Reakcia na: kvorka #8072:
Aha, tak to sa opsravedlnujem, necital som to dokonca, mas pravdu. Ale kto rozhoduje o umistneni vodorovnej dopravnej znacky "Priecna suvisla ciara", pretoze v tomto pridape ta ciara je namalovana uplne nah*vno. Pokial teda autobus zasavi na tej ciare, pozrie vlavo kde nic neuvidi a nic napojde a autobus vyrazi a zrazi sa s niecim co islo po hlavnej ceste koho to bude chyba? Vodic zastavil na ciare ako mu prikazuje zakon, pozrel sa dolava nic nevidel, len kriky a vyrazil a bum. Hm, koho by to bola potom chyba? Zas autobusu, takze ked zastavi podla zakona, nic neuvidi a zrazi sa - chyba vodica busu. Pokial nezastavi na ciare, ale az na mieste kde ma rozhlad - chyba vodica busu. Nezavidim veru nasim vodicom? ☠
kvorka
Pripíjam plné znenie Značky upravujúce prednosť a dodatkové tabuľky s tvarom križovatky:
"Značka Stoj, daj prednosť v jazde! (č. P 2) zakazuje vodičovi pokračovať v jazde bez zastavenia vozidla a ukladá vodičovi povinnosť zastaviť vozidlo a dať prednosť v jazde; označuje vedľajšiu cestu pred križovatkou s hlavnou cestou najmä v prípadoch, keď križovatka nie je dostatočne prehľadná a vodičovi je potrebné prikázať zastaviť vozidlo na mieste, odkiaľ má do križovatky dobrý rozhľad. Za predpokladu, že miesto na zastavenie vozidla je možné presne vymedziť, použije sa značka Stoj, daj prednosť v jazde! (č. P 2) v kombinácii s vodorovnou dopravnou značkou Priečna súvislá čiara s nápisom „STOP“ (č. V 5c).
Značky Priečna súvislá čiara (č. V 5a), Priečna súvislá čiara so symbolom „Daj prednosť v jazde!“ (č. V 5b) alebo Priečna súvislá čiara s nápisom „STOP“ (č. V 5c) vyznačujú hranicu križovatky; to neplatí, ak sa tieto značky použijú ako pomocné čiary na zastavenie vozidla v priestore križovatky.
Toľko môj názor a rozbor a keďže som už za niečo podobné bol napomenutý aj ODI, myslím že mám pravdu, ale budem rád, ak sa k tomu vyjadria profesionáli, ktorý sem občas prispievajú, že ako to vlastne je? (a vopred hovorím, nejde mi o kritiku ich kolegov, ale o správnu aplikáciu)