Reakcia na: draxter #9578:
Pokles záujmu je však zapríčinený najmä prístupom k MHD na Juh I v posledných rokoch. Medzi najvýznamnejšie zmeny do 1.8. patrilo:- obmedzenie linky 17 na špičku a zrušenie letnej premávky
- obmedzenie večerných spojov liniek 5 a 18 v "x" aj v "a"
- porušenie prekladu spojov smerom z mesta v "x" aj v "a"
- zavedenie "dier" vo večernej premávke
Tak je pochopiteľné, že ľudia na to zareagovali menším záujmom. Na Juhu II bolo pozitívnych zmien ďaleko viac.
Nový grafikon vyriešil pracovné dni perfektne na 100%. Ale cez víkend prišiel Juh I o 1/3 spojov a "získal" 40 min. dieru. Tak je pravdepodobné, že ľudia opäť zareagujú zníženým záujmom a preto mi záleží na tom, aby sa tá diera vyriešila a nedošlo k ešte väčšiemu poklesu.
A nemusí to byť zrovna 20 min. interval, to vravím stále. Pokojne to môžu byť tie dva spoje do hodiny (aj to je postačujúce). Len je potrebné aby bola obsluha pravidelná a bez dier, a teda v tomto prípade by bol riešením 30 min. interval. Ja nežiadam posilnenie ale pravidelnosť! Čo je základ MHD.
K samotnej vyťaženosti: linka 11 vozila okolo 30 cestujúcich, linka 5 okolo 15 ľudí a linka 18 do 10 cestujúcich. Píšem koľko ľudí išlo v úseku konečná - pod Juhom.
Takže dva spoje za hodinu postačujú, avšak pravidelne rozložené. Nie v (ne)intervale 40 a 20 minút.
MA MHD
Rozhodne by som spravil to, že základné informácie by som dal do dokumentu A4, tak aby boli čo najstručnejšie, prehľadné a výstižné. Na internete je množstvo bezplatných programov, v ktorých sa jednoducho a za pár minút dajú vytvoriť takéto letáky.
Nadpis by to mohlo mať "Augustové zmeny v MHD". Boli by tam informácie o:
- základné informácie pod nadpisom (pár viet o tom, prečo sa robila optimalizácia, na čo to bolo dobré,
termín skúšobnej prevádzky, mail, adresa na pripomienky)
- nástupe všetkými dverami (doplnené schémou nástupu a výstupu)
- trasy liniek napr. MHD 1 Gen. Svobodu - Autobusová stanica - Kubrá a pod.
- informácia o WiFi
- informácie o posilnených a nových linkách a zastávkach
- kontakt na dopravcu a mesto
Vedľa tejto A4 by sa doplnila mapa (taká, aká je na IMHD) vo formáte A3. Takto by to mohlo byť v každom vozidle, prístrešku, na webe a aj na verejných plochách na plagáty.