Reakcia na: draxter #9578:
Pokles záujmu je však zapríčinený najmä prístupom k MHD na Juh I v posledných rokoch. Medzi najvýznamnejšie zmeny do 1.8. patrilo:- obmedzenie linky 17 na špičku a zrušenie letnej premávky
- obmedzenie večerných spojov liniek 5 a 18 v "x" aj v "a"
- porušenie prekladu spojov smerom z mesta v "x" aj v "a"
- zavedenie "dier" vo večernej premávke
Tak je pochopiteľné, že ľudia na to zareagovali menším záujmom. Na Juhu II bolo pozitívnych zmien ďaleko viac.
Nový grafikon vyriešil pracovné dni perfektne na 100%. Ale cez víkend prišiel Juh I o 1/3 spojov a "získal" 40 min. dieru. Tak je pravdepodobné, že ľudia opäť zareagujú zníženým záujmom a preto mi záleží na tom, aby sa tá diera vyriešila a nedošlo k ešte väčšiemu poklesu.
A nemusí to byť zrovna 20 min. interval, to vravím stále. Pokojne to môžu byť tie dva spoje do hodiny (aj to je postačujúce). Len je potrebné aby bola obsluha pravidelná a bez dier, a teda v tomto prípade by bol riešením 30 min. interval. Ja nežiadam posilnenie ale pravidelnosť! Čo je základ MHD.
K samotnej vyťaženosti: linka 11 vozila okolo 30 cestujúcich, linka 5 okolo 15 ľudí a linka 18 do 10 cestujúcich. Píšem koľko ľudí išlo v úseku konečná - pod Juhom.
Takže dva spoje za hodinu postačujú, avšak pravidelne rozložené. Nie v (ne)intervale 40 a 20 minút.
MA MHD
Problém mi pripadá ale to, že už nám dochádzajú písmenká. A tie súčasné sú veľmi nelogické, napr. "a - ide po Detské mestečko" namiesto "d - ide po Detské mestečko", alebo "K - ide po Sihoť IV" na Sihoti by sa malo použiť S a K by sa malo použiť pre poznámku "obsluhuje Kubrú, ZŠ kde končí".
Celý ten dobrý význam optimalizácie sa úplne stráca "vďaka" rôznym chybám vo výveskách, vnútorných transparentoch, označníkoch, hláseniach a aj zlej informovanosti cestujúcich. Ach jaj!