Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #5441:
Nedá mi na to nezareagovať inak, než "ďakujeme za informáciu a posielame kľúčenku"... 😃
Os 9422 (Stakčín 14:35 - Humenné 15:24) v úseku Snina – Dlhé nad Cirochou je nahradený NAD.
Os 9422 (Humenné 14:37 - Stakčín 15:24) v úseku Snina – Dlhé nad Cirochou je nahradený NAD
Dôvod: lom koľaje.
https://twitter.com/zssk_mimoriadne/status/1459875269775343622?s=20
Reakcia na: S499.1023 #5439:
Igor, prepáč, že to hovorím, ale to bude asi tým, že nepatríš práve k najmladšej generácii dopravákov... 😂
Reakcia na: Dispecer #5438:
Však takú nejakú električku majú v Nemecku hádam v každom meste s električkou, nikdy mi ani len nenapadlo, že by to bol šalingradský vynález.
Ak ste si mysleli, že pivná električka je brniansky výmysel... 🙂
Miejska ciekawostka. W Gdańsku jeździł barowy tramwaj, jedyny taki w Polsce
Barowy tramwaj na gdańskie ulice wyjechał w 1956 roku. To pierwszy w Polsce mobilny punkt gastronomiczny, który poruszał się po torach.
https://www.whitemad.pl/miejska-ciekawostka-w-gdansku-jezdzil-barowy-tramwaj-jedyny-taki-w-polsce/
Máme tu prosím nejakého znalca legislatívy? Zaujímalo by ma, aký je aktuálny stav ohľadom prevádzkovateľov osobnej cestnej dopravy.

Pokiaľ viem, tak dlhé roky sa dalo podnikať buď ako spoločnosť (s.r.o., a.s. atď.), alebo ako fyzická osoba so živnostenským oprávnením. Niekedy v roku 2013 si všetky FO zo živnostenského registra "dopravné predmety podnikania" pomazali a zapísali sa ako FO-podnikateľ do Obchodného registra. Po minuloročných zmenách v Obchodnom zákonníku ale máme § 768s ods. 2, ktorý hovorí, že fyzické osoby do ORSR nepatria - a po ročnom prechodnom období teraz nastalo ich ex offo vymazávanie.

Čo z toho aktuálne prosím vyplýva?
Autobusová doprava sa už nedá prevádzkovať ako FO? Alebo dá, ale ja ako potenciálny objednávateľ nepravidelnej prepravy si podnikanie zmluvného partnera v podobe FO už nemám kde overiť? Alebo sa vytvoril nejaký nový spôsob ich registrácie?
(Napadol mi zoznam vydaných oprávnení v JIS CD, ale tam zostávajú záznamy aj o dopravcoch, ktorí prestanú byť aktívni skôr než im vyprší oprávnenie - čiže aktuálny stav tam spoľahlivo nepreverím).
Reakcia na: Viko #5434:
Ja síce vranovskou SAD-kou cestujem od druhej polovice 90. rokov, ale MOC-ky v autobusoch SAD HE som si nikdy nepamätal.

A zdalo sa mi, že takéto srandy boli skôr na Kysuciach než na Zemplíne, nie?
Reakcia na: Viko #5434:
Dierkovače lístkov som nezažil, takže Ti neviem odpovedať 😀 Ale je fakt, že SAD HE veľmi nerozlišuje medzi autobusmi pre mestské a prímestské linky
Reakcia na: 3pa3ck3 #5432:
Nebol to práve Vranov, kde v minulosti boli dierovače MOC lístkov aj v prímestských vozoch, práve kvôli prelínaniu? Alebo si to pletiem s Trebišovom?
Reakcia na: 3pa3ck3 #5432:
To bude asi dané aj tým, že až do vzniku potreby okresného mesta v tejto lokalite nebol Vranov mestom ale súdediním.
Reakcia na: Dispecer #5431:
Ono Vranov má výhodu, že veľká časť mesta je obslúžená prímestskými linkami. V podstate tu funguje taký kvázi IDS, keďže pokiaľ práve necestujem niekam mimo hlavných ťahov, tak jednoducho nastúpim na ktorýkoľvek autobus mojím smerom a s prestupom na autobusovej stanici sa tam dostanem. Aj tarifa by mala byť v súčasnosti rovnaká pre mestské a prímestské linky.

V tomto kontexte by ale práve zmena tarify pri jednom móde mohla spôsobiť problémy, keďže mestskí cestujúci (napr. dôchodcovia cestujúci na polikliniku) sa budú chcieť presunúť do spojov MHD a to si neviem úplne predstaviť.
Reakcia na: 3pa3ck3 #5430:
Zjavne urobiť MHD zadarmo je vo VT jednoduchší cieľ do volieb ako urobiť ju použiteľnejšou... 🙃
Congo Katanga
https://youtu.be/1DT_ZQ3EkOk

Sú vo svete aj menej spoľahlivé spoje ako ZSSK. 😁 😳
Reakcia na: zakaznik #5427:
Ešte prikladám príspevok aj vizuálne. Keď už si teda musím vybrať z dvoch variantov štátnych programov (🤒) , tak radšej si vyberiem cestu, za ktorou stojí firma, ktorá je známa dlhodobým myslením a ktorá má na také projekty aj vlastné cash zdroje (a nemusí sa pchať investorom do zadkov).

Podľa mňa sa ostatní výrobcovia snažia zachrániť vývojom áut na lion batérie, lebo to je jednoduchšia cesta. V Toyote pozerajú viac do budúcnosti a sú jediní, čo si to môžu finančne dovoliť. Ak by to bola tak jednoznačná blbosť ako píše mi.v, tak by sa do toho nepúšťali.

(Zdroj grafov: J. K. Liker - The Toyota Way)
Reakcia na: mi.v #5424:
A o tom to je... Že vodíkové plniace stanice budú dotované, tak ako sú dotované elektronabíjačky na autá. Lebo Socializmus 2.0 😁

Inak je to dosť trufalé od teba, vlastne naznačuješ, že Toyota si to nevie spočítať. 😁 Lebo ty o tom vieš viac, než Toyota. Ty si lepší, než TPS. Svet by nemal chodiť študovať TPS, ale mi.v.PS. Iste. 😁
Reakcia na: zakaznik #5425:
Nevhodné použitie.
Reakcia na: zakaznik #5422:
Tak si tú plniacu stanicu vodíka postavme. Veď aj sa už nejaké obstarávajú. Návoz draho vyrobeného vodíka špeciálnymi kamiónmi. Tankovanie za 50 EUR za kilogram, keď sa pošťastí dobrá cena. – Všetky ostatné ceny sú sponzorované v rámci vodíkoošiaľu EÚ a nie skutočné ceny výroby + manipulácie + dopravy + skladovania + ďalšej manipulácie + réžie plniacej stanice.
Nič také nízke ako výrobná cena 30 EUR za kilogram vodíka neexistuje (a to je cena výroby – bez dopravy, DPH, atď.). Celé je to na posmech. Preto som si na začiatku dovolil spochybniť pána Sulíka, či tomu nerozumie alebo či tomu rozumie a klame okolie. A načo predvádza auto, použiteľné len cez absurdný a drahý dodávateľský reťazec?
Reakcia na: zakaznik #5418:
Klasicky nezmyselne si naša spoločnosť prenajíma po celom Nemecku vrátane Berlína niekoľko desiatok bytov. Koľko si ich prenajíma Vaša, nech môžeme kvalifikovane diskutovať?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.