Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3pa3ck3 #5432:
Nebol to práve Vranov, kde v minulosti boli dierovače MOC lístkov aj v prímestských vozoch, práve kvôli prelínaniu? Alebo si to pletiem s Trebišovom?
Reakcia na: 3pa3ck3 #5432:
To bude asi dané aj tým, že až do vzniku potreby okresného mesta v tejto lokalite nebol Vranov mestom ale súdediním.
Reakcia na: Dispecer #5431:
Ono Vranov má výhodu, že veľká časť mesta je obslúžená prímestskými linkami. V podstate tu funguje taký kvázi IDS, keďže pokiaľ práve necestujem niekam mimo hlavných ťahov, tak jednoducho nastúpim na ktorýkoľvek autobus mojím smerom a s prestupom na autobusovej stanici sa tam dostanem. Aj tarifa by mala byť v súčasnosti rovnaká pre mestské a prímestské linky.

V tomto kontexte by ale práve zmena tarify pri jednom móde mohla spôsobiť problémy, keďže mestskí cestujúci (napr. dôchodcovia cestujúci na polikliniku) sa budú chcieť presunúť do spojov MHD a to si neviem úplne predstaviť.
Reakcia na: 3pa3ck3 #5430:
Zjavne urobiť MHD zadarmo je vo VT jednoduchší cieľ do volieb ako urobiť ju použiteľnejšou... 🙃
Congo Katanga
https://youtu.be/1DT_ZQ3EkOk

Sú vo svete aj menej spoľahlivé spoje ako ZSSK. 😁 😳
Reakcia na: zakaznik #5427:
Ešte prikladám príspevok aj vizuálne. Keď už si teda musím vybrať z dvoch variantov štátnych programov (🤒) , tak radšej si vyberiem cestu, za ktorou stojí firma, ktorá je známa dlhodobým myslením a ktorá má na také projekty aj vlastné cash zdroje (a nemusí sa pchať investorom do zadkov).

Podľa mňa sa ostatní výrobcovia snažia zachrániť vývojom áut na lion batérie, lebo to je jednoduchšia cesta. V Toyote pozerajú viac do budúcnosti a sú jediní, čo si to môžu finančne dovoliť. Ak by to bola tak jednoznačná blbosť ako píše mi.v, tak by sa do toho nepúšťali.

(Zdroj grafov: J. K. Liker - The Toyota Way)
Reakcia na: mi.v #5424:
A o tom to je... Že vodíkové plniace stanice budú dotované, tak ako sú dotované elektronabíjačky na autá. Lebo Socializmus 2.0 😁

Inak je to dosť trufalé od teba, vlastne naznačuješ, že Toyota si to nevie spočítať. 😁 Lebo ty o tom vieš viac, než Toyota. Ty si lepší, než TPS. Svet by nemal chodiť študovať TPS, ale mi.v.PS. Iste. 😁
Reakcia na: zakaznik #5425:
Nevhodné použitie.
Reakcia na: zakaznik #5422:
Tak si tú plniacu stanicu vodíka postavme. Veď aj sa už nejaké obstarávajú. Návoz draho vyrobeného vodíka špeciálnymi kamiónmi. Tankovanie za 50 EUR za kilogram, keď sa pošťastí dobrá cena. – Všetky ostatné ceny sú sponzorované v rámci vodíkoošiaľu EÚ a nie skutočné ceny výroby + manipulácie + dopravy + skladovania + ďalšej manipulácie + réžie plniacej stanice.
Nič také nízke ako výrobná cena 30 EUR za kilogram vodíka neexistuje (a to je cena výroby – bez dopravy, DPH, atď.). Celé je to na posmech. Preto som si na začiatku dovolil spochybniť pána Sulíka, či tomu nerozumie alebo či tomu rozumie a klame okolie. A načo predvádza auto, použiteľné len cez absurdný a drahý dodávateľský reťazec?
Reakcia na: zakaznik #5418:
Klasicky nezmyselne si naša spoločnosť prenajíma po celom Nemecku vrátane Berlína niekoľko desiatok bytov. Koľko si ich prenajíma Vaša, nech môžeme kvalifikovane diskutovať?
Reakcia na: mi.v #5421:
Investigatívne zistenie, že vodíkové auto treba tankovať na vodíkové plniacej stanici, je snáď odhalenie storočia. 😁
Reakcia na: zakaznik #5419:
Nie. Ak mám 1 MWh, viem ju uskladniť násobne lepšie ako do vodíka. Tie vodíkové nápady mi svojou detinskou efektivitou pripadajú ako svietiť baterkou na slnečný kolektor.

Súhlasím iba s tým, že je to o rýchlych peniazoch z EÚ, ktoré treba minúť. Potom zostanú opustené prevádzky a areály. Pomôžu si majitelia stavebných a technologických firiem, to je pár jednotlivcov. Vlastne sa im poskladáme všetci, keď sa budú tie pôžičky splácať. Vodíkové pobláznenie nie je o vodíku, ale o zisku našich ľudí (nech sú z ktorejkoľvek garnitúry).

➡ Kto z vás je z Bratislavy, choďte sa pozrieť na Sulíkovo vodíkové auto. Hlavne si všimnite, čo s ním robia, keď vyjazdí nádrž. Áno, správne – naložia ho na odťahovku, natankujú v Rakúsku a na odťahovke mu ho donesú naspäť. 🤮
Reakcia na: zakaznik #5419:
Najväčším poskytovateľom podporných služieb pre SEPaS sú Slovenské Elektrárne, preto točím o Váhu a Sulík chce vyrábať vodík z jadra, preto točím o jadre. Ohrev ďalej nepoužiteľnej vody je núdzovým riešením, ktoré nie je nijak zásadné. Na medzinárodnej burze sa obchoduje spotreba v dlhodobom ako aj bezprostrednom horizonte. Ak si presvedčený, že si raz so Sulíkom sami prídete k elektrárni načerpať vodík za jedno euro a prejdete s tým sto kilometrov, tak si zaručene na veľkom omyle.
Reakcia na: N/A #5414:
Dajú sa dohľadať od Sulíka oba varianty, tak asi máš lepšie zdroje ako ministrov Excel.
- "Pripomenul, že elektrická prenosová a distribučná sústava sa musia regulovať. V špičkách je treba dodávať viac elektriny, a na to sú potrebné dodatočné zdroje. Naopak, v čase poklesu odberu treba rýchlo prebytočný prúd spotrebovať, a to sa dá dosiahnuť napríklad ohrevom veľkého množstva ďalej nepoužiteľnej vody."
-"Väčší elektrolyzér urobí z jednej megawatthodiny približne 20 kg vodíka. Tá je cez deň drahá, ale v noci cena energie na tzv. spotových trhoch klesá veľmi nízko, dokonca býva aj negatívna. Pri cene energie 20 eur na MWh by kilogram vodíka vyšiel na 1 euro, s ktorým prejdem aj 100 kilometrov."

A že sa tu ty fixuješ na slovenské zariadenia, a točíš o slovenských jadrových elektrárňach a nádrži na Váhu, tak to je trochu od veci. Keďže elektrina sa obchoduje na medzinárodnej burze.
Reakcia na: S499.1023 #5416:
Klasicky trepeš nezmysly. Boli to napríklad Nemci, ktorí po "zastropovaní" cien prenájmov bytov vymysleli poplatok 100€ za obhliadky nehnuteľností.

Verím, že by podobne našli biznis aj na zákaz vjazdu.
Reakcia na: zakaznik #5409:
Blbé je, že Ty nechápeš zmysel odkazovaného článku ale oháňaš sa ním.
Reakcia na: zakaznik #5396:
Oni Nemci vedia, ako takých oxxbávačných Zákazníkov postaviť do pozoru.
Reakcia na: mi.v #5394:
Dosiahnutím toho počtu nevzniká okrem nároku na referendum nič.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.