /,
tak takt 20+20+20 vychádza veľmi dobre, stredná doba čakania je 10 minút. Samozrejme pre ranné spoje do práce a školý treba zahustenie.

Pri ceste "z mesta" na Prednádražie by bol takt 20+20+20 pre Študentskú ulicu ideálny, stredná doba čakania je 10 minút. Takt 5+5+5 a prísť 5 minút po odchode znamená čakať minimálne 45 minút a pri dvojhodinovom takte dokonca 1 hod 45 minút, čo je min. 105 minút.
Pri nutnosti čakať na spoj 105 minút pri súbehu 3 nosných liniek sa asi nedá hovoriť o PRAVIDELNEJ MESTKEJ DOPRAVE, ale skôr o OBČASNEJ MESTKEJ DOPRAVE.
Toto nie je fikcia, momentálne je to v TRNAVE REALITA, počas víkendu sa táto realita opakuje každý deň 6 krát. Prosím vysvetliť , komu to prospieva /okrem taxikárov /. A tiež, prečo je tá prestávka u všetkých 3 spojov SÚČASNE NARAZ v tú istú hodinu 9,11,13,18,20 a 22. Cez vikend po 22 hodine ide v celej TRNAVE IBA jediný spoj a to linka 2 z Družby odchod o 22:00 supertrasou cez Hlbokú, Sladovnícku , Bulharskú, Mikovíniho, Linčiansku ale iba úplne vzadu cez sídlisko na Strojárenskú.
Túto trasu cez vikend po 22-hej hodine pokladám za to najmenej podstatné, čo by Trnava v tom čase potrebovala.
Čo takto urobiť z toho radšej okružný spoj s odchodom cca o 22:00 z Linčianskej, cez Zelenečskú, ZST, Hospodársku, Študentskú, Prednádražie a ďalej trasou linkz 3 cez Družbu na Kopánku , tam 5-10 minút vyrovnávací čas a naspäť z Kopánky cez Špačinskú, Šrobárovu, Študentskú , Prednádražie, Hospodársku, Zelenečskú na Linčiansku a odtiaľ je to do garáže iba na skok.
Bolo by to rýchle, nie drahé a VŽILO BY SA TO URČITE OVEĽA skôr ako L2, ktorá svojou podstatou nemá byť zaradena medzi NOSNÉ linky, pokladám ju za typicky POMOCNÚ linku vhodnú na dopravenie ľudí do prace a späť. Bulharskú obslúžiť inak, prevádzkovať NOSNÚ linku L2 iba kvôli Bulharskej pokladám za OBROVSKÝ LUXUS a vyhadzovanie peňazí. Ostatné zastávky linky L2 obsluhuje L4 Linčianska-Zelenečská-Kollárova-Družba-Kopánka. A zastávka z L2 Hlboká pod schodami nemá pre Družbu reálny význam a takisto Mikoviniho okrem do práce a z práce je nepodstatná.


PS: Cca 50 percent cestujúcich po príchode na zastávku použije prvý spoj, ktorý príde. Pri terajšom takte z Prednádražia 5+5+5 to v praxi znamená, že väčšina čakajúcich nastúpi na prvý, ten ziska aj meškanie, niečo nastúpi o necelých 5 minút na druhý a zbytok na tretí. Tretí spoj / v reáli 6-ka /, keby nemeškal z Kopánky, tak pri Úrade práce dobehne ten predchádzajúci.
Na Študentskej smer do meta je interval medzi prvým a druhým cca 3 minúty a medi druhým a tretím teoreticky podľa CP 0-2 minúty.
DOČKAJÚ SA CESTUJÚCI z PREDNÁDRAŽIA CESTOVNÉHO PORIADKU, KTORÝ BY IM VYHOVOVAL ?
Reakcia na: Udiak #2776:
Ďakujem za odpoveď aj za pozitívnu odozvu.. Čo sa týka tých víkendov, chcela som ešte napísať, že keď som bola takto cez víkend na zastávke medzi 4-5 hod., tak tam boli aj ďalší 5 muži a tiež si volali taxík, lebo pracujú vo firme, ktorá sa myslím, nepamätám sa presne volá Skloplast a tiež hovorili, že by potrebovali mhd na tento čas..
Pekný deň, Lenka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.