Kto mi pomôže s hromadnou petíciou za zrušenie optimalizácie MHD?
To čo tu čítam nás nikam neposunie.
Pokiaľ si niekto myslí,že budeme z Prednádražia, Linčianskej, Kopánky čakať 50 min. a počas víkendu 110 min. na spoj, že sa nebudeme môcť dostať do alebo z práce (aj cez víkend) tak je na veľkom omyle.
Kľud DuDu, myslím že tam je uvedené, prečo bol nervózny vodič a popísal to tu aj Jfk1, ktorý ti dal ponuku, avšak si to odignoroval... Čo si tak všímam, vďaka týmto exceletným spojom chodí cez víkend viac autobusov ako pôvodne, kde na každú linku chodil jeden voz a bohate to vystačilo.
(A to nehovorím že X autobusov stojí na Kopánke alebo v TAZke hodiny, síce je leto, ale som zvedavý čo bude v zime...avšak teba krútenie volantom nezaujíma však čo, za počítačom je ti teplo a nejakí vodiči teba vôbec netrápia)
A o tom odsúdení hulvátskeho správania, bol by som zvedavý na reakciu mesta, keby videli aký prístup ku ľuďom máš ty, avšak asi žiadny, odtiaľ ide len ignorácia.
A este som zabudla doda, ze ked mi tu chcete pisat casy o ktore chodi bus tak si ich prosim pozrite spravne.. lebo tie casy co ste uviedlu tak to mozno chodia z vasho papieru napisane... lebo o 19 min.nejde teda ziaden bus..
Ako ako to co ste tu napisali su vase statistiky asi... ale ja sa pytam vas,ze ci chodite busom do prace, z prace a do mesta ci nakupnych centier? Lebo keby ano tak mi tu nebudete pisat take hluposti!!!!!!!!!! Ja aby som sa dostala na 6hod. na druzbu mi chcete napisat aby som stavala pomaly o 4 ako keby som mala ist do bratislavy? A linka c3. je 5,43 na viktor.,namesti nie na druzbe..... a ja budem ako 20min.pochodovat na druzbe alebo ti co chodili tiez vlakom na 6...vidim,ze uz co chodili tak nechodia a nehovorim,ze ked bude zima. Nechapem naco bola ta linka posunuta... som tu pisala,ze cely cas chodila tych 5.38 alebo 5,25 a bolo to o.k.. v rannych spojoch date busy z druzby 9,13 a pod.a v dopoludnajsich hodinach date 59, preco nejdu aj potom tak 13.13, 14.13 a nie len cez skolsky rok a potom 15.13 a 16.13???? Co som tu citala tak aj ostatní ludia na toto tu pisali,ze by im to lepsie vyhovovalo...ja sa tu ani nemienim hadat ani nic take...tu ide len o to...aby doprava sa trochu prisposobovala ludom!!!!! A nemuseli platit taxikarom!!! A co sa tyka toho baumaxu??? Vsak sa pozrite ako chodia busy z prednadrazia,ze vsetky idu o pol aj cez pracovny den a aj cez vikend!!!! A linka 16 ide z mesta 25 tak sa pytam to je aky prestup, ked tuna nam ide bus o pol a tam ide bus o pol??? To sa ako ma stihnut???? A to,ze idu vsetky 3 busy o pol a na zastavke sa vsetky 3 stretnu tak to ako vela ludi nastupi,ze do tych busov? Ako urcite by bolo vhodne keby tie linky a casy boli rovnomerne navrhnute a nie hodinove intervaly....lebo tuna je vsetko asi cielene,ze proste nie je sanca stihnut tych 50min.na prestup. Potom dnes som chcela ist na otocku do mesta..ako mam ist? Ked ide mi 10.31 bus z mesta...a o 11 mi nic nejde z mesta a to ako co mam robit tie minuty, ked obchody zatvaraju o 12??? Alebo aj ludia co chodili do kostola na 10 tak nemaju sancu ist na 10 lebo o 9 im nejde ziaden bus a o 11 z mesta tiez nic..hlavne,ze potom zas idu vsetky 3 busy naraz... tak sa znova pytam,ze to tie busy ozaj chodia potom plne,ze???A mi nehovorte,ze cez vikend ta 9 hod.do mesta ci ta 11 hod.z mesta nebola frekventovana.. urcite bola..keby ste tam aspon jednym busom tieto hodiny zaplnili...vsak tuna nie je hodinovy ale dvojhodinovy interval!!!!!!!!!! Ako aj toto tu clovek napise nieco a vy mi tu dane milion vyhovoriek ako je to uzasne spravene... tak ako naco sa maju potom ludia stazovat ked aj tak je tu uplne zbytocne...ked niekto kto vobec nemusi cestovat za pracou busom ci vobec niekam tu bude pisat ako je to vsetko spravene o.k..a ako sa ma setrit..ked tie linky su uplne nezmyselne navrhnute...a tam sa zbytocne stracaju peniaze...tak to je uz v poriadku..a nehovorim o tom,ze stale tie busy meskaju...ako casovo sa vam to tiez super vydarilo.... potom ludia nadavaju chudakom vodicom co zato ani nemozu...
- linka 3 odchod z Prednádražia 5:15
- jazdný čas na zastávku Družba = 27 minút (5:43)
- cesta na zastávku do zamestnania 5-10 minút
- príprava v zamestnaní (prezlečenie a pod.) 5-10 minút
- začiatok prac.doby 6:00 (rezerva 7-17 minút)
- ukončenie prac.doby 14:00
- odchod zo zamestnania (prezlečenie a pod.) 5-10 minút
- cesta na zastávku zo zamestnania 5-10 minút
- linka 3 odchod zo zastávky Družba 14:19
Ak sa Vám zdá, že tento časový snímok, je teoretický, oznámte nám prosím zamestnávateľa a my s ním prekonzultujeme niektoré úseky tohto harmonogramu.
Linka 3 bude s najväčšou pravdepodobnosťou vždy zachádzať aj na ŽS. U ostatných liniek bude zachádzanie na ŽS prehodnotné.
Meškanie autobusov, dodržiavanie a úpravy chronometráže sa rieši. Sú tu širšie súvislosti, než vyžadujete vo Vašej sťažnosti.
Ďalšia časť Vašej sťažnosti (cesta do Baumaxu) je mierne povedané chaotická - nie je jasné o akú dobu dňa sa jedná, o aký deň (pracovný/sviatočný) sa jedná, nie je známe aký bol zdroj cesty - po upresnení dostanete uspokojivú odpoveď.
Váš názor na pridanie spojov cez sviatočné dni naráža na porušenie objektivity rozdelenia spojov pre Trnavu z pozície potenciálu cetujúcich:
- v pracovnom dni nastupuje do MAD cca 13.5 tis.cestujúcich
- cez sviatočný deň nastupuje do MAD cca 3.5 tis.cestujúcich
- podiel sviatočný deň/pracovný deň = 26%
--------------------------------------------------------
- pracovnom dni sa vypraví cca 500 spojov
- vo sviatočnom dni sa vypraví cca 300 spojov
- podiel sviatočný deň/pracovný deň = 60%
Je to obrovský nepomer a preto sa uvažuje o zavedení zvláštného režimu prevádzky cez sviatočné dni (menej liniek s dlhšou trasou - v hodinovom takte)
Ak si predstavujete, že mesto má neobmedzené finančné zdroje, tak je to skreslená predstava. MAD je iba jedným z mnohých výdavkov a akékoľvek navýšenie pre MAD musí vyvolať zníženie pre inú oblasť.
Rovnako by som mohol reagovať na Vaše sťažnosti ohľadom "ľudí z Modranky, B.Kostola...", ale to tu už bolo niekoľkokrát spomenuté a vysvetlené.
Nemusel som Vám odpovedať na Vaše sťažnosti, pretože som iba riešiteľ a nemám kompetenciu v zmysle hierarchie mesta Trnava. Ale na oplátku Vám musím opäť zdôrazniť, že všetky zmysluplné sťažnosti, resp. podnety sa riešia a ak sa uzná ich oprávnenosť, tak budú do systému postupne zavedené.
Ako musim reagovat na nick UDIAK co tam bolo napisane, chcem sa opytat chodite busom do prace a z prace, do mesta a pod.? Lebo keby ano tak pochopite,ze cela optimalizacia je spatna... pisete v clanku,ze len niektore linky meskaju...ako linka c.3 meska pravidelne tych 5min.aj viac... ked budu teraz chodit deti do skoly tak to bude horsie, ludia sa nemaju ako dostat rano na 6 do prace na druzbu, neviem preco ta linka nebola nechana,ze bude z prednadrazia odchadzat 5.35 ako vtedy, ved tiez tak chodila dlhe roky a aj cez stanicu a v pohode sa stihalo prist na 6 do prace...v pobednajsich hodinach chodia autobusy v casoch 59 a ako to mame stihat ked koncime v celej hodine? Kazdy bus zachadza k stanici, uplna zbytocnost a strata penazi na naftu ci plyn. A to,ze chodi menej staznosti???? Ludia uz nemaju chut sa ani stazovat kedze ani ziadne odpovede na svoje e-maily nedostavaju, ani len to keby napisal niekto,ze to akceptujeme a pod. nic...max.ignoracia....Kazdy den vidim ako ti ludia nadavaju v buse a si stazuju. Potom sa tu velice pise ako su zakladne a nosne linky???? ked date vsetky 3 busy co idu z prednadrazia v rovnakom case do mesta a aj z mesta tak ako maju ludia stihat linku 16 ked ta ide z mesta o pol a tuna z prednadrazia idu o pol? To ako maju cakat hodinu na bus???? Ako tomu hovorite nostne a zakladne linky? To,ze minule este ked ani nebola zmena od toho 27 isla mama do baumaxu tuna meskal bus a uz nestihli v meste linku c.16 a 50min.prec??? To hovorite optimalizacia ked idu linky po hodinach? A cez vikend ako idu busy tak to ani nekomentujem... ako tam idu vsetky 3 busy v rovnakych casoch o pol a nic nejde po hodine alebo pred hodinou ...jedna meska par min.a vsetky busy sa stretavaju na zastavke...a uz vobec nic nejde do mesta o 9 alebo z mesta o 11 z prednadrazia a opacne???? Ked to su hodiny co ludia najviac chodia do mesta alebo z mesta!!! To co je toto za super optimalizaciu ked date vsetky linky aby isli okrem toho,ze v rovnakom case tak ich aj vynechate v hodinach??? Preco sa tam tie volne hodiny z prednadrazia a opacne nezaplnia aspon jednou linkou a druhu zas dat do dalsej hod.a pod.???Ako vazne nerozumiem a nepochopim kto take casy navrhoval... Nie kazdy je taky bohaty aby si dovolil auto. A aby sa MHD prisposobila ludom tak robi pravy opak, ludia si musia objednavat taxik...ako to bolo robene nato aby sme taxikarom davali teraz zarabat ci doprave trnavskej? A to ani nehovorim a nekomentujem ako maju ostatní ludia spoje do bieleho kostola ci modranky... a pod. Ale tak treba sa stazovat na vyssich miestach asi...a nie tu vypisovat...ci na optimalizaciu alebo na mestsky urad...strata casu si myslim...
Nemám záujem sa predvádzať, aj keď som napísal, ...že hada bosou nohou...
Ale mám dôvod odkryť tajnú identitu ak...
* čo si tým chcel povedať, ty vrece hovien?
* písaní príspevku #2849 som bol ožratý a za triezva by som to tak nenapísal.
* by som neschopnému, namyslenému, ješitnému 4urákovi do análu neliezol
* osobne sa u všetkých svojich známych z odboru dopravy budem zasadzovať o to, aby už zákaziek z odboru dostával čo najmenej, nech žerie korienky a machruje
* A Dušan Udiak Dúbravický si doma súľa šušne pri televízore a čuší ako voš pod chrastou
* Neuveriteľný duševný zvratok psychopata
Nič iné som ani neočakával, nakoniec vrana k vrane sadá - len pre info pre pána šefredaktora...
Vážený pán šefredaktor Kopúnek, prajem dobrý deň.
Začnem netradične, dovolím si uviesť pár Vašich myšlienok, ktoré uvádzate na stránke
Vašich novín Trnavský Hlas - ako currikulum vitae:
Nenávidí: ľudskú hlúposť
Najväčšie prianie: aby sme boli všetci zdraví, na tele i duchu
Recept na úspech: počúvaj, buď ticho a narátaj do desať, kým otvoríš ústa
Som jedným z autorov projektu "Optimalizácie MAD Trnava" a keďže som bol
upozornený na článok vo Vašich novinách:
Autobusár staršej pani: "Čo vám ***e, nevidíte, že mám prestávku?!"
dovoľujem si zaslaťtaktiež môj názor, pretože som nadobudol dojem, že článok
má veľmi ďaleko od novinárskej etiky a rovnako od spoločenského morálneho kódexu.
Zrejme je Vám známe, že na túto tému bola zvolaná tlačová beseda, kde sme spolu
s kolegom Dr.Ing. Skývom sme vysvetlili princípy projektu a zároveň odpovedali na otázky
prítomných novinárov. Bolo vysvetlené, že sa jedná o výrazný zásah do jestvujúceho
systému a taktiež bolo upozornené na dôsledky, ktoré táto zmena pravdepodobne vyvolá.
Rovnako sa táto téma podrobne prediskutovala v Diskusnom štúdiu MTT.
Nechcem polemizovať o obsahu článku, rovnako nemám potrebu vyžadovať poskytnutie
priestoru pre vysvetlenie od tvorcov projektu, ale zaráža ma Vaša neznalosť prepravného
poriadku. Nie že by som od Vás chcel, aby ste ho mali naštudovaný, ale keď už ste sa rozhodli
o preprave písať, tak si dovoľujem podotknúť, že toto je základná informácia.
n) zabezpečiť, aby vodič autobusu alebo iné oprávnené osoby dopravcu podľa okolností
a s dôrazom na dodržanie cestovného poriadku poskytli cestujúcim potrebné informácie
týkajúce sa podmienok prepravy, najmä ich práv a povinností počas prepravy, cestovného,
údajov o príchode a odchode spojov na linke, možností prestupu na inú autobusovú linku
alebo na iný druh dopravy,
Nemyslím si, že spôsob, akým sa vodič voči cestujúcej zachoval vyplýva z tohto ustanovenia
Prepravného poriadku (PP) SAD Trnava. Skôr je pravdou, že ide o hrubé porušenie akýchkoľvek
noriem slušného správania. Ak vodič má problém s vozovým poriadkom, jedinou oprávnenou
inštanciou pre jeho sťažnosť sú riadiace štruktúry dopravcu. Určite to nie je cestujúci, ktorý si
za službu zaplatil, resp. hodlal zaplatiť a iste uznáte, že aj on má svoje práva. Je zrejmé, že aj forma
zo strany cestujúceho musí spĺňať iný príslušný predpis PP. To ale vo Vašom komentári nie je
uvedené, takže buď Váš opis situácie je neobjektívny, alebo nekompletný.
Musíte uznať, že aj keď bude mať vodič vo vozovom poriadku uvedené, že má cúvať, tak
to mu nedáva právo vulgárne reagovať na cestujúcich. A práve od Vás sa vyžiaduje zachovanie
postoja k takémuto incidentu v rámci spoločenských noriem.
Redaktor má samozrejme právo zverejňovať ponosy občanov na príslušný spoločenský jav.
Uvádzané Vaše fakty o problémoch MAD, sú ale dosťvzdialené od bežných reakcií cestujúcich.
Práve kombinácia niektorých ukazovateľov mi okato pripomína štýl určitej skupiny sťažovateľov.
Beriem, že je to môj subjektívny názor, ale mám právo dať Vám ho na vedomie.
Čo sa týka odborného vysvetlenia dôvodov na ktoré poukazujete, treba uviesť:
* chronometráže sa menili z dôvodu zmeny odbavovacieho systému (nástup aj druhými dverami),
predpokladalo sa tu zrýchlenie jazdnej doby. Ak vznikli nejaké nezrovnalosti medzi návrhom
a realitou, tak sa určite nejedná o 8-10 minút. Je to veľmi skreslená informácia. K 27.8.2012
bola na linkách 11-16 na podnet dopravcu zmenená chronometráž. Jednalo sa o zmeny jazdného
času o 1 až 5 minút (to v prípade linky 16 do Bumaxu, kde jazdné časy boli odvádzané teoreticky).
Z údajov palubných počítačov za mesiace august a september budú všetky chronometráže znova
analyzované a vyladené tak, aby v zmysle Štandardov dopravnej obsluhy bola dodržaná presnosť.
* počty spojov a ich intrevaly v sedlových obdobiach 9-13 a 17-21 boli odvádzané podľa potenciálu
nástupov, to znamená že pomer počtu nastupujúcich v špickových obdobiach (5-9 a 13-17) a počtu
nastupujúcich v sedlových obdobiach bol uplatnený rovnako aj v pomere spojov. Žiaľbohu musím
konštatovať, že Vami uvádzané sťažnosti práve na sedlové obdobia sú veľmi subjektívnym poznatkom.
* ponosy na prestupy sú taktiež otázkou zvyku na systém. V podstate prestupy by sa mali v prevažnej
miere vyskytovať z doplnkových liniek na nosné linky. Keďže v sedlách je takt hodinu, resp, dve hodiny
musí byť celá možnosť prestupu zlúčená do čo najmenšej časovej doby. Rozloženie intervalu na celý
takt by spôsobil podstane dlhšiu dobu čakania na prestup
* správne uvádzate, že konštatovanie, že je všetko zlé je predčasné. Nový systém prejde do povedomia
cestujúcich v priebehu 2-3 mesiacov. Určite tu nejde iba o opravy v systéme, ale hlavne o zmenu
myslenia cestujúcich a o získanie orientácie v systéme. Počty oprávnených sťažností výrazne klesajú.
Prednosti systému cestujúci pochopí až po určitom čase. Napríklad, že na vlak sa musí ísť o 10 minút skôr,
že z práce sa dostane taktiež o 10 minút neskôr, ale aj o 30 minút, o 50 minút. Ale taká je doba, tú
neurčuje chcenie, ale objektívna potreba. Príkladov je v súčasnosti vo svete habadej...
* systém je otvorený, ak sa zvýši počet cestujúcich, budú sa pridávať spoje. V rovnako veľkom Trenčíne
využíva MHD týždenne cca 135 tisíc cestujúcich. V Trnave je to okolo 75 tisíc, takže rezervy sú zjavné.
Mesto nemôže vyhadzovať peniaze na SADtaxi, musí rešpektovať väčšinu, musí byť objektívne k menšine.
Záverom:
Určite nie je pravdou Vaše tvrdenie:
"Takže sa oproti predchádzajúcemu systému nič nezmenilo, len spojov je menej a cestovné drahšie"
Je to výrazne skreslené tvrdenie vychádzajúce skôr neznalosti nedostatkov starého systému a z chabého poznania
podstaty nového systému. Nemôžem Vám ako osobe vyčítať, že analýzu starého systému, ktorá je zavesená na webe
mesta, ste nečítali, rovnako Vám nebudem vyčítať nedostatok poznatkov o parametroch nového systému. Ale určite
to urobím v súčasnom gardé - objektívny pohľad novinára. Mám dojem, že ak chcem niečo kritizovať, tak je
mojou povinnosťou vyhľadať všetky pramene poznania a to mi prepáčte vo Vašom pohľade absentuje.
Určite som tento pohľad nemyslel konfrontačne. Nežiadam žiadnu opravu, nežiadam satisfakciu pre riešiteľov.
Berte to ako jednu reakciu, možno viac ako cestujúceho. Je na Vás, akú váhu tomuto pohľadu prisúdite.
Ak by ste chceli na tému nového systému MAD v Trnave diskutovať, sme ochotní aj s kolegom hocikedy prísť
do redakcie Trnavského Hlasu a bez emócii si vymieňať názory.
Predvádzaš svoje umenie používania Googlu, že sem nadšene pastuješ veci z verejných zdrojov ?? Len pri tom nezabudni na jednu vec: Mene mene tekel ufarsin.
"Nervózni nie sú len cestujúci, veľký tlak je vyvíjaný aj na šoférov autobusov, ktorí nedokážu napĺňať chronometráž podľa predstáv autorov optimalizácie"
Dokonca mnohí... ale menovať nebudem, pretože by hneď boli kolaboranti...
Každý, komu ide o vec, je viac menej sympatický, aj keď nemá a ani nemusí mať podobný názor, ale vždy mi bude záležať na forme a konkrétnosti.
Ako myslíš pán direktor (ó Bože bratři co to má za slovník)
Igor Jeřábek, 15.07.1964, bydliště: Na Maninách 27, 17000 Praha 7
+420 775 716 519 / jerabek@railtrans.info
provozní ředitel a prokurista
METRANS Rail s.r.o. /IČ:26361485
Hele boubelko, řekne se pytel...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Udiak
Ale mám dôvod odkryť tajnú identitu ak...
* čo si tým chcel povedať, ty vrece hovien?
* písaní príspevku #2849 som bol ožratý a za triezva by som to tak nenapísal.
* by som neschopnému, namyslenému, ješitnému 4urákovi do análu neliezol
* osobne sa u všetkých svojich známych z odboru dopravy budem zasadzovať o to, aby už zákaziek z odboru dostával čo najmenej, nech žerie korienky a machruje
* A Dušan Udiak Dúbravický si doma súľa šušne pri televízore a čuší ako voš pod chrastou
* Neuveriteľný duševný zvratok psychopata
Nie nikdy na priateľov nezabúdam...