Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mi.v #5424:
A o tom to je... Že vodíkové plniace stanice budú dotované, tak ako sú dotované elektronabíjačky na autá. Lebo Socializmus 2.0 😁

Inak je to dosť trufalé od teba, vlastne naznačuješ, že Toyota si to nevie spočítať. 😁 Lebo ty o tom vieš viac, než Toyota. Ty si lepší, než TPS. Svet by nemal chodiť študovať TPS, ale mi.v.PS. Iste. 😁
Reakcia na: zakaznik #5425:
Nevhodné použitie.
Reakcia na: zakaznik #5422:
Tak si tú plniacu stanicu vodíka postavme. Veď aj sa už nejaké obstarávajú. Návoz draho vyrobeného vodíka špeciálnymi kamiónmi. Tankovanie za 50 EUR za kilogram, keď sa pošťastí dobrá cena. – Všetky ostatné ceny sú sponzorované v rámci vodíkoošiaľu EÚ a nie skutočné ceny výroby + manipulácie + dopravy + skladovania + ďalšej manipulácie + réžie plniacej stanice.
Nič také nízke ako výrobná cena 30 EUR za kilogram vodíka neexistuje (a to je cena výroby – bez dopravy, DPH, atď.). Celé je to na posmech. Preto som si na začiatku dovolil spochybniť pána Sulíka, či tomu nerozumie alebo či tomu rozumie a klame okolie. A načo predvádza auto, použiteľné len cez absurdný a drahý dodávateľský reťazec?
Reakcia na: zakaznik #5418:
Klasicky nezmyselne si naša spoločnosť prenajíma po celom Nemecku vrátane Berlína niekoľko desiatok bytov. Koľko si ich prenajíma Vaša, nech môžeme kvalifikovane diskutovať?
Reakcia na: mi.v #5421:
Investigatívne zistenie, že vodíkové auto treba tankovať na vodíkové plniacej stanici, je snáď odhalenie storočia. 😁
Reakcia na: zakaznik #5419:
Nie. Ak mám 1 MWh, viem ju uskladniť násobne lepšie ako do vodíka. Tie vodíkové nápady mi svojou detinskou efektivitou pripadajú ako svietiť baterkou na slnečný kolektor.

Súhlasím iba s tým, že je to o rýchlych peniazoch z EÚ, ktoré treba minúť. Potom zostanú opustené prevádzky a areály. Pomôžu si majitelia stavebných a technologických firiem, to je pár jednotlivcov. Vlastne sa im poskladáme všetci, keď sa budú tie pôžičky splácať. Vodíkové pobláznenie nie je o vodíku, ale o zisku našich ľudí (nech sú z ktorejkoľvek garnitúry).

➡ Kto z vás je z Bratislavy, choďte sa pozrieť na Sulíkovo vodíkové auto. Hlavne si všimnite, čo s ním robia, keď vyjazdí nádrž. Áno, správne – naložia ho na odťahovku, natankujú v Rakúsku a na odťahovke mu ho donesú naspäť. 🤮
Reakcia na: zakaznik #5419:
Najväčším poskytovateľom podporných služieb pre SEPaS sú Slovenské Elektrárne, preto točím o Váhu a Sulík chce vyrábať vodík z jadra, preto točím o jadre. Ohrev ďalej nepoužiteľnej vody je núdzovým riešením, ktoré nie je nijak zásadné. Na medzinárodnej burze sa obchoduje spotreba v dlhodobom ako aj bezprostrednom horizonte. Ak si presvedčený, že si raz so Sulíkom sami prídete k elektrárni načerpať vodík za jedno euro a prejdete s tým sto kilometrov, tak si zaručene na veľkom omyle.
Reakcia na: N/A #5414:
Dajú sa dohľadať od Sulíka oba varianty, tak asi máš lepšie zdroje ako ministrov Excel.
- "Pripomenul, že elektrická prenosová a distribučná sústava sa musia regulovať. V špičkách je treba dodávať viac elektriny, a na to sú potrebné dodatočné zdroje. Naopak, v čase poklesu odberu treba rýchlo prebytočný prúd spotrebovať, a to sa dá dosiahnuť napríklad ohrevom veľkého množstva ďalej nepoužiteľnej vody."
-"Väčší elektrolyzér urobí z jednej megawatthodiny približne 20 kg vodíka. Tá je cez deň drahá, ale v noci cena energie na tzv. spotových trhoch klesá veľmi nízko, dokonca býva aj negatívna. Pri cene energie 20 eur na MWh by kilogram vodíka vyšiel na 1 euro, s ktorým prejdem aj 100 kilometrov."

A že sa tu ty fixuješ na slovenské zariadenia, a točíš o slovenských jadrových elektrárňach a nádrži na Váhu, tak to je trochu od veci. Keďže elektrina sa obchoduje na medzinárodnej burze.
Reakcia na: S499.1023 #5416:
Klasicky trepeš nezmysly. Boli to napríklad Nemci, ktorí po "zastropovaní" cien prenájmov bytov vymysleli poplatok 100€ za obhliadky nehnuteľností.

Verím, že by podobne našli biznis aj na zákaz vjazdu.
Reakcia na: zakaznik #5409:
Blbé je, že Ty nechápeš zmysel odkazovaného článku ale oháňaš sa ním.
Reakcia na: zakaznik #5396:
Oni Nemci vedia, ako takých oxxbávačných Zákazníkov postaviť do pozoru.
Reakcia na: mi.v #5394:
Dosiahnutím toho počtu nevzniká okrem nároku na referendum nič.
Reakcia na: zakaznik #5412:
Kde som písal, že to nepotrebujú? Splietal si tu o Sulíkovi a prebytočnej energii. Dostal si odpoveď ako je táto riešená a že je veľmi ďaleko do doby, ak vôbec, kedy by sa z nej mal dať výhodne vyrábať vodík.
A áno, fotovoltaika predstavuje výzvu pre ukladanie energie, kedy je jej poobede niekedy príliš a práve to riešia tie podporné služby, ktoré si sústava musí zabezpečiť, ale v noci ako si tu spomínal to nehrozí.
Reakcia na: zakaznik #5411:
Ak by si si aj niečo k tomu prečítal, tak by si zistil, že Sulík bo to aj rád riešil z obnoviteľných zdrojov, ale keďže tých je u nás málo, tak by rád presvedčil komisiu o úžasnej možnosti výroby z energie jadrovej, "nemali by sme sa tváriť, že modrý vodík je omnoho horší ako zelený". To len ty si si tu do toho začal pliesť nesúvisiace veci.
Reakcia na: N/A #5410:
"V oblasti dostatočnosti požadovaného objemu PpS dochádza medziročne k jej zlepšovaniu
aj vďaka opatreniam prijímaným na strane prevádzkovateľa PS. V niektorých mesiacoch roka
však tento objem PpS nebol naplnený. Dôvody sú nasledovné:
 nestála prevádzka elektrární predovšetkým na báze spaľovania zemného plynu
z dôvodu vyšších nákladov na výrobu elektriny voči cene silovej elektriny na trhu,
 odstávky teplární počas letného obdobia,
 prevádzka elektrární na nižšom výkone,
 poruchy a výpadky na zariadeniach poskytujúcich PpS,
 neprevádzkovanie elektrární z dôvodu poklesu výkupných cien silovej elektriny
na burze pod ich prevádzkové náklady,
 extrémne výkyvy počasia.
Nároky na PpS sa od ich obchodného vzniku v roku 2004 postupne zvyšujú. S nárastom
inštalovaného výkonu vo FVE sa zvýšila požiadavka na objem PpS, schopných reagovať
na rýchle zmeny v sústave (predovšetkým TRV3MIN). Dostatočný objem PpS je potrebné
zabezpečiť zariadeniami na výrobu elektriny s adekvátnymi regulačnými schopnosťami
alebo dovozom zo zahraničia."

“V špičkách je treba dodávať viac elektriny, a na to sú potrebné dodatočné zdroje. Naopak, v čase poklesu odberu treba rýchlo prebytočný prúd spotrebovať, a to sa dá dosiahnuť napríklad ohrevom veľkého množstva ďalej nepoužiteľnej vody."

Tak by ťa asi mali zamestnať v SEPS, aby si ich presvedčil o tom, že to nepotrebujú, aj keď oni si myslia, že to potrebujú. Ušetríš im kopu peňazí. 😁
Reakcia na: N/A #5410:
O jadre sa píše len v tvojich príspevkoch, takže neviem o čom je tento tvoj príspevok.
Reakcia na: zakaznik #5409:
Si aj zisťuješ o čom je to čo linkuješ? Prevádzkovateľ prenosovej sústavy nemôže vlastniť elektrárne, takže si reguláciu činného výkonu na zabezpečenie vyváženého stavu v sústave musí obstarávať. To sa nerovná prebytku energie z jadra, o ktorom tam nie je ani slovo, nakoľko všetka energia vyrobená z jadra svojou podstatou sa vždy spotrebúva, a z časti kolísavý zvyšok je z iných zdrojov. Proste nenastáva situácia, kedy by potrebnú energiu vyrábali len jadrové elektrárne a vznikali by prebytky s ktorými nevieme čo urobiť.
Reakcia na: N/A #5408:
Tak to je zaujímavé, že SEPS robí výberové konania na niečo, čo podľa teba neexistuje. 🤔
https://www.webnoviny.sk/venergetike/seps-vyhlasila-tender-na-obstaranie-podpornych-sluzieb-3/
Reakcia na: zakaznik #5407:
To by niečo také ako prebytočná elektrina z jadra v tomto zmysle aj muselo existovať. Cena elektrickej energie je poobede, nad ránom a cez víkend v porovnaní s inými časmi približne polovičná (preto keď je lacná, tak sa na Váhu prečerpáva aby sa ihneď za pár hodín keď bude potrebná a drahšia predala). Nákladovo všeobecne vychádza jadro (najmä vďaka emisným platbám za spaľovanie fosílnych zdrojov) omnoho lacnejšie, takže táto energia sa na trhu ľahko umiestni vždy a nie je na mieste hovoriť o prebytkoch, ktoré by inak ako keby mali skončiť v nejakom elektrickom smetnom koši. A ak teda aj technológia časom umožní vyrábať vodík natoľko efektívne, že bude oproti iným úložiskám konkurencieschopný, tak prosím, ale to je ešte na dlhé roky vývoja a ešte dlhšie do za zmienku stojacej implementácie. Bez ohľadu na to, že do dopravy si môže nájsť cestu rýchlejšie, oproti nabíjaniu článkov bude tiež ešte dlho omnoho drahší a výhody v podobe kapacity/dojazu alebo rýchlejšieho plnenia sú buď zmenšované alebo nie až tak podstatné.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.