Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak a máme tu ďalšiu redukciu na L3, vo väčšine rannej špičky sa predlžuje interval z 2,5 na 3 minúty. Prajeme príjemnú tlačenicu 😃
Reakcia na: PetoMHD #255198:
Porovnávam intervaly. Je X relácií, ktoré prejdeš peši skôr ako čakať na spoj MHD. Večer okrem električiek má drvivá väčšina liniek interval 15 min. L1 po 19-20 tej hod. vozí jednotky cestujúcich. Ak by to malo byť čisto o ekonomike aj sólo T3 by tam stačila.
Reakcia na: bobitwo #255197:
Ani L94 by nijak neovplyvnila presmerovaná L1. Panónska, Smolenická či Aupark , Zochova a Blumentál čo ju fofrujú sú úplne mimo trasy električky.
Reakcia na: bobitwo #255197:
Myslím celý úsek až po Hodžovo nám. Tam je to porovnateľné s električkou a cestujúci by sa delili na tých, ktorí to majú bližšie na a-93 a tých, čo by to mali bližšie k električke. To by opäť zvýšilo význam "nosného systému".
Reakcia na: david11 #255188:
Zas neporovnávaj Zlaté piesky s hlavnou stanicou na Zlaté piesky pešo z centra za 20 minút nezájdeš ale zo stanice do centra za tých 15 minút čo by si mal čakať na ďalšiu električku áno.
Reakcia na: Mhr1 #255194:
Kde je akože 93 v Petržalke zdĺhavá? Nikde a to má lepšiu dostupnosť na zastávky ako električka.
No, ale to by sme už potom nemali električkovú linku s "najlepším" intervalom na svete... 😁 ako sa to promovalo pri spustení..
Reakcia na: Petto #255193:
Bolo by to vyjazditeľné a áno, znamenalo by to zvýšenú výpravu, samozrejme, ale nie až tak zásadne. Približne e-3 26 vozov, e-7 17 a e-1 asi 14-15. Čiže nárast o 6-7 vozov, a to by si Petržalka naozaj zaslúžila. Veď to porovnajte, v r. 1998 sa vypravovalo 107 vlakov. A medzitým máme o 6 km tratí viac a akože nosný systém do Petržalky! Veď je to na hlavné mesto hanba, že dnes vypravujeme menej električiek ako pred štvrťstoročím! Ale načo sa potom budoval nosný systém, teda električka do Petržalky? V praxi by to znamenalo nasledovné. "Platňáky" T6 na JD a "kačice" do "Cífera". Kým sa spojazdní tých 10 nových Škodoviek, bolo by na e-7 ráno aj pár K2S. Ale pri intervale 2 min. namiesto 2,5 min by to taká tragédia nebola. A sedlo a víkend som písal, e-1,3,7 by išli po 10 min., t.j. tých 5 min by bol spoločný interval. Takže v sedle a cez víkend by vzkm nenarástli, ak tak len za to víkendové dopoludnie, čo by však najmä v sobotu bolo prínosné. Špičková e-7 (teda aj pár K2S) by boli iné vozidlá ako sedlová! Sedlová e-7 by sa vytvorila z e-3 v Rači. Lebo pri zmene intervalu zo 4 na 10 min. by sa jednoducho časť 3-ok prezliekla na sedmičku a do poobedňajšej špičky zasa naopak. Na celodenných spojoch e-7 by teda žiadne kačice neboli.
Ešte sa vrátim k nevyužitiu trate do Petržalky. Cestujem často v trase Saleziáni - Nemocnica Antolská. Asi by väčšina z vás volila a-68, možno s prestupom na električku pri Zrkadlovom Háji, alebo a-68 -> a-99 s prestupom na Holíčskej. A samozrejme, ak sú k dispozícii dojazdové spoje a-68, tak priamo a-68 -> Ľubovnianska a ďalej pešo alebo prestup na a-99. Vyskúšal som oba varianty, ale budete sa diviť, že je to porovnateľné a električka nie je pomalšia, raz o 1-3 min. je rýchlejší autobus, inokedy je spojenie električkou prakticky rovnaké. Dnes mi išla električka od Saleziánov o 8:40 a presne v tom čase aj autobus na 68-ke do depa (4234 s meškaním, nešlo teda o pravidelný odchod podľa CP). Volil som e-9 -> e-3 a sledoval som, ako ide 4234 na tom dojazdovom spoji. Na Zrkadlovom háji bola 2 min. pred električkou, na Lúčanke o 9:08, električka o 9:07 a ja som chytil pohodlne a-99, ktorú by som zo 68-ky nechytil, 4234 prichádzala k Lúčanke, keď z nej už 99-ka odišla. e-1 by v Petržalke prilákala ďalších cestujúcich, som o tom presvedčený, lebo v Petržalke je a-93 zdĺhavá, zatiaľ čo atraktívna je na úseku Hodžovo nám. - Hl.St. No a električka presne naopak, rýchlo z Petržalky na Obchodnú, trochu zdĺhavejšie úsek Poštová - Hl.st. Ale to by sa vykompenzovalo rýchlejším prejdením Petržalky a tí, ktorí majú bližšie k električke by určite uprednostnili e-1. A nejde len o Hlavnú stanicu, ide o celú oblasť okolo Obchodnej a Kollárka, kde by konkurovala aj 94-ke. Súčasná situácia, keď kapacita električkovej trate v Petržalke nie je naplno využitá, je Absurdistan a nezodpovedá, ako už napísali aj iní tvrdeniam, že "jazdíme ako metro", že uprednostňujeme ekologickú dopravu a že električka je nosný systém!
Reakcia na: Mhr1 #255191:
Prevadzkovat aj L1 do Petrzalky aj L7 sucasne v starej trase nebolo vozidlovo vyjazditelne rano ak by sli 1,3,7 na rovnaky interval 4/5/5//7-8 resp L7 len spicka. Museli by ist vo velkom aj K2S von a kde ich das L7 na Raciansku ci L1 do Petrzalky ?
Viete mi niekdo prosim dat link co porovnava tie zmeny v intervaloch co teraz robia? Dakujem
Celkovo je to smutné. Povedalo sa, že električka je nosný systém, ale realita je od toho ďaleko. Petržalská trať ani zďaleka nie je využitá tak, ako by mohla. Ak by do Petržalky jazdili dve linky, e-1 i e-3 v intervale 4 min. ráno, o nevyužití "jedničky" by sme sa tu vôbec nemuseli baviť. Dnes tí, čo nechcú prestupovať, sú odkázaní na a-93. Prestup e-1/e-3 na Šafku ešte ako tak, pri ceste späť peší presun na zastávke Centrum už naozaj nie je niečo, čo by cestovanie týmto smerom robilo atraktívnym, zasa zostáva a-93. Ale predĺženie intervalu na e-1 situáciu ešte zhoršuje, lebo sa síce doveziem bez čakania z Petržalky na Šafko, ale ak mi tam ušla "jednička" pred nosom, je už čakanie neatraktívne, takže zasa zostáva a-93. Akákoľvek linka MHD je atraktívna nie len rýchlosťou spojenia, ale aj intervalom. Ak sa interval na nejakej linke príliš natiahne, bude ňou jazdiť ešte menej cestujúcich a dostávame sa do začarovaného kruhu.
Situácia by sa mala riešiť nasledovne:
Predĺžiť e-1 do Petržalky a vrátiť intervaly na štandardné, t.j. Pdšr 4 min a Pdšo 5 min. Opäť by musela v špičke jazdiť e-7 z Hlavnej stanice, a to do Rače i odpoludnia.
Sedlo a víkend by sa riešilo tým, že e-7 by jazdila v trase Rača - Obchodná - Centrum a späť do Rače, t.j. cestujúci na zastávke Centrum by už mali spojenie na Račiansku radiálu rovnako kapacitné ako doteraz. No a aby to nebolo predimenzované, v sedle a cez víkend by mali e-1,3,7 interval 10 minút, čo by dávalo v Petržalke i na Račianskej rovnaký interval 5 min ako teraz, cez víkend dopoludnia aj lepší. Takéto vedenie liniek by prilákalo na e-1 mnohých cestujúcich a odľahčilo by sa a-93 (a možno aj a-94).
Reakcia na: KOMAR #255187:
Áno lebo sa neobnovil po Covide poobedný 4 min. interval v sieti. Dal sa, iba na L3 kde ani to nestačí.
Reakcia na: samezzko #255168:
Tak sa choď ráno po 8:00 pozrieť na zastávku Mladá Garda ako to nie je potrebné. L7 jazdila do 9:00.
Reakcia na: PetoMHD #255183:
Si predstav, že už aj teraz čakáš dokonca aj 20 min., keď ideš smer Z. Piesky večer.
Reakcia na: Ma178rek #255186:
Aj dvojlinkový variant mal v istých časoch lepšie intervaly ako bude mať L1 dnes
Reakcia na: PetoMHD #255183:
L1 ide mať také intervaly ako keď sme tu mali 2linkovy variant ..
Reakcia na: Majo #255182:
Keby mala L1 celodenné súpravy by človek aj mávol rukou že ten interval 5/6 minút v špičke ... Že to by bolo ok
Víkend je celkom ok, tam som nevidel nikdy problém
Režim L1 ako bol doteraz bol asi najvhodnejší aký mohol byť
Reakcia na: Majo #255182:
Čo sa to len stalo so sloganom "častejšie ako metro"... 🙃
Reakcia na: Majo #255182:
Ešte doplním že aj večer sa na L1 predĺžil interval z doterajších 10 minút na 15 minút čo sa už naozaj začína podobať Košiciam, osobne keby mám čakať 15 minút na električku tak to radšej pôjdem pešo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.