Reakcia na: irizar #6383:
logicky tam kde niesú koľaje, tak tam nemá zmysel aby SADky poskytovali pre optimalizáciu svoje údaje a ak by ich mali poskytnúť tak iba pre účel vypracovania nadväznosti autobusových spojov z oblastí kde vlaky niesú k nosným vlakovým spojom, pre tento účel už áno. A otázka na teba : keby napr. sa rozhodlo, že pre TN kraj budú trate 120,121,123,125,140,143 a 144 s premávkou Os vlakov a rozhodne sa o tom, že autobusovú spoje budú na týchto paralelných úsekoch zrušené, tak chceš mi povedať, žeby to SADky akceptovali, žeby nekvákali ako choré vrany a nehulákali by za to aby ostali trate 121,123,143 a 144 bez Os dopravy, lebo im sa siahlo na spoje?! Takisto už "vidím" ako v BA kraji SL pristúpi na zrušenie autobusov BA-MA s tým, že túto reláciu budú vykonávať iba vlaky ? nemám tým na mysli, že si blázon, mám tým na mysli to, že SADky nech bude akýkoľvek scénár tak budú jačať. Okrem toho aj keby poskytli údaje napr. o vyťaženosti tam kde niesú ani koľaje, tak čoho sa boja? Že im MPDPaT tie spoje na základe analýzy od VÚC navrhne zrušiť alebo čo? Chápem, že pri slove VÚC dopravcom behá mráz po chrbte, no dokiaľ nevypracujú nič neviem čoho sa boja. Príp. by bo to mohli podmienkovať tým, že údaje poskytnú s tým, že údaje o linkách, ktoré niesú paralelné s vlakovými budú menené iba polohy spojov, tak aby nadväzovali na vlakové spoje v prestupných bodoch, alebo na iné autobusové spoje v prestupných bodoch. Takto by mali SADkári určitú garanciu. A okrem toho, aj tam kde sú koľaje ako napr. trať 167 a premávajú max. 2 autobusové spoje v špičke a v sedle 1, tak tam zas nevidím dôvod aby sa SAD-KE triasol, že tam MDPaT rozkáže jazdiť vlakom a zruší autobusy, nakoľko autobusy majú tú výhodu, že od Rožňavy nekončia v Dobšinej ale pokračujú do Popradu, tu je veľká škoda, že Gemerské trate 165-167 sú slepé a niesú spojené aspoň s Horehronskou traťou 173, ostatne toto bolo konštatované ešte pred 60-70 rokmi, že je tieto trate treba spojiť a umožniť tak rýchlejšiu nákladnú aj osobnú dopravu vlakom.
milan005