Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: linka 9 #2795:
Poslal, v slušnom znení, s presným vyjadrením (resp. pripomienkami a otázkami) a dokonca aj som sa podpísal, aby tu niekto nemenovaný Ing. nemal reči o anonymoch a podobne. Už tomu bude mesiac a pol a žiadnu odpoveď som nedostal...
Posielal niekto pripomienky k optimalizácii na mesto a dostali ste odpoveď? Ja som poslal 3 a doteraz mi nikto neodpovedal aj keď som ich žiadal o vyrozumenie. Dúfam,že nekončia v koši.
Som pozerala ako zmenili tu 16,ze ju posunuli o 15min. skorej a ako ti co cestuju z prednadrazia cez vikend a chcu ist do baumaxu...tak idu uzasne vsetky 3 busy o pol...tak ked budete chciet ist do baumaxu tak si pekne pockate pol hodinu aj viace v meste na 16...lebo ich uzasne zakladne linky super nadväzuju z ich nosnyma linkami 🙂
Reply on: Fredy #2787:
To sa musíš spýtať priamo hlavného optimalizátora. Ale nepredpokladám, že by ti odpovedal.

I keď, možno by ti ako odpoveď mohol stačiť posledný odsek (najmä jeho druhá časť) príspevku #7284 v TN fóre.
Chcel by som sa opýtať Udiaka na základe akých kriterií bola navrhnutá linka 11?Pýtam sa preto,lebo podľa osobných zistení a vyjadrenia viacerých vodičov sa tam zatial vozí iba vzduch.
Reply on: AAA #2790:
Nic, Optimalne zabehavaju autobusy hned rano
Keďže nie som z TT, tak mám otázku, že čo je pri Baumaxe, že tam busy zachádzajú už o piatej ráno.
Kde sa da pozriet novy CP k zmene od 27.8. Fakt ma zaujima co je tam lepsie? Najmä L14...
Dik
Reply on: Valec #2785:
Ak tvrdenie #7310 z Trenčína :
"MHD musí byť intervalová, to by mal byť zákon (!). Vtedy má predpoklady pre rozvoj.... Seky 5/15/50 škodia rozumu, kopírujú archaicky nazbierané požiadavky a brzdia rozvoj, pretože ak niekto nenájde v čase 15-50 svoju potrebu, nikdy sa na MHD nepozrie."
Udiak, diskusné fórum imhd.sk/tn, 16.8.2012 8:35 príspevok #7310

platí aj pre Trnavu, kde od 1.8.2012 vrámci optimalizácie z Prednádražia,ul.G.Dusíka idú linky L3,L5 a L6 po rovnakej trase cez víkendy, sviatky a v pracovných dňoch okrem rannej a popoludňajšej špičky v takte 30/35/40 , t.j.ak niekto nenájde v čase 40 - 30 v nasledujúcej hodine / =fuga, resp. medzera 50 minút / svoju potrebu /autobusový spoj na cestovanie /, tak sa už nikdy na MHD nepozrie, z toho by vyplývalo, že v Trnave sa rozhodli optimalizátori ZHNUSIŤ občanom MHD a z autobusov ich VYŠTVAŤ .
Bolo toto cieľom optimalizácie?
Alebo je všetko inak ?
Reply on: Fredy #2778:
"MHD musí byť intervalová, to by mal byť zákon (!). Vtedy má predpoklady pre rozvoj.... Seky 5/15/50 škodia rozumu, kopírujú archaicky nazbierané požiadavky a brzdia rozvoj, pretože ak niekto nenájde v čase 15-50 svoju potrebu, nikdy sa na MHD nepozrie."

Udiak, diskusné fórum imhd.sk/tn, 16.8.2012 8:35 príspevok #7310
A ZABUDLA SOM ESTE DODAT...,ZE NEUVERITELNE TIE BUSY MESKAJU...KAZDY JEDEN BUS MESKA...
Ludia prosim vas poradte kde mam napisat nejaku tu staznost na tie busy....vsak to je hrozne volaco, ako dnes v sobotu chcem ist do mesta a z prednadrazia idu 3 autobusy a ani jeden nejde v casoch kedy je potrebne ist... a ani z mesta ty kokos...to co je toto za debilinu co vymysleli... aby clovek ked chce ist v sobotu musel skoro rano vstavat aby stihol bus o pol deviatej a ked ten nestihne ide mu az o pol jedenastej a co v meste vybavim za hodinu nic... a potom z mesta nejde zas o 11 nic..co predtym sli vsetky tri busy..to co toto spravili..aku nelogiku a este idu aj v rovnakych casoch o pol, nic po hodine a nic pred hodinu celou... vsak mohol aspon jeden ist v tych casoch...a nie,ze vsetky 3 idu alebo nejdu...a to co tu pisali z tej druzby tak to ako no comment... ako ja koncim celu hodinu a ako idu 59 to co je toto za hovadinu..Leby nemyslim,ze tuna ked to napiseme bude stacit.. treba to asi adresovat tym co to vymysleli... a vsak to vymyslel clovek co nikdy busom nesiel a nemusel jazdit.. a aj to...to naco kazdy ide cez stanicu...ako velice chcu setrit a hodia kazdy bus cez stanicu kde su pobede neuveritelne zapchy a to im nevadi,ze tam stracaju peniaze zbytocne... a nehovorim,ze tiez do prace sa nemam ako dostat pred siestou....ako chodim teraz po 6 a to vobec nie je dobre...
Pozrela som si upravený cestovný poriadok linky č. 14 z Družby a je tam presne ten istý problém ! Aký má zmysel to, aby linka chodila z Družby minútu pred celou hodinou ?!? Prosím aj tu o úpravu na 5 až 10 minút po celej hodine, aby pracujúci danú linku stíhali bez väčších problémov. Ďakujem za všetkých zamestnancov, ktorí by túto zmenu určite uvítali.
Zdravím,

chcela by som požiadať o úpravu cestovných poriadkov linky č. 3 z Družby. Som jednou z tých, ktorí pracujú na Družbe a linka č. 3 chodí v časoch 13:59 (13:54), 14:59, 15:59. Je to absolútne nelogické, pretože väčšinou ľudia pracujú od 6:00 do 14:00, od 7:00 do 15: 00, od 8:00 do 16:00 a nezanedbateľný počet z nich ide ďalej na vlak alebo na prímestský autobus. Keďže MHD ide pár minút pred tým ako končia v práci, MHD nestíhajú. Na Družbe je poliklinika, policajti, Sociálna poisťovňa, VÚC atď. Myslím si, že zamestnanci týchto inštitúcií by privítali, ak by linka č. 3 chodil 5 až 10 minút po celej hodine v časoch, keď sa končí pracovná doba, resp. chodí z práce, teda napríklad 14:07, 15:07, 16:07, 17:07.

Verím, že MHD má slúžiť obyvateľom a harmonogram jednotlivých liniek by mal zohľadňovať hlavne ich potreby.

Ďakujem za kladné vybavenie.
Reply on: Udiak #2775:
Dovolim si tvrdit ze minimalne 20-30 percent ludi nejde z prace domov...
http://www.sadtrnava.sk/news.php

no tu máme zmeny a upravené linky od linky číslo 11 po linku číslo 16 aj nové odchody
Reply on: Udiak #2706:
Dávnejšie tu bola postavená takáto otázka :
Čo je lepšie:
5+5+5 v hodinovom, alebo dvojhodinovom takte, alebo 20+20+20 tiež v hodinovom takte.
Odpoveď bola :
Podľa zdravého rozumu ak chcem prestup a prídem 5 minut pred 5+5+5, tak čakám od 5 do 20 minút, pri 20+20+20 čakám od 20 do 60 minút (nič moc iba obyčajné kupecké počty).


Kde sa stráca 5 minút ?
Mne vychádza, že ak prídem 5 minút pred 5+5+5 tak čakám od 5 po 15 minút / napr. prídem o 9:25 na zastávku a spoje sú 9:30, 9:35 a 9:40. /
Ale keď prídem 5 minút po 5+5+5 , tak čakám od 45 do 55 minút / napr. prídem o 9:45 na zastávku a následné spoje sú 10:30, 10:35 a 10:40. /
Stredná doba čakania pri 5+5+5 vychádza na 25 minút, nie je trochu veľa ?
Pre dvojhodinový takte to vychádza ešte oveľa horšie.

Ak je cestujúcemu v podstate jedno, ktorý z troch spojov použije / Typická situácia z Prednádražia, ak sa človek chce dostať "do mesta" , tak či výstúpi na Študentskej pri Bernol. bráne, na Hospodárskej pri stanici alebo so 6-kou na na Zelenom kríčku , je mu to jedno, dostal sa do mesta /,
tak takt 20+20+20 vychádza veľmi dobre, stredná doba čakania je 10 minút. Samozrejme pre ranné spoje do práce a školý treba zahustenie.

Pri ceste "z mesta" na Prednádražie by bol takt 20+20+20 pre Študentskú ulicu ideálny, stredná doba čakania je 10 minút. Takt 5+5+5 a prísť 5 minút po odchode znamená čakať minimálne 45 minút a pri dvojhodinovom takte dokonca 1 hod 45 minút, čo je min. 105 minút.
Pri nutnosti čakať na spoj 105 minút pri súbehu 3 nosných liniek sa asi nedá hovoriť o PRAVIDELNEJ MESTKEJ DOPRAVE, ale skôr o OBČASNEJ MESTKEJ DOPRAVE.
Toto nie je fikcia, momentálne je to v TRNAVE REALITA, počas víkendu sa táto realita opakuje každý deň 6 krát. Prosím vysvetliť , komu to prospieva /okrem taxikárov /. A tiež, prečo je tá prestávka u všetkých 3 spojov SÚČASNE NARAZ v tú istú hodinu 9,11,13,18,20 a 22. Cez vikend po 22 hodine ide v celej TRNAVE IBA jediný spoj a to linka 2 z Družby odchod o 22:00 supertrasou cez Hlbokú, Sladovnícku , Bulharskú, Mikovíniho, Linčiansku ale iba úplne vzadu cez sídlisko na Strojárenskú.
Túto trasu cez vikend po 22-hej hodine pokladám za to najmenej podstatné, čo by Trnava v tom čase potrebovala.
Čo takto urobiť z toho radšej okružný spoj s odchodom cca o 22:00 z Linčianskej, cez Zelenečskú, ZST, Hospodársku, Študentskú, Prednádražie a ďalej trasou linkz 3 cez Družbu na Kopánku , tam 5-10 minút vyrovnávací čas a naspäť z Kopánky cez Špačinskú, Šrobárovu, Študentskú , Prednádražie, Hospodársku, Zelenečskú na Linčiansku a odtiaľ je to do garáže iba na skok.
Bolo by to rýchle, nie drahé a VŽILO BY SA TO URČITE OVEĽA skôr ako L2, ktorá svojou podstatou nemá byť zaradena medzi NOSNÉ linky, pokladám ju za typicky POMOCNÚ linku vhodnú na dopravenie ľudí do prace a späť. Bulharskú obslúžiť inak, prevádzkovať NOSNÚ linku L2 iba kvôli Bulharskej pokladám za OBROVSKÝ LUXUS a vyhadzovanie peňazí. Ostatné zastávky linky L2 obsluhuje L4 Linčianska-Zelenečská-Kollárova-Družba-Kopánka. A zastávka z L2 Hlboká pod schodami nemá pre Družbu reálny význam a takisto Mikoviniho okrem do práce a z práce je nepodstatná.


PS: Cca 50 percent cestujúcich po príchode na zastávku použije prvý spoj, ktorý príde. Pri terajšom takte z Prednádražia 5+5+5 to v praxi znamená, že väčšina čakajúcich nastúpi na prvý, ten ziska aj meškanie, niečo nastúpi o necelých 5 minút na druhý a zbytok na tretí. Tretí spoj / v reáli 6-ka /, keby nemeškal z Kopánky, tak pri Úrade práce dobehne ten predchádzajúci.
Na Študentskej smer do meta je interval medzi prvým a druhým cca 3 minúty a medi druhým a tretím teoreticky podľa CP 0-2 minúty.
DOČKAJÚ SA CESTUJÚCI z PREDNÁDRAŽIA CESTOVNÉHO PORIADKU, KTORÝ BY IM VYHOVOVAL ?
Reply on: Udiak #2776:
Ďakujem za odpoveď aj za pozitívnu odozvu.. Čo sa týka tých víkendov, chcela som ešte napísať, že keď som bola takto cez víkend na zastávke medzi 4-5 hod., tak tam boli aj ďalší 5 muži a tiež si volali taxík, lebo pracujú vo firme, ktorá sa myslím, nepamätám sa presne volá Skloplast a tiež hovorili, že by potrebovali mhd na tento čas..
Pekný deň, Lenka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.